problemer med kontakter i gmail
Fra : Paul-J 2660Brøndby

Dato : 27-10-10 14:28

Gmail har ændret kontaktadministration.
Det skal de have lov til, men de har gjort det sådan at de gamle kontakter ikke kan
flyttes til det nye system.

For at se de gamle kontakter skal man klikke på en linie i bittesmå skrift forneden:
'gammel administrator.....'
Derfra kan man eksporter alle 'gamle' contakter til en csv fil.
Når jeg bagefter vil importere denne csv ind i det nye gmail, får jeg en fejlmeddelelse.
Altå gmail kan ikke læse sine egne csv filer !

Denne barok situation har varet længe.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-10-10 22:07

"Paul-J 2660Brøndby" <getpaul@get2net.dk> wrote:

> [...]
fejlmeddelelse.
> Altå gmail kan ikke læse sine egne csv filer !

På min konto har jeg ikke bemærket nogen ændringer. Eksport og import fungerer
gnidningsfrit ligesom synkroniseringen med andre enheder.

--
Niels P Sønderskov

Fra : Paul-J 2660Brøndby

Dato : 28-10-10 18:54

> På min konto har jeg ikke bemærket nogen ændringer. Eksport og import fungerer
> gnidningsfrit ligesom synkroniseringen med andre enheder.

> [...]

Jeg kan stadig ikke få gmail til at importere den csv-fil som gmail selv danner ved
eksport.

Men nu har jeg fundet en løsning: ved at klikke på Simpel html får jeg en gmailversion
lige som i de gode gamle dage.
Og min kontaktliste er hvor den skal være.

Livet er for kort til at slås med google.

Fra : emjeppesen

Dato : 28-10-10 09:34

Paul-J 2660Brøndby skrev:

>Gmail har ændret kontaktadministration.

Det er godtnok meget lang tid siden og jeg fik ikke brug for at
eksportere noget. Alle kontaktpersoner var uberørt.
Eksportmuligheden må være en service til dem, som vil benytte
kontaktpersonerne i et alternativt mailprogram.

Hilsen emj

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-10-10 19:56

> [...]
> lige som i de gode gamle dage.
> Og min kontaktliste er hvor den skal være.
>
> Livet er for kort til at slås med google.

Der er heller ingen grund til at slås. Du har ikke oplyst hvilken browser du
benytter, og det er da også off topic her, men se fx http://mail.google.com/
support/bin/answer.py?hl=da&ctx=mail&answer=15049 hvor der også er link til
fuldt understøttede browsere.

--
Niels P Sønderskov