Hvilken newsreader?
Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-10-10 17:01

Efter MS 'opgradering' af Live Mail til 2011 skal jeg jave fundet en ny
newsreader. Desværre. For jeg gider sådan set ikke bruge ret meget krudt på
det. Men efter opdateringen, der ser vældig fancy ud med et vældigt fint
bånd med funktioner, som desværre bare slet ikke passer til min brug, og en
konstatering af at den ikke kan citere ordentligt, har jeg brug for en
reader, der kan nogle få simple ting:
Den skal kunne vise trådene ordentligt. Den skal have mulighed for at man
ved læsning går til næste ulæste meddelelse og så skal den selvfølgeligt
kunne citere fornuftigt. De to sidste ting er tilsyneladende forsvundet fra
Microsofts program ved opdateringen og jeg orker ikke at skulle installere
forskellige andre programmer for at finde ud af om de kan det. Hvilken
reader kan dette?

vh
Jan

-- Billeder: http://album.boegh.net

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 26-10-10 17:11

Jan Bøgh explained :
> [...]
> forskellige andre programmer for at finde ud af om de kan det. Hvilken reader

MesNews:
http://www.mesnews.net/gb
Lille og simpel...

--
/klaus

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 26-10-10 22:04

Klaus Jørgensen formulerede spørgsmålet:
> MesNews

Subscribe

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Holst

Dato : 26-10-10 17:12

Jeg bruger Thunderbird, og den kan da vist det, du søger.

http://www.mozillamessaging.com/da/thunderbird/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-10-10 17:26

"Jan Bøgh" <nospam@nospam.net> skrev i meddelelsen
> Efter MS 'opgradering' af Live Mail til 2011 skal jeg jave fundet en
> ny newsreader. Desværre.

Jeg stod af allerede, da Live Mail kom og har kopieret en Windows Mail
over fra en Vista PC og den fungerer problemfrit under Windows 7 også

Ellers er det bedste bud i mine øjne nok MesNews

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-10-10 17:56

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen
> Ellers er det bedste bud i mine øjne nok MesNews

- hvor jeg dog savner en enkelt ting fra OE/Windows Mail:

Højreklik på en person og vælge Blokér Afsender - den fandt jeg ikke
lige i MesNews - men jeg har også kun brugt det kortvarigt.

Og så kom den hver gang jeg skiftede gruppe og spurgte om jeg ville se
de nye indlæg - lidt træls at skulle klikke JA hver gang - men jeg fandt
ikke lige et sted, hvor det kunne slås fra ?

Ellers et fremragende program - simpelt - og på dansk - og meget lig
OE/Windows Mail.......

Jan

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 27-10-10 22:47

Jan Vestergaard forklarede:
> Højreklik på en person og vælge Blokér Afsender - den fandt jeg ikke lige i
> MesNews

I MesNews?

"Meddelelser" => "Plonk"

Gælder for alle de grupper man abbonerer på.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-10-10 23:26

Følgende er skrevet af Hans Paulin (6310):
> "Meddelelser" => "Plonk"
> Gælder for alle de grupper man abbonerer på.

Alle tiders - tak

Den anden fandt jeg også i en af menuerne

Så det ser rigtig fint ud.

Jan

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 27-10-10 23:44

Efter mange tanker skrev Jan Vestergaard:
> Så det ser rigtig fint ud.

MesNews er min absolutte favorit.

(Ved reinstall af XP (sværere i Vista) kan man gemme mappen "MesNews"
fra programmer i den gamle maskine og senere overskrive den nye mappe
installeret fra en reinstall af MesNews så man ikke skal til at sætte
det hele op fra scratch igen)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-10-10 10:42

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> MesNews er min absolutte favorit.

Den ser også fin ud - jeg har prøvet Thunderbird og flere andre, som jeg
aldrig er blevet helt på bølgelængde med - men Mesnews kunne absolut
være en mulighed

> [...]
> fra programmer i den gamle maskine og senere overskrive den nye mappe
> installeret fra en reinstall af MesNews så man ikke skal til at sætte

Smart - det er samme metode, jeg bruger med Windows Mail, da den ikke
findes i Windows 7 - men mappen findes, så det er bare at kopere den
over og lave en genvej.

Jan

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-10-10 12:11

Jan Vestergaard sendte dette med sin computer:
> Den ser også fin ud - jeg har prøvet Thunderbird og flere andre, som jeg
> aldrig er blevet helt på bølgelængde med - men Mesnews kunne absolut være en
> mulighed

Jeg har kørt med TB i 3 mdr. nu da jeg helt droppede Windows til fordel
for Ubuntu, men har opgivet den til news, da den ofte frøs helt
ubehjælpeligt på i hvertfald 3 forskellige maskiner: 2 med Ubuntu og én
med Windows XP.

Har nu både Windows og Ubuntu på hver sin maskine, da jeg for at kunne
opdatere min Android-mobil ikke kunne bruge Ubuntu til det pågældende
program (som osse kørte "mindre godt" i en virtual XP i Ubuntu)

TB er dog blevet opdateret i dag så måske er fejlen væk nu?

Osse smart :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 27-10-10 23:46

> [...]
> indlæg - lidt træls at skulle klikke JA hver gang - men jeg fandt ikke lige

Dét har jeg så aldrig oplevet; har installeret MesNews et utal af gange
gennem flere år...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 27-10-10 17:46

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> writes:

> Jeg stod af allerede, da Live Mail kom og har kopieret en Windows Mail
> over fra en Vista PC og den fungerer problemfrit under Windows 7 også

Kommer updates til WM automatisk via Windows Update på en W7 maskine?

--
Carl

Fra : cykelsmeden

Dato : 27-10-10 18:27

Den 26-10-2010 18:01, Jan Bøgh skrev:
> [...]
> orker ikke at skulle installere forskellige andre programmer for at
> finde ud af om de kan det. Hvilken reader kan dette?

Hej Jan.

Jeg bruger Thunderbird, som virker stort set som OE, med nogle
forbedringer. Den er dog lidt træls mht. "marker tråd", som kræver et
par klik.
Jeg er dybt fascineret af Xananews, som netop har nogle gode features,
hvoraf den jeg savner mest i TB er automarkering af tråd jeg har lavet
indlæg i.
At jeg ikke bruger den skyldes alene at jeg i perioder var udsat for, at
der (uden fejlmelding) ikke var udgående indlæg, og jeg kunne ikke finde
årsagen.

//finn

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-10-10 18:54

cykelsmeden skrev den 27-10-2010 19:27:
> Jeg er dybt fascineret af Xananews, som netop har nogle gode features,
> hvoraf den jeg savner mest i TB er automarkering af tråd jeg har lavet
> indlæg i.

Det her lyder som om, det kan lade sig gøre i TB:

"... I have a filter that recognised my posts and colours them
green, and sets the watch flag on the thread they appear in. That way I
can set View | Threads | Watched with unread - and see just the threads
I have participated in that have new messages."

Fra indlæg nr. 2 her:
http://www.howtofixcomputers.com/forums/laptops/using-thunderbird-usenet-286089.html.

Fra : cykelsmeden

Dato : 27-10-10 20:55

Den 27-10-2010 19:54, Jens Jensen skrev:
> [...]
> can set View | Threads | Watched with unread - and see just the threads
> I have participated in that have new messages."

Vi er enige i at det lyder som den rigtige løsning!
Desværre synes jeg posteren virker som typen "jeg har kunnet" men
glemmer at dele sin viden om hvordan??
Jeg kan i hvert tilfælde ikke regne modellen ud ved at grave i
filterfunktionen

//finn

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-10-10 21:57

cykelsmeden skrev den 27-10-2010 21:55:
> Jeg kan i hvert tilfælde ikke regne modellen ud ved at grave i
> filterfunktionen

Filterfunktionen virker kun for nye indlæg. Når man ved det, synes jeg
ikke, at det er svært at få til at virke, i hvert fald delvist. Jeg har
fået mine egne indlæg afmærket som personal, hvilket given en grøn
farve, og også fået et øje ud for den tråd, hvor mine testindlæg er
placeret. Derimod er det ikke lykkedes at få sat stjerner på indlæggene.

Jeg har filteret indstillet således:

Kør filter ved mailhentning og manuel start.
Match alle de følgende.
Fra er a@a.invalid
Marker meddelelse personal
Overvåg tråden

I et tidligere indlæg har jeg beskrevet, hvordan man kan ændre
markeringen af en sammenfoldet tråd med ulæste indlæg fra en
understregning til en farve.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-10-10 01:49

Jens Jensen skrev::

> [...]
> er det ikke lykkedes at få sat stjerner på indlæggene.
>
> Jeg har filteret indstillet således:
>
> Kør filter ved mailhentning og manuel start.

"Påfør stjerne" gør ingen forskel?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-10-10 18:01

Kim Ludvigsen skrev den 28-10-2010 02:49:
> "Påfør stjerne" gør ingen forskel?

I dag virker det. Jeg mener, at det ikke virkede i går. Måske havde jeg
gjort det forkert.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 27-10-10 22:51

cykelsmeden sendte dette med sin computer:
> hvoraf den jeg savner mest i TB er automarkering af tråd jeg har lavet indlæg
> i.

Overvejet MesNews? :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 27-10-10 19:01

> Nej - men det gør de heller ikke til andre news-programmer.

Hvordan opdaterer du så WM på W7 når der f.eks er nye
sikkerhedsopdateringer?

--
Carl