Hvordan får man de danske bogstaver til at~
Fra : PSS

Dato : 26-10-10 10:51

Jeg har forskellige kursusevalueringer på www.fagligt.net der
samles i privatmappen i en csv fil. Men når folk skriver noget i
formen der har de danske bogstaver æ ø og å, bliver de ikke
gengivet korrekt, hvilket er et problem når jeg skal trække data
over i excell regneark.

En anden ting er det muligt at gemme i en excell fil, istedet for
csv?

Håber en kan hjælpe mig?

Mange venlige hilsner

poul

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-10-10 12:13

Du skal sikre at din csv fil gemmes med samme karaktersæt som formen
bruger.
Det er muligt at gemme som en excel fil med asp.net. Forudsætter at
Excel er instaleret på serveren (næppe sandsynligt).

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : PSS

Dato : 26-10-10 13:04

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> Det er muligt at gemme som en excel fil med asp.net. Forudsætter at
> Excel er instaleret på serveren (næppe sandsynligt).

Hej Jens Peter Karlsen,

Tak for dit altid brugbare svar!!!

Du skriver: "Du skal sikre at din csv fil gemmes med samme karaktersæt
som formen bruger". Det er netop der jeg har problemet, ved ikke
hvordan jeg gør. Siden med formen bruger charset=utf-8. Men jeg kan
ikke se hvor jeg kan indstille selve csv filen. Kan jeg få dig til at
forklare lidt nærmere hvor og hvordan jeg gør, så vil jeg være meget
taknemlig?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-10-10 21:55

Hvis det er Frontpages (FP Extensions) indbyggede funktion mener jeg
ikke den kan kustomiseres til det ønskede. Løsningen ville i stedet
være at bruge iso-8859-1 på form siden.

Regards Jens Peter Karlsen.