> i Live Mail
Fra : Hans himself

Dato : 24-10-10 13:26

Mener Live Mail hørere ti i denne gruppe ?
Jeg bruger Windows 7 og som følge deraf Windows Live Mail til post og news.
Det dækker mit behov så programmet er fint nok til mig.
Nu er der så kommet en opdatering til Live Mail 11, det virker såmænd også
godt nok når man lige har vænnet sig til ændringerne. Der er dog en ting jeg
ikke kan finde ud af, ved besvarelser i post og news sættes der ikke > foran
det der stod i svaret i forvejen. Det gjorde der i Live Mail inden
opdateringen og før det i OE. Dengang installerede man et program for at få
tingene til at virke perfekt.
Jeg har prøvet at gennemgå indstillingerne uden resultat. Nogen der har en
ide om det ?

MVH
Hans himself

Fra : Carl Drud

Dato : 25-10-10 18:31

"Hans himself" <Selvestemig@hotmail.com> writes:

> [...]
> ikke kan finde ud af, ved besvarelser i post og news sættes der ikke > foran

Jeg havde i dag adgang til en maskine med Live Mail i nyeste version. Jeg
kunne konstatere at den har fået /Ribbon/ brugerflade som i de nyeste
Office versioner.

Jeg kunne ikke finde nogen indstillinger der kunne få citattegnet frem.

> Det gjorde der i Live Mail inden opdateringen og før det i OE. Dengang
> installerede man et program for at få tingene til at virke perfekt.

Du tænker nok på OE Quotefix

--
Carl

Fra : Pico

Dato : 25-10-10 23:08

"Carl Drud" skrev i meddelelsen news:87vd4q2n8n.fsf@cdnews.my-fqdn.de...

> [...]

> Det gjorde der i Live Mail inden opdateringen og før det i OE. Dengang
> installerede man et program for at få tingene til at virke perfekt.

Ja det gjorde jeg, ved du om den virker til den nye udgave af LiveMail 11 ?
Det er irriterende at citattegnene ikke kommer frem, det er uholdbaret at
sætte dem ind manuelt.

-- MVH
Hans himself

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-10-10 23:19

Pico skrev den 26-10-2010:
> Det er irriterende at citattegnene ikke kommer frem

Du kunne osse bruge mailklienten Thunderbird:

http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

- den har mulighed for dét du ønsker.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pico

Dato : 26-10-10 00:02

"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen

Pico skrev den 26-10-2010:
> Det er irriterende at citattegnene ikke kommer frem

Du kunne osse bruge mailklienten Thunderbird:

http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

- den har mulighed for dét du ønsker.
------------

Jeg vil prøve at kigge på den, men så skal jeg jo huske alle mine koder, i
MS programmer kan man bare importere .iaf filerne
--

-- MVH
Hans himself

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-10-10 23:33

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev :

>Det er irriterende at citattegnene ikke kommer frem, det er uholdbaret at
>sætte dem ind manuelt.

Gælder det alle mails/nyhedsgruppeindlæg?

OE/WM osv. har aldrig kunnet gøre det, når indlæg er postet i
quoted printable.

Du poster iøvrigt selv i quoted printable, det bør du bl.a.
derfor undgå.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Pico

Dato : 25-10-10 23:54

"Kerim Ellentoft" skrev i meddelelsen

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev :

>Det er irriterende at citattegnene ikke kommer frem, det er uholdbaret at
>sætte dem ind manuelt.

Gælder det alle mails/nyhedsgruppeindlæg?

----
Ja det gør det

OE/WM osv. har aldrig kunnet gøre det, når indlæg er postet i
quoted printable.

Du poster iøvrigt selv i quoted printable, det bør du bl.a.
derfor undgå.

-----

Mente jeg havde stillet til ingen, gider du prøve om det er det nu ?

-- MVH
Hans himself

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-10-10 00:34

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev :

>Mente jeg havde stillet til ingen, gider du prøve om det er det nu ?

Ja, nu sender du det »normalt« uden at bruge QP.

Fra : Bosse

Dato : 31-10-10 08:37

> [...]

>Mente jeg havde stillet til ingen, gider du prøve om det er det nu ?

Ja, nu sender du det »normalt« uden at bruge QP.

Hvor ændrer man QP i Live Mail 11?

mvh
Bosse

Fra : Wilstrup

Dato : 27-12-10 01:49

> [...]

quoted printable.

Du poster iøvrigt selv i quoted printable, det bør du bl.a.

Du kan tilsyneladende heller ikke gøre det selvom du ikke benytter dig
af quoted printable i WLM -jeg benytter mig fx ikke af det, men har
eksperimenteret med uuencode og MIME med "Ingen" - og det gør ingen
forskel, desværre.

Fra : Carl Drud

Dato : 26-10-10 08:52

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> writes:

> Ja det gjorde jeg, ved du om den virker til den nye udgave af LiveMail 11 ?

Aner det ikke. Som Hans foreslår, skrot det der WLM og brug Thunderbird.

> Det er irriterende at citattegnene ikke kommer frem, det er uholdbaret
> at sætte dem ind manuelt.

Ja det er de indlæg man er tilbøjelig til at springe over fordi det er
ikke til at finde hoved eller hale i.

--
Carl

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-10-10 09:49

> Aner det ikke. Som Hans foreslår, skrot det der WLM og brug Thunderbird.

Thunderbird er da bare en gang rod, desværre. WLM har brugt > indtil sidst
nye version der lige er udkommet, sammen med den nye "sociale" Messenger...

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-10-10 09:50

> Jeg har prøvet at gennemgå indstillingerne uden resultat. Nogen der har en
> ide om det ?

Jeg har desværre ikke. Efter installation af ny WLM havde den endda
fjernet -- i signaturen, og som du selv skriver, har jeg kigget alle
indstillingerne igennem uden held... Suk!

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Mcwm

Dato : 26-10-10 09:54

Den 26-10-2010 10:49, Troels [around 9000] skrev:

> Jeg har desværre ikke. Efter installation af ny WLM havde den endda
> fjernet -- i signaturen, og som du selv skriver, har jeg kigget alle
> indstillingerne igennem uden held... Suk!

Og det er så ikke noget "rod"?

Venligst
Mcwm

Fra : emjeppesen

Dato : 26-10-10 10:30

Mcwm skrev:

>Og det er så ikke noget "rod"?

Jo, det er noget rod. I alle tilfælde hvis det bruges til News.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-10-10 10:33

> Jo, det er noget rod. I alle tilfælde hvis det bruges til News.
>
> Hilsen emj
> --
>
> lamaguf.dk

Signaturen her er da også noget rod husk mellemrum efter --, så det
er "-- " og ikke "--"

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-10-10 10:34

> Og det er så ikke noget "rod"?

Ikke just.

Thunderbird vil f.eks. ikke huske at jeg vil ha' nyeste indlæg øverst,
og sorteret efter stjernemarkering.

Den antager ingen stjernemarkering, og ældste øverst - så for hver ny NG
jeg tilføjer, skal jeg selv ændre min præference.

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-10-10 11:12

Troels [around 9000] skrev::

> Thunderbird vil f.eks. ikke huske at jeg vil ha' nyeste
> indlæg øverst, og sorteret efter stjernemarkering.

Det lyder forkert.

> Den antager ingen stjernemarkering, og ældste øverst - så
> for hver ny NG jeg tilføjer, skal jeg selv ændre min
> præference.

Det vil sige, at Thunderbird altså alligevel godt kan huske
dine valg. Du bryder dig blot ikke om, at du har lov at
vælge forskelligt for de forskellige grupper.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-10-10 13:08

Kim Ludvigsen skrev:

> Det vil sige, at Thunderbird altså alligevel godt kan huske
> dine valg. Du bryder dig blot ikke om, at du har lov at
> vælge forskelligt for de forskellige grupper.

Jeg synes der burde være en default indstilling for alle grupper.
Det er jeg vant til fra Agent.

Når det er sagt, vil jeg sige at det er så nemt at ændre
sortering i TB at det ikke er et stort problem.

--
Bertel

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-10-10 13:59

> Når det er sagt, vil jeg sige at det er så nemt at ændre
> sortering i TB at det ikke er et stort problem.

Men ikke desto mindre et irritationsmoment.

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Fra : Jens Jensen

Dato : 26-10-10 21:31

Bertel Lund Hansen skrev den 26-10-2010 14:08:
> Jeg synes der burde være en default indstilling for alle grupper.

Startindstillinger for alle grupper kan indstilles i avancerede
indstillinger, som på Windows findes som følger:
funktioner->indstillinger->avanceret->generelt->avancerede
indstillinger. Disse variable er interessante i denne samenhæng:

mailnews.default_news_sort_order
mailnews.default_news_sort_type
mailnews.default_sort_order
mailnews.default_sort_type
mailnews.default_news_view_flags
mailnews.default_view_flags

De er beskrevet her: http://kb.mozillazine.org/Mail_and_news_settings

Ændring af indstillingerne har kun virkning for nye mapper/grupper. Så
vidt jeg husker, kan man også få dem til at gælde for allerede oprettede
mapper og grupper ved at slette indeksfilerne.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-10-10 21:53

> [...]
> vidt jeg husker, kan man også få dem til at gælde for allerede oprettede
> mapper og grupper ved at slette indeksfilerne.

Det var jo dejligt simpelt (...)

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Fra : Jens Jensen

Dato : 26-10-10 22:17

Troels [around 9000] skrev den 26-10-2010 22:52:
> Det var jo dejligt simpelt (...)

Jeg tænkte nok, at det ikke ville falde i din smag, så derfor var det
Bertels indlæg, jeg svarede på.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-10-10 23:06

> Jeg tænkte nok, at det ikke ville falde i din smag, så derfor var det
> Bertels indlæg, jeg svarede på.

Uanset hvor svaret kom, vil det ikke falde i min smag. Det er lidt i
stil med Linux, hvorfor skal det være så kompliceret?

(De fleste vil nok kalde det anderledes...)

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Fra : Mcwm

Dato : 26-10-10 23:27

Den 27-10-2010 00:05, Troels [around 9000] skrev:

> Uanset hvor svaret kom, vil det ikke falde i min smag. Det er lidt i
> stil med Linux, hvorfor skal det være så kompliceret?

Svar uden at være specielt møntet på dit(Ovennævnte)eksempel kunne være;

Fordi MS ikke overholder standarderne og - som du nu selv har oplevet,
gør det besværligt for DIG. Ændringen har jo ikke gjort det nemmere for
dig vel?

Venligst
Mcwm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-10-10 12:44

Mcwm skrev:

> Svar uden at være specielt møntet på dit(Ovennævnte)eksempel kunne være;

> Fordi MS ikke overholder standarderne

Nu er Thunderbird ikke just lavet af Microsoft.

--
Bertel

Fra : Mcwm

Dato : 27-10-10 13:06

> Nu er Thunderbird ikke just lavet af Microsoft.

Og derfor ANBEFALER jeg den, i stedet for WLM, så din point er?

Venligst
Mcwm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-10-10 13:42

Mcwm skrev:

> Og derfor ANBEFALER jeg den, i stedet for WLM, så din point er?

At du roder. Vi snakker om en besværlighed ved Thunderbird, og
den forklarer du med at Microsoft ikke overholder standarderne.
Jeg kan ikke lige se hvad det har med hinanden at gøre.

--
Bertel

Fra : Mcwm

Dato : 27-10-10 22:57

> At du roder. Vi snakker om en besværlighed ved Thunderbird, og
> den forklarer du med at Microsoft ikke overholder standarderne.
> Jeg kan ikke lige se hvad det har med hinanden at gøre.

Hvis du orkede at se hvad jeg svarer på ville du måske opfatte tingene
anderledes.

Jeg ved du forventer perfekte medmennesker og skal beklage at vi ikke
alle lever op til dine personlige forventninger.

Venligst
Mcwm

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-10-10 13:59

> Det vil sige, at Thunderbird altså alligevel godt kan huske dine valg.
> Du bryder dig blot ikke om, at du har lov at vælge forskelligt for de
> forskellige grupper.

Korrekt. Jeg kan ikke se grundlag for at ville organisere dem forskelligt.

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-10-10 16:18

Troels [around 9000] skrev::

> Korrekt. Jeg kan ikke se grundlag for at ville organisere
> dem forskelligt.

Jeg er helt enig med både dig og Bertel i, at det ville være
smart hvis man kunne ændre default-indstillingen på en nem
måde. Man kan vist gøre det på en lidt nørdet måde, men jeg
er ikke sikker på, at jeg husker korrekt.

Men man kan nu godt have forskellige behov i forskellige
grupper. Jeg benytter fx en anden sortering i dk.helbred,
fordi det gør det nemmere at skippe en bestemt persons indlæg.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-10-10 16:55

> Men man kan nu godt have forskellige behov i forskellige grupper. Jeg
> benytter fx en anden sortering i dk.helbred, fordi det gør det nemmere
> at skippe en bestemt persons indlæg.

Det hedder "filter"?

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-10-10 17:34

Troels [around 9000] skrev::

> Det hedder "filter"?

Nej, så ville jeg ikke se indlæggene. Jeg er ikke
interesseret i at læse indlæggene, men jeg er interesseret i
at vide, hvor mange han sender, så jeg kan klage til
udbyderen/newsudbyderen, hvis det tager overhånd igen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Verdens mest præcise og detaljerede horoskoper:

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 26-10-10 18:22

> Nej, så ville jeg ikke se indlæggene. Jeg er ikke interesseret i at læse
> indlæggene, men jeg er interesseret i at vide, hvor mange han sender, så
> jeg kan klage til udbyderen/newsudbyderen, hvis det tager overhånd igen.

"Hvis"?

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Fra : Mcwm

Dato : 26-10-10 23:28

Den 26-10-2010 19:22, Troels [around 9000] skrev:

> "Hvis"?

Håb Troels, håb!

Venligst
Mcwm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-10-10 18:54

Kim Ludvigsen skrev:

> Nej, så ville jeg ikke se indlæggene.

Agent kan med et filter mærke et indlæg som læst på forhånd. Kan
TB ikke det?

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-10-10 00:45

Bertel Lund Hansen skrev::

> Agent kan med et filter mærke et indlæg som læst på forhånd. Kan
> TB ikke det?

Jo.

Normalt benytter jeg en visning, hvor trådene er foldet
sammen som udgangspunkt, det giver et hurtigere overblik,
hvis jeg skal tilbage til en ældre tråd, og det gør ingen
forskel, når jeg bruger tastaturet til at hoppe til nye indlæg.

I den pågældende gruppe, får jeg i stedet vist indlæggene
uden tråd og i modtagelsesorden, så det er hurtigt at se,
hvor mange indlæg, han har postet. Der er så få andre indlæg
i den gruppe, så jeg alligevel ikke mister noget overblik
ved den metode.

Men det var blot et eksempel på, hvorfor man kunne ønske sig
forskellige visninger. Der kan være mange andre årsager.

Jens Jensen har for øvrigt angivet den mere nørdede måde til
at ændre standardindstillingerne, jeg tidligere omtalte.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Løs Sudoku-opgaver på computeren. Du kan også få hjælp til

Fra : Pico

Dato : 28-10-10 22:45

Den 27-10-2010 01:44, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> Jens Jensen har for øvrigt angivet den mere nørdede måde til at ændre
> standardindstillingerne, jeg tidligere omtalte.

Nå så fik jeg installeret Thunderbird og sat News op
Den har da heldigvis de rigtige citationstegn, nu må jeg så til at læse
Ludvigsens anvisninger på brugen, også til mail.
Jeg kan ikke finde ud af at hente mit adressekartotek ind fra LiveMail,
prøver jeg at gemme det i en csv fil og importere det til Tunderbird går
det helt i smader Der er nok meget at lære.

Pico

Fra : Pico

Dato : 28-10-10 23:10

Den 28-10-2010 23:45, Pico skrev:

> [...]
> prøver jeg at gemme det i en csv fil og importere det til Tunderbird går
> det helt i smader Der er nok meget at lære.

Nå jeg skal da lige prøve om jeg har fået signaturen til at virke.

--
MVH. Pico

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-10-10 08:23

Pico skrev:

> Nå jeg skal da lige prøve om jeg har fået signaturen til at virke.

Den er perfekt.

--
Bertel

Fra : Carl Drud

Dato : 27-10-10 17:48

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> writes:

> Thunderbird er da bare en gang rod, desværre. WLM har brugt > indtil
> sidst nye version der lige er udkommet,

Og det er ikke noget rod?

--
Carl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-10-10 18:24

Carl Drud skrev:

> Og det er ikke noget rod?

Den laver mere rod. En trofast WLM-bruger i den engelske
sproggruppe er nu på spanden. Den sidste opgradering kan ikke
lave citationstegn automatisk, og den trækker en signaturlinje op
i forlængelse af skillelinjen. Han viste et eksempel:

   Below is one of my unedited signatures. Ridiculous.

   -- Skitt (SF Bay Area)
   http://come.to/skitt

--
Bertel

Fra : Carl Drud

Dato : 27-10-10 19:09

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> writes:

> [...]
> lave citationstegn automatisk, og den trækker en signaturlinje op
> i forlængelse af skillelinjen. Han viste et eksempel:

Ak ja. En skam for inden sidste opdatering af WLM kunne den faktisk
indsætte citattegn på indlæg i QP. Et problem som har været siden
OE (MS hævdede det var et "design issue")[¹]. Men nu har man så valgt
helt at fjerne citattegn. Genialt ;-(

[¹]http://insideoe.com/faqs/why.htm#replychars

--
Carl