Theran
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-10-10 22:22

ja så er bilet bestilt Dk > Egypten > Iran > hjem som sagt så går
egypenten nok helt af sig selv men jeg kan ikke rigtigt finde nogen
hoteller eller geusthouse i Theran der skal ikke være så meget - bare en
fornuftig seng og internet og måske en stol nogen bud ?

Fra : simon

Dato : 20-10-10 10:16

Bo M. Mogensen har bragt dette til os:
> [...]
> hoteller eller geusthouse i Theran der skal ikke være så meget - bare en
> fornuftig seng og internet og måske en stol nogen bud ?

http://www.irantravelingcenter.com/tehran_hotel_guesthouse.htm
/simon

Fra : jimmi1311

Dato : 20-10-10 07:46

Hej Bo

Jeg tager til Teheran på Lørdag og har haft lidt samme oplevelse som
dig. Det lader ikke til at det er særlig nemt at booke plads på mindre
hoteller eller hostels i Iran. Det er kun de store og dyre hoteller
hvor det er muligt.

Men det skulle ikke være noget problem at finde billige hoteller når
du kommer derned. Køb eventuelt Loney planet om Iran, der har navne på
en del hoteller.

Jeg skal selv couchsurfe dernede og gennem couchsurfing vil du også
kunne få hjælp til at finde et godt og billigt hotel eller du kan sove
hos private hvis du ønsker det. Min erfaring er at iranere er meget
villige til at hjælpe og du kan sikkert få en til at vise dig rundt.
www.couchsurfing.org

Rigtig god tur,
Jimmi Wolff

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-11-10 00:55

Den 20-10-2010 15:45, jimmi1311 skrev:

hej Jimmi beklager det sene svar
> [...]
> dig. Det lader ikke til at det er særlig nemt at booke plads på mindre
> hoteller eller hostels i Iran. Det er kun de store og dyre hoteller

ja men det må være til at finde ..
> Men det skulle ikke være noget problem at finde billige hoteller når
> du kommer derned. Køb eventuelt Loney planet om Iran, der har navne på
> en del hoteller.

den kan jeg nu nok finde second hand i Egypten
> Jeg skal selv couchsurfe dernede og gennem couchsurfing vil du også
> kunne få hjælp til at finde et godt og billigt hotel eller du kan sove
> hos private hvis du ønsker det.
det kunne jo være meget spænende - men rejse eller ikke rejse så sider
jeg nu og fedter med min pc mindst 7 timer om dagen og det kan man jo
ikke hvis man er gæst

> Min erfaring er at iranere er meget
> villige til at hjælpe
jeg har også en go mave fornemmelse for dem - jeg har (uden at vide det)
en fornemmelse af de er som syrene som er meget flinke

> og du kan sikkert få en til at vise dig rundt.
> www.couchsurfing.org

will do
Tak
Mv
BMM

Fra : jimmi1311

Dato : 21-10-10 02:47

Hej igen

Husk lige at du hverken skal bruge Mastercard eller visa kort i Iran,
så der skal kontanter med.

MVH
Jimmi

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-11-10 00:56

Den 21-10-2010 10:47, jimmi1311 skrev:
> Hej igen
>
> Husk lige at du hverken skal bruge Mastercard eller visa kort i Iran,
> så der skal kontanter med.
>
> MVH
> Jimmi

ups - hvad med rejse sjek ?