Hjælp til tydning af kirkebog, Brørup Malt~
Fra : Benner

Dato : 17-10-10 02:59

Kan nogen hjælpe med at tyde kirkebog: Brørup, Malt, Ribe,1836-1851
opslag 38, år 1933, Jens Andersen.
Hilsen Benner

Fra : Benner

Dato : 17-10-10 03:09

On 17 Okt., 10:59, Benner <ge...@benner.dk> wrote:
> Kan nogen hjælpe med at tyde kirkebog: Brørup, Malt, Ribe,1836-1851
> opslag 38, år 1933, Jens Andersen.
> Hilsen Benner

Hovsa. Der skal selvfølgelig stå 1833.... Benner

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-10-10 14:03

Benner <genea@benner.dk> skrev Sun, 17 Oct 2010 02:08:34 -0700 (PDT)

>Hovsa. Der skal selvfølgelig stå 1833.... Benner

Og så er det vist også bogen for 1825 - 35

Jeg læser:
Ungkarl Jens Andersen af Giørding
23 aar gammel
og
Pigen Helene Madsdatter
i Eskelund 19 aar

Forlovere:
Bødker Mads Christensen
Jørgen Olesen

24 Sept 1833 i Kirken.

--
mvh, A:\Feldborg
feldborg@haunstrup.dk

Fra : Benner

Dato : 18-10-10 01:25

On 17 Okt., 15:03, Arne Feldborg <feldb...@haunstrup.dk> wrote:
> Benner <ge...@benner.dk> skrev Sun, 17 Oct 2010 02:08:34 -0700 (PDT)

> Og så er det vist også bogen for 1825 - 35

> [...]

Super tak for hjæpen. Havde håbet, at det var navnene på fædrene og
ikke forloverne der stod der. Så kunne jeg have søgt efter
brudeparrets forældre, som jeg ikke kan finde. Ja, de årstal var ikke
særligt korrekte. Det må jeg gøre bedre næste gang.

mvh. Benner

Fra : baskholm

Dato : 18-10-10 03:02

> [...]
> Benner <ge...@benner.dk> skrev Sun, 17 Oct 2010 02:08:34 -0700 (PDT)

> Og så er det vist også bogen for 1825 - 35

Noget tyder dog på at pigen kan være datter at bødkeren, men det var
måske karlen du søgte?

; Børge

Fra : Henrik J

Dato : 19-10-10 13:22

"baskholm" <baskholm@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jørgen Olesen
>
> 24 Sept 1833 i Kirken.

Noget tyder dog på at pigen kan være datter at bødkeren, men det var

Og i så fald er det ham her:
Ribe, Malt, Brørup, Eskelund, 22, et Huus, 30, FT-1834, C6858
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Mads Christensen 57 Gift Bødker
Jenge Jensdatter 49 Gift hans Kone
Christen Madsen 14 Ugift deres Børn
Jens Madsen 12 Ugift deres Børn