<head> description og keywords
Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-10-10 05:16

Må man lave linieskift med <br> i description?

Hvordan håndterer man personnavne og andre "to-ord" i keywords?
Eksempel:

content="piano,flute,classical,danish,composer,joachim andersen">

Hvis "joachim" og "andersen" angives som enkeltord med komma imellem,
hvad sker der så, når brugeren søger efter "joachim andersen"?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-10-10 05:48

Kurt Hansen skrev::

> content="piano,flute,classical,danish,composer,joachim andersen">
>
> Hvis "joachim" og "andersen" angives som enkeltord med komma imellem,
> hvad sker der så, når brugeren søger efter "joachim andersen"?

Det gør absolut ingen forskel. Der er ikke ret mange
søgemaskiner, der benytter keywords til noget i vore dage.
Det skyldes, at i i 90'erne blev groft misbrugt ved at nogle
havde keywords, der ikke svarede til indholdet på siden.

Søgemaskinerne kigger på, hvad der står på siden. Hvis
navnet står på siden, skal det nok blive indekseret korrekt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Standardoverholdende multimedia på hjemmesiden:

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-10-10 06:04

On Thu, 14 Oct 2010 11:47:50 +0700, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>
>Søgemaskinerne kigger på, hvad der står på siden. Hvis
>navnet står på siden, skal det nok blive indekseret korrekt.

Jow, det ved jeg sådan set godt, men under opbygning af helt nye og
re-designede sider, stræber jeg efter det korrekte og perfekte. Jeg
ved ikke om keywords slet ikke bruges af søgemaskiner, men det er vel
stadigvæk god skik at have dem med - just in case?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-10-10 08:56

Kurt Hansen skrev::
> [...]

> ved ikke om keywords slet ikke bruges af søgemaskiner, men det er vel
> stadigvæk god skik at have dem med - just in case?

Jeg tager dem også med, bare for en sikkerheds skyld. Men i
forbindelse med dit spørgsmål om navnet, har det absolut
ingen betydning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Verdens mest præcise og detaljerede horoskoper - helt gratis:

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-10-10 17:23

On Thu, 14 Oct 2010 14:55:56 +0700, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Jeg tager dem også med, bare for en sikkerheds skyld. Men i
>forbindelse med dit spørgsmål om navnet, har det absolut
>ingen betydning.

Tamam. Kan du også klare det andet spørgsmål i mit indlæg:

Fra : scootergrisen

Dato : 14-10-10 12:55

> M man lave linieskift med <br> i description?

Mener du i <meta name="description" content="a<br>b"> ?
Nej det må du ikke så får du fejl hvis du prøver at validere.
Det giver heller ikke nogen mening at lave linieskift der da teksten
ikke skal vises.

> Hvordan h ndterer man personnavne og andre "to-ord" i keywords?

Det er rigtigt sådan som du har gjort:
content="piano,flute,classical,danish,composer,joachim andersen">

> Hvis "joachim" og "andersen" angives som enkeltord med komma imellem,
> hvad sker der s , n r brugeren s ger efter "joachim andersen"?

Det op til søgemaskinen (google, yahoo og de andre) hvordan de ønsker
at vise deres resultater.
Du kan selvfølgelig godt inkludere alle mulighederne:
content="piano,flute,classical,danish,composer,joachim
andersen,joachim,andersen">