Tydning af en mølle, Skibinge 1793-1814
Fra : Jens N. Jensen

Dato : 11-10-10 17:07

I Skibinge 1793-1814 Opslag 34, højre side, venstre spalte
læser jeg følgende:
"D 24de Septemb: mødte
sig som Forlovede
Ungk: af Faxinge.
Jeppe Pedersen og
Pige af [??????]mølle
Anne Magrete Pedersd:
Forlovere vare
Gmd Peder Nielsen Faxinge
Hmd Niels Peders. af Ring"

Jeg mener at jeg har læst det meste rightigt, men kommer ikke frem til
hvad for en mølle min tip-tip-oldemor, Anne Magrete Pedersdatter
kommer fra.
Kan I fantastiske tydere hjælpe.

Jeg skal lige bemærke at 99,5% af min familie kommer fra Sydsjælland,
Præstø amt.
Jeg har slået "mølle" op i Krabsen og kigget under hvad der var under
Præstø amt. Som eneste mulige fandt jeg Blåbæks Mølle (skrevet i
kirkebogen som bla"beksmølle). Jeg mener at have læst at bolle å-et ikke
er så nyt endda og havde flere former gennem tiderne, bl.a. et a med to
streger over som disse " - ikke prikker som i det tyske (eller svenske)
ä. Men måske er jeg helt galt på den.

Jeg håber på hjælp fra jeg og takker allerede.

Med venlig hilsen

Jens N. Jensen

Fra : Flemming Aaskint

Dato : 11-10-10 18:28

Den 11-10-2010 18:06, Jens N. Jensen skrev:
> [...]
> ä. Men måske er jeg helt galt på den.
>
> Jeg håber på hjælp fra jeg og takker allerede.

Hej

Tubeks Mølle

--
mvh.
Flemming Aasklint

Fra : Jens N. Jensen

Dato : 11-10-10 21:01

Am 11.10.2010 19:28, schrieb Flemming Aaskint:

> Hej
>
> Tubeks Mølle
>
> --
> mvh.