Hvordan finder man information…
Fra : Kbh.

Dato : 09-10-10 23:51

om min svigerfader, hvor kun fødselsdato, navn og måske fødeegn
kendes?
Nogle tips eller råd om, hvordan en sådan sag gribes an?
Det er min kone, som vil finde sin faders slægt og måske nogle led
bagud.
Faderen skulle være født i 1905 i eller omkring Viborg.
Alle personlige papirer er gået tabt. Vi bor i Kbh.

Fra : baskholm

Dato : 10-10-10 04:41

On 10 Okt., 07:50, "Kbh." <kyndby2...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> bagud.
> Faderen skulle være født i 1905 i eller omkring Viborg.
> Alle personlige papirer er gået tabt. Vi bor i Kbh.

Så vidt jeg ved kan I spørge på folkeregisteret.

V.H. Børge

Fra : Steen Rønnow

Dato : 12-10-10 21:00

Den 10-10-2010 07:50, Kbh. skrev:
> [...]
> bagud.
> Faderen skulle være født i 1905 i eller omkring Viborg.
> Alle personlige papirer er gået tabt. Vi bor i Kbh.

Hej

Start med at søge ham i folketællingerne

http://ddd.dda.dk/soeg_person_selv.asp

Hvis han er tastet ind kan du finde hans opholdsted i 1901, -06, 11,
16 og 21 samt finde bekræftelse på fødesognet.

Derefter: find sognets kirkebøger og folketællinger (fotos) på
Arkivalier Online

http://www.arkivalieronline.dk

Så skulle du være godt i gang.

Ups: Genvejen:
Kan I huske hans dødsdato og -sogn og kan finde det i kirkebogen,
får du oplyst: fødselsdata med forældre, vielse m. ægtefælles data og
dødsdata.

Hvis det er efter 1925 eller 1950 finder du det ikke på AO (Arkivalier
Online), men må søge på landsarkivet - er det efter 1970 skal der
søges adgangstilladelse op til 14 dage før din "arkivdag".

MvH

Steen Rønnow, Viborg