Problemer med standard post program
Fra : Ukendt

Dato : 08-10-10 13:51

Jeg har en pc med Windows Vista Home Premium som driller mig lidt.
Jeg har MS Office 2003 installeret, og dette er valgt som standard post
program.
Samtidig bruger jeg Windows Mail til nyhedsgrupper. I windows Mail er
oprettet én mailkonto.

Tidligere når jeg brugte højreklik>send til postmodtager på en fil, eller
jeg på fx. en hjemmeside klikkede på et maillink
ja så åbnede der en ny mail i Office.
Her den sidste tid åbner denne mail nu i Windows Mail i stedet :(
Som sagt har jeg været inde i funktioner>indstillinger>fanebladet andet, og
sætte flueben i at Outlook skal være standard postprogram.

Men inde i Windows Mail under funktioner>Indstillinger>fanebladet generelt,
ja der står Windows Mail til at være standard til post.
Dette er nedtonet, og jeg kan derfor ikke klikke på noget.
Hvordan får jeg ændret tingene, så Outlook igen bliver det program der åbner
ny mail når jeg bruger funktionen send til postmodtager ?

Mvh

Thomas R.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-10-10 14:45

"T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> skrev i meddelelsen
> Samtidig bruger jeg Windows Mail til nyhedsgrupper. I windows Mail er
> oprettet én mailkonto.
> Thomas R.

Har du brug for den mail-konto - ellers slet den.....

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-10 18:24

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> Har du brug for den mail-konto - ellers slet den.....

Jah, det har jeg egentlig, da jeg ind i mellem har brug for at videresende
indlæg fra forskellige grupper
til en person som ikke selv bruger nyhedsgrupperne.
Men jeg kunne jo som forsøg prøve at fjerne kontoen, og se om det hjælper,
så tak for det hint ;)

Mvh

Thomas

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-10-10 19:44

"T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> skrev i meddelelsen
> Jah, det har jeg egentlig, da jeg ind i mellem har brug for at
> videresende indlæg fra forskellige grupper
> til en person som ikke selv bruger nyhedsgrupperne.

Hvis du ikke har en mailkonto i Windows Mail, så bliver det bare sendt
via Outlook, hvis Outlook er standard post program.

Jeg kører Windows Mail med parametren /newsonly og har derfor ikke
adgang til mail i Windows Mail, men kun news - hvis jeg videresender et
news-indlæg som mail, så bliver det sendt via Outlook i stedet.

Jan