Tæller for måned
Fra : Ing. Jakob Jakobsen

Dato : 09-10-10 19:59

Hej,

Er der en der kan hjælpe med hvordan man laver en tæller for en måned af
gangen til forsiden af hj.side.

VH/ Jakob

Fra : Ing. Jakob Jakobsen

Dato : 09-10-10 20:06

x visits in the last 30 days.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 09-10-10 20:44

Efter mange tanker skrev Ing. Jakob Jakobsen:
> x visits in the last 30 days.
>
> "Ing. Jakob Jakobsen" <webmaster@bondar.dk> wrote in message

Det kan gøres enten med en cookie og noger clientside scripting
(javascript), som tæller besøg for den enkelte besøgende, eller
serverside scripting, hvis der skal tælles alles besøg.
Der må kunne findes noget via google... (118.000 for søgning efter
besøgstæller, f.eks.)

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Ing. Jakob Jakobsen

Dato : 09-10-10 21:28

Det var meningen at det skulle programmeres og indsættes i footer på ol g a
j akobsen.dk som jeg har vist det på siden med et x tegn for counter.
Jeg er ikke ude efter en kommerciel løsning fra alt det der ligger på
google. Der må være én der kan programmere og hjælpe til det..

Jakob

Fra : Birger Sørensen

Dato : 09-10-10 23:30

Ing. Jakob Jakobsen udtrykte præcist:
> [...]
> Jeg er ikke ude efter en kommerciel løsning fra alt det der ligger på google.
> Der må være én der kan programmere og hjælpe til det..

Jag kan ikke forestille mig at alle 118.000 resultater er
kommercielle...
http://www.eksperten.dk/spm/856431 beskriver f.eks. en lille php ting,
der tæller besøgende.
Du skriver "unike" besøgende - og så er du ovre i noget mere
kompliceret, hvor tidligere besøgende skal huskes og genkendes, for
ikke at blive talt med. Og hvad med søgemaskiner og andre bots, skal de
også sorteres fra? Og skal det være sådan, er det nok lige så nemt at
bruge een af de mange gratis ting.
Og ellers er der steder som http://www.hotscripts.com/ hvor du kan
hente tusindvis af småting, til både js, PHP og ASP - og masser af
andre...

"Der må være én der kan programmere og hjælpe til det."
Jo - måske har nogen noget liggende der kan bruges.
Og ellers er det vel bare et spørgsmål om pris

Din host har formentlig en eller anden form for statistik du kan bruge
- nok ikke direkte til visning på siden, men til at give dig selv det
fornødne over-/indblik.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-10-10 01:25

Ing. Jakob Jakobsen skrev:

> Jeg er ikke ude efter en kommerciel løsning
> fra alt det der ligger på google. Der må være
> én der kan programmere og hjælpe til det..

Med 118.000 resultater på Google må det være
muligt at finde noget der kan bruges - og tilpasses
til eget formål.

Selv hader jeg den slags - hvad skal jeg bruge
det til?

Hvorfor skal brugeren vide at siden har været
besøgt x antal gange på en måned - er det ikke
ligegyldigt?

Du kan selv følge med på webhotellets statistik.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Ing. Jakob Jakobsen

Dato : 10-10-10 20:31

Det var også for at prøve at komme i gang med asp.

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message

> Med 118.000 resultater på Google må det være
> muligt at finde noget der kan bruges - og tilpasses
> til eget formål.
>
> Selv hader jeg den slags - hvad skal jeg bruge
> det til?
Det er placeret meget diskret på siden. Det giver lidt liv.

> Hvorfor skal brugeren vide at siden har været
> besøgt x antal gange på en måned - er det ikke
> ligegyldigt?
>
> Du kan selv følge med på webhotellets statistik.

Ja, naturligvis.