Nyhedsmail og spamfilter
Fra : Viggo Brøndegaard

Dato : 08-10-10 09:22

Kære gruppe

Jeg er formand i en større idrætsforening (1400 medlemmer), og vi har som
forening en sjælden gang brug for at sende en e-mails til en større del af
vore medlemmer. Når jeg sender fra min TDC-konto og outlook express så
bruger jeg at lægge e-mail-adresser ind som blind copy, når den type e-mails
sendes fra mig. Men jeg har også ind imellem hørt meldinger om, at min
e-mail er røget i medlemmers spam-filter.

Kan du give mig et godt råd om, hvad vi som forening bør gøre?

På forhånd tak.

Fra : Ole C

Dato : 08-10-10 10:09

Viggo Brøndegaard skrev blandt andet:

> [...]
> spam-filter.
> Kan du give mig et godt råd om, hvad vi som forening bør gøre?

Det er modtagernes spamfiltre der skal genkende din/jeres afsenderadresse
som en adresse der er tillid til. Det skal gøres hos hver enkelt modtager
(hvor problemet opstår) - og er forskelligt for de forskellige spamfiltre.
Alternativet er at du/I skriver alle modtageradresserne i "Til-feltet". Så
vil mailen (formentlig) kun blive frasorteret, hvis modtagerne aktivt har
valgt din/jeres adresse som en der ikke er tillid til.

--
vh
Ole C

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-10-10 10:45

Ole C skrev::

> Alternativet er at du/I skriver alle modtageradresserne i
> "Til-feltet". Så vil mailen (formentlig) kun blive
> frasorteret, hvis modtagerne aktivt har valgt din/jeres
> adresse som en der ikke er tillid til.

Bruger I alternativet, så bør mailene sendes enkeltvis! I
kunne overveje at anskaffe jer et program, der kan sende
massemails enkeltvis.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : cykelsmeden

Dato : 08-10-10 12:41

Den 08-10-2010 11:45, Kim Ludvigsen skrev:

> Bruger I alternativet, så bør mailene sendes enkeltvis! I kunne overveje
> at anskaffe jer et program, der kan sende massemails enkeltvis.
et 3' alternativ kunne være, at i et brev til hver enkelt bruger, beder
hver enkelt bruger svare på afsenderadressen. Mange (de fleste?)
spamfiltre godkender automatisk adresser der er sendt til.

//finn

Fra : Viggo Brøndegaard

Dato : 09-10-10 16:06

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev:

> et 3' alternativ kunne være, at i et brev til hver enkelt bruger, beder
> hver enkelt bruger svare på afsenderadressen. Mange (de fleste?)
> spamfiltre godkender automatisk adresser der er sendt til.

Tak for de to forslag.

Når der sendes til mange, så opstår det problem, at enkelte e-mail-adresser
bliever afvist (typisk 1%), og så bliver afsendelsen stoppet og e-mail
forbliver i udbakke. I fejlbeskeden får man fortalt den første af de
e-mail-adresser, som bliver afvist. Man må så ind og fjerne den adresse og
prøve at sende igen. Og igen kommer så typisk igen en fejl for den næste
fejlbehæftede adresse - og sådan kan man blive ved. Dvs. det kan man ikke,
for når man har forsøgt et par gange, så bliver man permanent blokkeret for
at sende nogen e-mail overhovedet- måske er det TDC, som gør det. Først
efter at være logget af internettet og går på igen, så kan man få lov til at
sende e-mails igen. Så en løsning med at sende e-mails enkeltvis ville
sandsynligvis løse det problem.

Mvh. Viggo

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-10-10 17:20

, Viggo Brøndegaard skrev::

> Så en løsning med at sende e-mails enkeltvis ville
> sandsynligvis løse det problem.

Der findes programmer, der er specielt udviklet til den
slags, men de koster typisk penge. Thunderbird - se min
signatur - kan klare opgaven, hvis man installerer
udvidelsen Mail Tweak:
http://mailtweak.mozdev.org/

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-10-10 18:01

Ole C wrote:

> Alternativet er at du/I skriver alle
> modtageradresserne i "Til-feltet". Så vil mailen (formentlig) kun
> blive frasorteret, hvis modtagerne aktivt har valgt din/jeres adresse
> som en der ikke er tillid til.

Ha, jeg har modtaget massefremsendte mails på den måde, og jeg har altid
beklaget mig højlydt over det.

I nogle tilfælde har jeg oplevet at en af modtagerne af en
massefremsendt mail har brugt listen til at fremsende reklamemails fra
sit eget firma.

Man kan ikke være sikker på at alle foreningsmedlemmer altid opfører sig
korrekt. Derfor send altid kun til modtagere anført i bcc.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Lars E. P.

Dato : 08-10-10 13:37

Fri, 8 Oct 2010 10:22:07 +0200, skrev "Viggo Brøndegaard"
<dont_spam_me@invisible.com> :

> [...]
>e-mail er røget i medlemmers spam-filter.
>
>Kan du give mig et godt råd om, hvad vi som forening bør gøre?

Jeg går ud fra at du har sat din egen adresse eller en anden valid
adresse i Til-feltet ?

Hvis du ikke gør det, men lader feltet så tomt, så tror mange
spam-filtre at det er spam.

Men ellers er det den rigtige måde at gøre det på.

Hilsen Lars

Fra : Viggo Brøndegaard

Dato : 09-10-10 15:40

"Lars E. P." <usenet@SLETkal2000.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg går ud fra at du har sat din egen adresse eller en anden valid
> adresse i Til-feltet ?

Ja, jeg plejer at sætte min egen e-mail-adresse i Til-feltet.

/Viggo

Fra : Leif Neland

Dato : 12-10-10 11:14

Den 08-10-2010 10:22, Viggo Brøndegaard skrev:
> [...]
> e-mail er røget i medlemmers spam-filter.
>
> Kan du give mig et godt råd om, hvad vi som forening bør gøre?

Du kan bruge en nyhedsbrevs-serviceudbyder.

http://www.comm100.com/emailmarketingnewsletter/features.aspx er gratis
at bruge, og du kan lade medlemmerne tilmelde sig via et link fra din
hjemmeside.

Kan sende html og tekstmail.

Leif

Fra : Viggo Brøndegaard

Dato : 15-10-10 11:50

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev:

> [...]
>
> http://www.comm100.com/emailmarketingnewsletter/features.aspx er gratis at
> bruge, og du kan lade medlemmerne tilmelde sig via et link fra din

Tak for svar. Jeg er lidt usikker på, om det kan gå på den måde. Vi har
oftest brug for at gøre en udsendelse til en gruppe, som vi ikke lige ved
hvem er i forvejen - f.eks. alle piger i alderen 5-12 år og en anden gang
drenge i alderen 4-6 år. Og så sorterer vi lidt i en medlemsliste i et
excelark og udtager e-mail-adresserne. Generelt har folk ved tilmelding til
foreningen givet lov til at vi kan anvende deres e-mail-adresse og SMS til
mobil.

Mvh. Viggo