Underlig fejl på Abit aw9d max bundkort
Fra : Lars Jørgensen - 276~

Dato : 06-10-10 18:46

Hejsa.

Min svoger har ovenstående bundkort i sin stationære pc.

Af en eller anden grund er hans netkort forsvundet.
De findes ikke når man kigger i enhedshåndteringen.
Hvis der sættes et kabel i over til Routeren kommer der lys i link lamperne
både på pc og på router.

Nogle der har nogle ideer?

På forhånd tak

Lars Jørgensen

Fra : Peter

Dato : 06-10-10 19:13

"Lars Jørgensen - 2760" <nyhedsgruppe@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> De findes ikke når man kigger i enhedshåndteringen.
> Hvis der sættes et kabel i over til Routeren kommer der lys i link

Lan skal være enabled i bios

Lan driver kan være gået i stykker og bør geninstalleres

Lan kortet på bundkortet er blevet defekt

PeterB

Fra : Lars Jørgensen - 276~

Dato : 06-10-10 22:26

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Lan skal være enabled i bios
>
> Lan driver kan være gået i stykker og bør geninstalleres
>
> Lan kortet på bundkortet er blevet defekt

Hej Peter.

Har forsøgt at geninstallere driverne til lan uden hjælp.
Kan ikke umidelbart finde noget steder i biosen hvor det kan slåes fra /
til.

Hvis bundkortet er defekt kan man så eventuelt klare det med at sætte et PCI
netkort i eller er det smartere at købe et helt nyt kort?

//Lars

Fra : jk

Dato : 07-10-10 07:47

On Wed, 6 Oct 2010 19:46:08 +0200, Lars Jørgensen - 2760
<nyhedsgruppe@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>De findes ikke når man kigger i enhedshåndteringen.
>Hvis der sættes et kabel i over til Routeren kommer der lys i link lamperne

Iflg.
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=2091

har bundkortet Intel 1000 Pro LAN.

Det er SÅ gængs, at ialfald windows 7 har drivere indbygget til det.

Det ser iøvrigt ud til at være et rart bundkort, intel 965 chipset,
DDR2 og socket 775.

Et netkort til en pci slot er ingen herregård.

mvh

John