E-Mail
webnoob 5265
Mail på fremmed netværk
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 06-10-10 09:44

Min mor er Yousee-kunde og har taget sin computer med til Italien. Hun
kan ikke hente mail på sin Yousee-adresse i Windows Mail som normalt.

Før jeg går videre, vil jeg gerne vide, om det overhovedet skal kunne
lade sig gøre.

Der er selvfølgelig webmail som alternativ.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : KentBM

Dato : 06-10-10 11:10

Den 06/10/10 10.43, Peter Brandt Nielsen skrev:
> [...]
> lade sig gøre.
>
> Der er selvfølgelig webmail som alternativ.

Selvfølgelig kan det lade sig gøre. Gå ind på TDC og find opsætning af
mail. Det er nok noget omkring kodeord, som ikke er sat rigtigt op.

Eller hun kan selv gå ind på Yousee og hente opsætnings programmet. Det
skulle kunne reparere opsætningen. (Yousee, hjælp og support, sådan
opsætter du din mail).

Men det nemmeste vil selvfølgelig være at bruge webmail og så ændre
opsætningen når hun er kommet hjem.

--

Kent

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-10-10 20:05

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Min mor er Yousee-kunde og har taget sin computer med til Italien. Hun
> kan ikke hente mail på sin Yousee-adresse i Windows Mail som normalt.

Klart. Normalt forbinder hun sig til mailserveren uden brugernavn
og kodeord, for hun er allerede godkendt via sin (faste)
opkobling.

På fremmed internet (også i Danmark) skal man skifte om til logon
så man kan angive brugernavn og kodeord til mailkontoen.

> Før jeg går videre, vil jeg gerne vide, om det overhovedet skal kunne
> lade sig gøre.

Ja - overalt i verden hos en vilkårlig udbyder.

Afsendelse af mails kan rumme nogle andre problemer:
På min Stofanetopkobling kunne jeg kun afsende mails med
standardopsætningen hvis jeg brugte mail.stofanet.dk. De fleste
danske udbydere laver en spærring (af port 25) så kun deres egne
kunder kan benytte den med deres egen mailserver.

Hvis din mor løber ind i det problem, bliver det lidt teknisk,
for så skal hun finde ud af at indstille at mails skal sendes via
port 587 i stedet for. Men forhåbentlig kan hun bare sende
'simpelt' via den lokale udbyders mailserver.

--
Bertel

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 06-10-10 21:41

Bertel Lund Hansen skrev:

> På fremmed internet (også i Danmark) skal man skifte om til logon
> så man kan angive brugernavn og kodeord til mailkontoen.

Tak for svarene. Jeg har sendt instruktioner. Jeg havde vist bildt hende
ind, at det ikke spillede nogen rolle, hvor hun var.

--
Peter Brandt Nielsen