Problemer med danske bogstaver i Expressio~
Fra : Lars Gosvig

Dato : 02-10-10 06:17

Jeg er netop overgået til Expression Web 4 (fra 2'eren). Jeg
oplever, at 4'eren ændrer bla. danske karakterer (æ, ø og å) til
nogle "sjove" karakterer.
Det sker ikke konsekvent, og har intet at gøre med filens
charset.
Jeg har sat EW4 op til vesteuropæisk, både som standard, i
forhold til det konkrete site og til at undertrykke eventuelt
tastatursprog.
Er der andre som har oplevet det samme ?
Vh
Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-10-10 12:17

Mere information er nødvendig.
Hvornår præcis sker det?
Er filen hvori det sker oprettet af EW4.
Hvis ikke hvad er den oprindeligt oprettet i og i hvilken encoding er
den gemt?
Er det korrekte charset angivet?

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Heine Svendsen

Dato : 02-10-10 14:50

Den 02-10-10 13:16, Jens Peter Karlsen skrev:
> [...]
> Er filen hvori det sker oprettet af EW4.
> Hvis ikke hvad er den oprindeligt oprettet i og i hvilken encoding er

Jeg har samme problem ind i mellem med Sharepooint Designer
(stort set mage til Expression Web).
Det sker, når jeg kopierer tekst fra et andet sted, fx. fra
min email-klient. Så det er sikkert noget med tegnsæt, der
er anderledes.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Lars Gosvig

Dato : 03-10-10 14:41

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> Er filen hvori det sker oprettet af EW4.
> Hvis ikke hvad er den oprindeligt oprettet i og i hvilken encoding er

Det sker ikke konsekvent, men jeg er oftere ud for det, når jeg retter
filer direkte på serveren end lokalt til senere upload.

Filerne er alle oprindelig oprettet i EW2.

Encoding og charset - fælles for filerne er, at de "includeres" i andre
filer hvorfor jeg ikke har sat encoding/charset på dem. Det "kommer" jo
i den side, hvori filen inkluderes.

Det er ikke alle filer, der er sat op sådan, der giver problemer, det
opstår i forbindelse en en save.