Specifikke classes
Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-10-10 17:58

Hvad er formålet med at definere f.eks.:

p.red { color : red }

- frem for en der kan bruges til andet også:

..red { color : red }?

Fra : Birger Sørensen

Dato : 01-10-10 18:02

Kurt Hansen skrev:
> Hvad er formålet med at definere f.eks.:
>
> p.red { color : red }
>
> - frem for en der kan bruges til andet også:
>
> .red { color : red }?

Den første tager browserne lidt længere at finde elementer til.
Til gengæld virker den kun på <p>'er - ikke hvis man sætter den på
f.eks. <hx> eller <span>

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-10-10 21:10

Birger Sørensen skrev:

> Den første tager browserne lidt længere at finde elementer til.
> Til gengæld virker den kun på <p>'er - ikke hvis man sætter den på
> f.eks. <hx> eller <span>

Jeg ville sige at det er et hensyn til den der læser CSS'en det
drejer sig om. Ved p.red ved man at der kun findes p-tags med
klassen red. Ved .red kan den være brugt på alt muligt.

Når det er sagt, vil jeg tilføje at det er et ubetydeligt hensyn
som jeg ikke selv spekulerer på. Jeg bruger næsten aldrig
tag.klasse (og ejheller tag#id).

--
Bertel