Billede som baggrund 100 % ?
Fra : Kim bødker

Dato : 30-09-10 02:15

Hej.
Jeg er rimelig ny i html verdenen.
jeg har kigget en masse koder & er ved at lære en masse, jeg
ledte efter en kode så man kan lave et billede som en baggrund og
jeg faldt over nogen forskellige, men ingen af den kunne jeg
rette på billede størrelsen.

Kan det ikke passe man kan lave en kode så man kan få baggrunden
til at fylde skærmen 100 % ud uanset hvilken oplæsning man køre?
Synes jeg har set sådan en kode før, men hvad er den?

Håber i forstår hvad jeg mener, hvordan får man bg billede til at
passe til flere forskellige opløsninger.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 30-09-10 08:15

Kim bødker har bragt dette til verden:
> [...]
>
> Håber i forstår hvad jeg mener, hvordan får man bg billede til at
> passe til flere forskellige opløsninger.

Der var et spørgsmål, om nøjagtigt det samme 3/9...

http://bbsorensen.com/test/baggr/

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kim bødker

Dato : 30-09-10 17:38

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Kim bødker har bragt dette til verden:

> Der var et spørgsmål, om nøjagtigt det samme 3/9...

> [...]

Hmm det kan jeg ikke rigtig få til at virke? Den skriver bare teksten
på min side i stedet for at vise et billed?

Fra : Birger Sørensen

Dato : 30-09-10 21:25

Kim bødker formulerede spørgsmålet:
8X
> Hmm det kan jeg ikke rigtig få til at virke? Den skriver bare teksten
> på min side i stedet for at vise et billed?

Linket blev testet i FF, IE8, Opera og Chrome.
Hvilken browser bruger du? Er den sat til at blokere billeder?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kim bødker

Dato : 30-09-10 22:08

> [...]
> 8X
>
> Linket blev testet i FF, IE8, Opera og Chrome.
> Hvilken browser bruger du? Er den sat til at blokere billeder?

Jeg bruger FF, jeg tror bare jeg gør det forkert.

Intet billed kommer frem også kommer der '

#baggrundsbillede{
position:absolute;
top:0px;
left:0px;
bottom:0px;
overflow:hidden;
}

#baggrundsbillede img{
width:100%;
}

' Hvad gør jeg galt?

Fra : Birger Sørensen

Dato : 30-09-10 22:18

Kim bødker formulerede torsdag:

> Jeg bruger FF, jeg tror bare jeg gør det forkert.
>
> Intet billed kommer frem også kommer der '
>
> #baggrundsbillede{
> position:absolute;
> top:0px;
> left:0px;
> bottom:0px;
> overflow:hidden;
> }
>
> #baggrundsbillede img{
> width:100%;
> }
>
> ' Hvad gør jeg galt?

Har du et link til dine tests?
Det er lidt nemmere at tale om, hvis vi taler om det samme.
Det du får som tekst på skærmen, skal i koden stå i <style> tags i
<head> delen af dit dokument.
Hvis det står irgtigt (se evt kildekoden), skal det ikke kunne komme på
skærmen...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kim bødker

Dato : 30-09-10 22:27

> [...]
> <head> delen af dit dokument.
> Hvis det står irgtigt (se evt kildekoden), skal det ikke kunne komme på

Tak tror jeg fik det til at virke nu. :) Men nu skete der bare det at den
tekst jeg har skrevet kom om bag ved baggrund's billede? :s nogen gode ideér?

Fra : Birger Sørensen

Dato : 30-09-10 23:29

Kim bødker kom med følgende:

>>> top:0px;
>>> left:0px;
>>> bottom:0px;

> Tak tror jeg fik det til at virke nu. :) Men nu skete der bare det at den
> tekst jeg har skrevet kom om bag ved baggrund's billede? :s nogen gode ideér?

Koden til billedet, skal være det første i <body> - så skulle det gerne
blive omvendt...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-10-10 01:28

Kim bødker skrev:

> Tak tror jeg fik det til at virke nu. :) Men nu
> skete der bare det at ....

Det fik vi fortsat ikke et link ud af, så vi aner
ikke hvad du laver - så er det lidt svært at hjælpe
dig

Tænk på det næste gang du løber tør for ideer,
send et link til den side der laver fejl, så er der
meget større chance for at nogen kan analysere
siden - og finde den optimale løsning.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk