Programmet Transcript
Fra : Børge Laursen

Dato : 28-09-10 23:17

Jeg bruger programmet Transcript i forbindelse med tydning /læsning af
gotisk skrift fra bl.a. kirkebøger.
Programmet har hidtil virket upåklageligt, men idag downloadede jeg en
opdateret version af programmet, og herefter virkede det ikke efter
hensigten.
I programmet, som indeholder 2 felter, er det meningen, at en kopi af den
gotiske tekst anbringes i det øverste felt. Herefter kan man transcripiere i
normal tekst i feltet nedenunder.
Men når jeg indlæser gengivelsen/billedet af den gotiske tekst bliver den
anbragt i det nederste felt, hvor den i min tidligere version af programmet
blev indlæst i det øverste felt.
Jeg har prøvet at finde den foregående version af programmet på nettet, men
der har jeg ikke kunnet finde den.
Har nogen kendskab til programmet og forslag til løsning ?

Venlig hilsen
Børge Laursen

Fra : Jens N. Jensen

Dato : 29-09-10 09:10

Jeg Googlede "transcript.exe" og fandt følgende webside:
http://www.jacobboerema.nl/en/Freeware.htm.
Programmet "Transcript 2.3" bliver tilbudt til fri afbenyttelse af
private. Det synes at være det program, du taler om. Du skriver ikke
hvilken version du oopdaterede til, og hvilken du søger. Jeg hentede
den aktuelle version 2.3, og takker Jacob Boerema for programmet og
Børge Lauersen for ideen til at hente det. Det virker upåklageligt for
mig. Kan det være en indstilling, der bytter om på de to felter?
Og når jeg læser hans side igennem, så ønsker han at programmet kun
bliver distribueret fra ham selv. Jeg tror at hvis du ønsker en
tidligere version, så vil det måske væen ide at skrive til ham.

MvH Jens N. Jensen