- Må jeg bare bruge af pengene...?
Fra : Jakob Griffel

Dato : 20-09-10 09:18

Hej med jer

Måske et dumt amatørspørgsmål, men:

Jeg udlejer et lille hus, fører i den forbindelse et separat regnskab, og
anvender kapitalafkastordningen vedr. skat.
Havde en revisor på det 1. år, men har selv lavet regnskabet efterfølgende -
så mange poster er der jo ikke...

Jeg har jo så en konto i banken hvor huslejen bliver indbetalt og udgifterne
vedr. huset (realkredit, ejendomsskat, forsikring, vedligeholdelse) bliver
trukket fra.
Men der er et overskud, bl.a. fordi renten er så lav for tiden.

Må jeg bare bruge af de penge til mig selv, eller skal de trækkes ud af
'firmaet' på en eller anden måde? Jeg har jo betalt skat af overskuddet vil
jeg mene...

--
Hilsen Jakob