Tydning af kirkebog
Fra : Lars Iburg-Krogh

Dato : 19-09-10 14:16

Hej til alle. Jeg håber på hjælp med tydning af en dåb, jeg kan faktisk kun
læse datoen og navnet Hans.
Det drejer sig om: Haderslev amt, Toftlund sogn, 1610 - 1810, opslag 28 og
dåben: 18 maj 1740.
Med venlig hilsen
Lars

Fra : Lars Iburg-Krogh

Dato : 19-09-10 14:29

Undskyld: det er den 7 maj 1740, mvh Lars

Fra : Arne Nielsen

Dato : 21-09-10 20:04

Den 19-09-2010 15:15, Lars Iburg-Krogh skrev:
> [...]
> læse datoen og navnet Hans.
> Det drejer sig om: Haderslev amt, Toftlund sogn, 1610 - 1810, opslag 28 og

Den er meget svær, men her er hvad jeg mener at kunne læse:

d. 7. Maii fød og d. 8. Maii, D. Jubilate, er Jes Hansens Søn døbt Hans.
An Sørens, Mat. Nilsen, ---- -----, Søren Simonsen, Hans Christensen,
Bertram -------

Dominica Jubilate er 3. søndag efter påske.

Venlig hilsen
Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://www.parken52.dk/

Fra : Lars Iburg-Krogh

Dato : 21-09-10 22:55

Hej Arne, mange tak for hjælpen, jeg er ikke sikker på at det er den rette
person jeg havde fundet frem til. Jeg har nu fundet dato for død: Hans
Madsen, død 18 juli, år 1800,
60 år, 4 måneder, 1 uge. Dvs. født midt i marts 1740. Dåb 18 marts finder
jeg en Hans. Den tekst er også svær for mig.
Haderslev Amt, Toftlund sogn, 1610 - 1810, opslag 10
Med venlig hilsen. Lars

Fra : Arne Nielsen

Dato : 22-09-10 13:29

Hej Lars.

1740
d. 18 Martii foed og d. 20 Ejud. D. Oculi er Matz Nissens Søn doebt
Hans. Karen Johanses, Hans Jessen, Hans Bertels, Per Jacobs(?), Søren
Fisker, Bertram Xtens, Per Nielses, Ann Sørensdat., Katrin Marie
Bundesd.(?), Giesten Persd. i Rømet.

Matz = Mads
Dominica Oculi er 3. Søndag i fasten
Xtens = Christens

Venlig hilsen
Arne

Fra : Lars Iburg-Krogh

Dato : 22-09-10 17:00

Hej Arne, Mange tak for hjælpen, så fik jeg navnet på min 3xtip. Mvh. Lars.