tydning
Fra : HF

Dato : 17-09-10 19:05

Hej

Jeg har lidt svært ved den gamle skrift.

Håber at der er nogen som kan hjælpe

AO Nordby sogn, Samsø herred, Skanderborg amt
1821-1838 opslag 36
nr. 9 Peder Puhr

Hvad står der om forældrene ?
Dorthe Christensdatter, ???
Søren Tranebergs ??????
??? ???? i Sjælland
Som barnefader blev udlagt
????? Meyer, ??? ??????
??? ???? ???? ????

På forhånd tak.

--
Hilsen
HF

Fra : Arne Nielsen

Dato : 17-09-10 21:55

Den 17-09-2010 20:05, HF skrev:
> Hej
>
> Jeg har lidt svært ved den gamle skrift.
>
> Håber at der er nogen som kan hjælpe
>
> AO Nordby sogn, Samsø herred, Skanderborg amt
> 1821-1838 opslag 36
> nr. 9 Peder Puhr
>
> Hvad står der om forældrene ?
> Dorthe Christensdatter, ???
> Søren Tranebergs ??????
> ??? ???? i Sjælland
> Som barnefader blev udlagt
> ????? Meyer, ??? ??????
> ??? ???? ???? ????
>
> På forhånd tak.

Hej.

Dorthe Christensdatter, Hmd. Søren Tranebergs Hustrue, som tjener i
Sjælland. Som Barnefader blev udlagt Jøden Meyer, men hvor har var,
vidste hun ikke.

Hmd. = husmand

venlig hilsen
Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://www.parken52.dk/

Fra : HF

Dato : 22-09-10 05:30

Mange tak for hjælpen.