E-Mail
webnoob 5265
Gratis mail...
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-09-10 08:56

Nu hvor TDC har valgt at sætte betaling på deres mailadresser, hvis
man ikke er bredbåndskunde hos dem, er jeg ved at kigge mig om efter
alternativer.

Jeg har domænet thomasgmadsen.dk købt hos Dandomian, hvor jeg indtil
videre kun betaler for DNS-hosting. Har også en Gmail-konto, men
kunne godt tænke mig at have thomasgmadsen.dk efter @, nu når jeg
alligevel betaler for det domænenavn, men bliver jeg så nødt til at
lave et webhotel hos Dandomain?

--
Hilsen
Madsen

Fra : cykelsmeden

Dato : 22-09-10 09:28

Den 22-09-2010 09:55, Thomas G. Madsen skrev:
> [...]
> kunne godt tænke mig at have thomasgmadsen.dk efter @, nu når jeg
> alligevel betaler for det domænenavn, men bliver jeg så nødt til at
Nej, du skal blot bede Dandomain om at rette dns-mx adressen til den
mailudbyder du vælger - og selvfølgeligt sikre dig at den mailudbyder
vil modtage mail for dit domæne.

Mener iøvrigt at have set det er muligt hos gMail??

finn

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-09-10 11:21

cykelsmeden skrev:

> Mener iøvrigt at have set det er muligt hos gMail??

Jeg havde jo så i forvejen en gmail-konto, men går jeg ind på
<http://www.google.com/apps/intl/da/group/index.html> og kører guiden
'Kom godt i gang', ender jeg tilsyneladende op med to gmail-kontoer,
så det er noget bøvl. Findes der mon ikke en gratis mailudbyder, som
er mere simpel at sætte op?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-09-10 14:40

Thomas G. Madsen skrev:

>Findes der mon ikke en gratis mailudbyder, som
>er mere simpel at sætte op?

et alternativ kunne så være http://posthuset.nu , det brugte jeg før jeg
skiftede til google apps

men om det er mere simpelt end google, skal jegy ikke kunne sige, da jeg
syntes at begge dele er simpelt at sætte op

Fra : cykelsmeden

Dato : 22-09-10 15:38

Den 22-09-2010 12:21, Thomas G. Madsen skrev:
> [...]

yep! her ses hvordan:
http://paulstamatiou.com/how-to-setup-gmail-for-hosted-domains

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-09-10 19:42

Ivan V. Klattrup skrev:

> men om det er mere simpelt end google, skal jegy ikke kunne
> sige, da jeg syntes at begge dele er simpelt at sætte op

Jeg vil heller ikke sige, at Google Aps er kompliceret som sådan, men
jeg blev forvirret over, at jeg ikke kunne knytte Google Aps til min
eksisterende Google-konto. Det undrer mig, at man tilsyneladende ikke
kan det, for så skal jeg jo til at videresende mails fra den ene til
den anden, og det er i mine øjne noget bøvl.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-09-10 19:46

Thomas G. Madsen skrev:

>for så skal jeg jo til at videresende mails fra den ene til
>den anden,

Det er da noget du helt selv bestemmer.

En god mailklient kan styre mange mailkonti uden problemer

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-09-10 19:44

cykelsmeden skrev:

> http://paulstamatiou.com/how-to-setup-gmail-for-hosted-domains

Takker, men jeg har ikke punktet 'Manage This Domain' på min
eksisterende Google-konto. Det havde jeg derimod på den konto, jeg
oprettede på <http://www.google.com/apps/intl/da/group/index.html>,
men så endte jeg jo så altså op med to google-kontoer.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-09-10 08:26

Ivan V. Klattrup skrev:

> En god mailklient kan styre mange mailkonti uden problemer

Ja, men nu tænker jeg mere på simplicitet og mulighed for nemt at
fejfinde, hvis noget ikke virker. Vil derfor kun have én google-
konto, hvor det hele er samlet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-09-10 19:44

Ivan V. Klattrup skrev:

> En god mailklient kan styre mange mailkonti uden problemer

Jeg har så prøvet med Gratis.dns at pege gammelgaard-madsen.dk-
domænet hen på Google Aps hvad MX-records angår. Jeg kan sende mails
til det fra min TDC-konto, læse dem, og svare tilbage igen, hvis jeg
bruger e-mail-funktionen i Google Aps, men at få Windows Live Mail
til at hente fra Google Aps-kontoen, er ikke lykkedes endnu :(

Der er en vejledning til Windows Mail på:
<http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=77696>, men
det er jo ud fra det tilfælde, hvor man har gmail.com efter @.
Hvad nu, hvis man har sit eget domæne oprettet i Google Aps?

Er man bare pisket til at videresende fra sin Google Aps-konto til
en standard Gmail-konto og så lade sit mailprogram "suge" fra Gmail-
kontoen?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-09-10 20:08

Thomas G. Madsen skrev den 28-09-2010 20:43:
> Hvad nu, hvis man har sit eget domæne oprettet i Google Aps?

Der stå at Google Apps brugere skal følge denne vejledning:
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=34383

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-09-10 20:53

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
>det er jo ud fra det tilfælde, hvor man har gmail.com efter @.
>Hvad nu, hvis man har sit eget domæne oprettet i Google Aps?

Så bruger man sit eget domæne
jeg kan bruge "brugernavn"@klattrup.dk til nogle mailkonti ved google aps

PS jeg har meget lidt eller ingen erfaring med windows mail.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-09-10 21:24

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
>til at hente fra Google Aps-kontoen, er ikke lykkedes endnu :(
>
>Der er en vejledning til Windows Mail på:

Har du aktiveret imap på den google apps konto (vejledningen er til imap
og det er ikke aktiveret som standard)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-10-10 08:07

Ivan V. Klattrup skrev:

> Så bruger man sit eget domæne jeg kan bruge
> "brugernavn"@klattrup.dk til nogle mailkonti ved google aps

Det har jeg prøvet og IMAP er koblet til, men nej.
Hmm, må prøve at rode lidt mere med det. Tak for svaret.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-09-10 09:30

Thomas G. Madsen skrev:

> kunne godt tænke mig at have thomasgmadsen.dk efter @, nu når jeg
> alligevel betaler for det domænenavn, men bliver jeg så nødt til at
> lave et webhotel hos Dandomain?

Ohh, måske her:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-09-10 09:36

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg har domænet thomasgmadsen.dk købt hos Dandomian, hvor jeg indtil
> videre kun betaler for DNS-hosting.

Sidebemærkning:
DNS-hosting fås gratis hos GratisDSN.

   http://web.gratisdns.dk/

--
Bertel

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-09-10 10:17

Bertel Lund Hansen skrev:

> DNS-hosting fås gratis hos GratisDSN.

Ja, det burde jeg nok egentlig skifte til også. Tak for tippet.

--
Hilsen
Madsen