nedlægning af TDC mailkonti
Fra : cykelsmeden

Dato : 20-09-10 09:35

nu er det der er foregået i det seneste ½års tid blevet officielt:

http://www.nordjyske.dk/erhverv/forside.aspx?ctrl=10&data=4,3670504,5,4

finn

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-09-10 09:54

Den 20-09-2010 10:34, cykelsmeden skrev:
> nu er det der er foregået i det seneste ½års tid blevet officielt:
>
> http://www.nordjyske.dk/erhverv/forside.aspx?ctrl=10&data=4,3670504,5,4

Har ringet ind og fået slettet alle mine; spørgsmålet er så bare om de
først bliver lukket om et par mdr. så jeg kan få glæde af at betale så
længe...

"Men vi har ikke interesse i at gøre nogen sure, så vil man ikke betale
for mailkontoen, skal man blot henvende sig til os, så sletter vi
regningen og lukker boksen, forklarer René Brøchner."
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Max

Dato : 20-09-10 11:04

Hej Finn

> nu er det der er foregået i det seneste ½års tid blevet officielt:

Men jeg syntes det er dejligt at de åbner mulighed for at bevare
ens mailadresse, selv om man nedlægger sit bredbånd hos dem.

Max

Fra : Per H

Dato : 20-09-10 15:23

On Mon, 20 Sep 2010 10:34:34 +0200, cykelsmeden <news@not2old.dk>
wrote:

>nu er det der er foregået i det seneste ½års tid blevet officielt:
>
>http://www.nordjyske.dk/erhverv/forside.aspx?ctrl=10&data=4,3670504,5,4
>
>finn
Jeg syntes at det er lidt dyrt.
men hvis man er glad for mailkontoen, er der da her en mulighed

per

Fra : Ole C

Dato : 20-09-10 15:49

Per H skrev blandt andet:

> Jeg syntes at det er lidt dyrt.

Især når man tænker på at et dk-domæne koster 45 kroner årligt - og et
webhotel kan findes helt gratis....

--
vh
Ole C

Fra : cykelsmeden

Dato : 20-09-10 17:00

Den 20-09-2010 16:49, Ole C skrev:
> Især når man tænker på at et dk-domæne koster 45 kroner årligt - og et
> webhotel kan findes helt gratis....

Det indeholder vel ikke automatisk en mailfunktionalitet?

men prisen er ganske reel set fra et forretningsmæssigt synspunkt (både
sælger og køber).
- det jeg fascineredes af, var, at de nu kommer ud med meldingen, mere
end et halvt år efter de er begyndt at smide folk af.

finn

Fra : Ole C

Dato : 20-09-10 17:36

cykelsmeden skrev blandt andet:

> Det indeholder vel ikke automatisk en mailfunktionalitet?

Joe, når domænet hostes på et webhotel (- eller mailhotel).

> men prisen er ganske reel set fra et forretningsmæssigt synspunkt
> (både sælger og køber).

Tja, TDC sætter i hvertfald ikke penge til.
29 kr. 12 gange årligt er 348 kr. - næsten 8 gange det beløb som jeg anviser
at det lader sig gøre for......

> - det jeg fascineredes af, var, at de nu kommer ud med meldingen,
> mere end et halvt år efter de er begyndt at smide folk af.

Det er mere end tre år siden jeg flyttede fra TDC - og siden har jeg undret
mig over at den gamle adresse stadig fungerede. Så det er da på tide de
rydder op

--
vh
Ole C

Fra : Erik Olsen

Dato : 20-09-10 18:14

Ole C wrote:

> Joe, når domænet hostes på et webhotel (- eller mailhotel).

Det kommer nok an på hvem der hoster domænet. Jeg har haft webhotel uden
mailhotel, og jeg har haft mailhotel uden webhotel.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Ole C

Dato : 20-09-10 19:55

Erik Olsen skrev blandt andet:

> Det kommer nok an på hvem der hoster domænet. Jeg har haft webhotel
> uden mailhotel, og jeg har haft mailhotel uden webhotel.

Jeg tror mit svar var dækkende for laaangt de fleste web-hoteller....

--
vh
Ole C

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-09-10 18:16

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev :

>Tja, TDC sætter i hvertfald ikke penge til.
>29 kr. 12 gange årligt er 348 kr. - næsten 8 gange det beløb som jeg anviser
>at det lader sig gøre for......

Hvis det skal siges retfærdigvist, så bibeholder man jo hele sit
netbasisabonnement, dvs. også mulighed for netadgang med
almindeligt gammeldags telefonmodem.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Ole C

Dato : 20-09-10 19:58

Kerim Ellentoft skrev blandt andet:

> Hvis det skal siges retfærdigvist, så bibeholder man jo hele sit
> netbasisabonnement, dvs. også mulighed for netadgang med
> almindeligt gammeldags telefonmodem.

Ja, det skal der nok være mange der benytter sig af....

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-09-10 17:44

cykelsmeden skrev:

> men prisen er ganske reel set fra et forretningsmæssigt synspunkt (både
> sælger og køber).

For de penge kan jeg få betalt mit webhotel med 4 Gbyte plads
somt afgiften til DK-Hostmaster for mit domæne.

--
Bertel

Fra : Erik Olsen

Dato : 20-09-10 18:14

Bertel Lund Hansen wrote:

> For de penge kan jeg få betalt mit webhotel med 4 Gbyte plads
> somt afgiften til DK-Hostmaster for mit domæne.

Hvad har det med et mailhotel at gøre?

Fra : cykelsmeden

Dato : 20-09-10 18:48

> For de penge kan jeg få betalt mit webhotel med 4 Gbyte plads
> somt afgiften til DK-Hostmaster for mit domæne.

Jeg kører selv min postserver, og har derfor aldrig haft brug for
hverken tdc eller andre.
Jeg er også klar over at man får en aldeles udmærket postkonto, med pop,
imap, videresend, filter, spamfunktion og flere Gb GRATIS hos bl.a. gMail

alligevel vil jeg mene at TDC's pris, ikke vil/skal afholde et firma fra
at beholde sin mail/adresse, ergo rimelig pris.

at jeg iøvrigt ikke er imponeret af netop dette firmas moral er en anden
sag

finn

Fra : Ole C

Dato : 20-09-10 20:07

> [...]

> alligevel vil jeg mene at TDC's pris, ikke vil/skal afholde et firma
> fra at beholde sin mail/adresse, ergo rimelig pris.

Mit velfungerende web- og mailhotel med 3 Gb plads og et ubegrænset antal
mailadresser med samme funktionaliteter som nævnt ovenfor, koster 11,25 kr.
pr. måned. Hertil kommer prisen på mit domæne, som er 45 kr. om året. Ialt
180 kroner årligt.
Og TDC vil have næsten det dobbelte for en mailadresse (og mulighed for at
komme på nettet via et telefonmodem...).

> at jeg iøvrigt ikke er imponeret af netop dette firmas moral er en
> anden sag

Og det viser ovenstående regnestykke, at du har god grund til.

--
vh
Ole C

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-09-10 07:35

Per H skrev:

> men hvis man er glad for mailkontoen, er der da her en mulighed

Jeg er rigtig glad for den adresse, jeg bla. bruger her på usenet,
som ligger hos TDC, og ville ønske, at man kunne flytte den over
til andre selskaber, som man f.eks. kan med mobilnumre :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : cykelsmeden

Dato : 22-09-10 09:30

Den 22-09-2010 08:34, Thomas G. Madsen skrev:
> Jeg er rigtig glad for den adresse, jeg bla. bruger her på usenet,
> som ligger hos TDC, og ville ønske, at man kunne flytte den over
> til andre selskaber, som man f.eks. kan med mobilnumre:)

problemet her er, at mails afleveres til Domain-indehaveren, uden
relation til adressen. Derfor kan mails til samme domain kun afleveres
et sted.

finn

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-09-10 07:33

cykelsmeden skrev:

> nu er det der er foregået i det seneste ½års tid blevet
> officielt:

De har tilsyneladende også pillet ved nogle indstillinger, som
gjorde, at min Windows Live Mail ikke kunne sende mere.

Tidligere har jeg kunnet sende gennem asmtp.dk på port 25 og med
mit 12-cifrede kundenummer hos TDC som kontonavn, men for to dage
siden kunne Live Mail ikke komme på serveren. Kunne godt modtage
på pop3.mail.dk, men ikke sende gennem asmtp.dk.

Efter en snak med TDC-support i går, fik jeg at vide, at der var
ændret noget.
De anbefalede mig at køre mailsupporten på tdc.dk/4444, men det
virkede ikke. Live Mail kunne stadig ikke sende.

I dag prøvede jeg så at starte en gammel Outlook Express op på en
WinXP (kører normalt Windows 7) og lade mailsupporten reparere den.
Nu skal det åbenbart være ens mailadresse, man bruger som kontonavn
og porten til asmtp.dk skal være 587.

Det vidste de kære TDC-supportere åbenbart ikke.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-09-10 07:37

Thomas G. Madsen skrev:

> Efter en snak med TDC-support i går, fik jeg at vide, at der var
> ændret noget.

Indsætte _ikke_ i denne sætning :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ole C

Dato : 22-09-10 08:35

Thomas G. Madsen skrev blandt andet:

> Nu skal det åbenbart være ens mailadresse, man bruger som kontonavn
> og porten til asmtp.dk skal være 587.
>
> Det vidste de kære TDC-supportere åbenbart ikke.

Port 587 er ellers den TDC i årevis har anbefalet - og stadig gør:
http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/faq.php?id=24651
Det du skriver om mailadressen som kontonavn, er altså heller ikke
konsekvent.

--
vh
Ole C

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-09-10 08:43

Ole C skrev:

> Port 587 er ellers den TDC i årevis har anbefalet - og stadig gør:
> http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/faq.php?id=24651

Okay. Det har jeg misset så, men det har virker med port 25 indtil
for et par dage siden :)

> Det du skriver om mailadressen som kontonavn, er altså heller ikke
> konsekvent.

Det vil sikkert også virke med kundenummeret på port 587.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ole C

Dato : 22-09-10 10:03

Thomas G. Madsen skrev blandt andet:

> Det vil sikkert også virke med kundenummeret på port 587.

Mit kundenummer fra dengang jeg var kunde hos TDC (mere end tre år siden)
virker i hvert fald!

--
vh
Ole C