Få #aside til at følge #content's height
Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 18-09-10 12:13

Hej jeg i er i igang med at lave et layout til min hjemmeside.

Jeg har mit indhold (#content) på hjemmesiden i venstre side og
en sidebar (#aside), ved siden af til højre.

Har fået sat en bredte på #aside, men den skal også følge
#content's højde. Hvad gør man for at den gør det?

At sætte en height på #content og #aside er vel ikke den eneste
mulighed?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 18-09-10 12:15

http://www.myupload.dk/showfile/612638e4d3f.zip

I kan forresten se koden der, hvis det lyster!

Fra : Birger Sørensen

Dato : 18-09-10 12:55

Følgende er skrevet af Ebbe Kristensen:
> http://www.myupload.dk/showfile/612638e4d3f.zip
>
> I kan forresten se koden der, hvis det lyster!

Måske et link til siden der har problemet, ville være mere relevant.
Lyder i øvrigt som et "spalte" problem, som kan løses på flere måder -
se f.eks. Jørgens side
http://www.webdesign101.dk

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 18-09-10 13:01

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Måske et link til siden der har problemet, ville være mere relevant.
> Lyder i øvrigt som et "spalte" problem, som kan løses på flere måder -

http://ebbe.wicb.ots.dk/test/ der kan du tjekke det så.
Har virkelig prøvet og ændre i en del, men kan bare ikke lige finde ud af
hvad man skal gøre.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 18-09-10 13:59

Ebbe Kristensen skrev den 18-09-2010:

> http://ebbe.wicb.ots.dk/test/ der kan du tjekke det så.
> Har virkelig prøvet og ændre i en del, men kan bare ikke lige finde ud af
> hvad man skal gøre.

http://www.webdesign101.dk/layout/eksempel6.php

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 18-09-10 15:19

On 18-09-2010 13:12, Ebbe Kristensen wrote:
> [...]
> #content's højde. Hvad gør man for at den gør det?
>
> At sætte en height på #content og #aside er vel ikke den eneste

Inden du kommer alt for langt, ville jeg lave opbygningen om - det
lønner sig senere når du mangler en "spalte",

Lav en #container på feks. 960px.
Lav 2 "spalter": #aside og #bside og del de 960px som du ønsker.

Så har du 2 "spalter".

For at få dem lige høje når du har mere indhold i den ene end den anden,
laver du i css en clear:
..clear{
   clear:both;
}

Så kan du sætte dine "spalter til at følges ved at indsætte:

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 18-09-10 16:40

On 18-09-2010 16:18, Karl Erik Christensen wrote:

> [...]
> clear:both;
> }
>
> Så kan du sætte dine "spalter til at følges ved at indsætte:

I øvrigt er det bedst at bruge class i stedet for id til spalterne:

..aside
..bside

Så kan du genbruge dem på samme side.