Gøre mange filnavne ens???
Fra : Mr. Mox

Dato : 15-09-10 06:18

Jeg har fået samlet en masse fotos i min "Data" til Brothers Keeper.
Men nogen er i filer der hedder: C:\BK6\Gibe
\picture,billednavn andre i:

C:\Programmer\Brother'sKeeper6\Gibe\Data\Picture
\billednavn

Når jeg åbner Brothers Keeper kan det selvfølgelig kun indlæse de
billeder der har det rette filnavn (hedder det det?), og jeg er
begyndt at sidde og rette hvert enkelt navn i den linie det står på.
Et idiotarbejde der nok skulle passe mig, men da jeg blev træt af det
forsøgte jeg at Batch-konvertere navnene. Med PhotoFiltre skrev jeg
samme navn til både den fil de lå i og lagde dem tilbage i samme
mappe. Det er nok ikke den rette måde, men hvordan får jeg så ALLE
filerne til at hedde det samme.
Jeg håber på et venligt svar hvis man kan forstå mit spørgsmål.
Med venlig hilsen Jens Gibe

Fra : Mr. Mox

Dato : 15-09-10 06:27

On 15 Sep., 14:18, "Mr. Mox" <jens.g...@gmail.com> wrote:
> [...]
> filerne til at hedde det samme.
> Jeg håber på et venligt svar hvis man kan forstå mit spørgsmål.

Jeg skulle have skrevet at alle filerne/billederne ligger i mappen (?)
C:\Programmer\Brother'sKeeper6\Gibe\Picture\XXXX men at jeg kun kan
åbne det halve antal.
Mvh Jens Gibe

Fra : Krabsen

Dato : 15-09-10 16:24

Den 15-09-2010 14:18, Mr. Mox skrev:
> [...]

> samme navn til både den fil de lå i og lagde dem tilbage i samme
> mappe. Det er nok ikke den rette måde, men hvordan får jeg så ALLE

Alle filer skal jo ikke hedde det samme - for et filnavn skal jo være
unikt (i mappen) - så det er nok ikke det du mener ..

Der findes en række programmer til batch-renaming af filer. F.eks.

http://www.ronsplace.me.uk/Professional/Products/BatchFileRename/
http://www.bulkrenameutility.co.uk/Main_Intro.php
http://www.acdsee.com/

se flere eksempler på:
http://www.snapfiles.com/freeware/system/fwfilerename.html

Fra : Jens N. Jensen

Dato : 15-09-10 19:45

Am 15.09.2010 17:24, schrieb Krabsen:

> [...]
> unikt (i mappen) - så det er nok ikke det du mener ..
>
> Der findes en række programmer til batch-renaming af filer. F.eks.

Jeg benytter mig at Total Commanders excellente batch renaming
til f.eks. at rette en række filnavne i dette eller lignende format:
data.kirkeboeger.551.1.005.K01-01-A.Tif
osv
til at se und til noget jeg bagefter forstår:
Udby Kirkebog 1776-1814 Opslag 001
osv
Total Commander er et shareware program. Det kan frit hentes fra
nettet (www.totalcmd.dk) og hvis man beholder det efter 30 dages gratis
prøvetid, så koster det DKK 250.00

Du skulle v¶re i stand til at give alle dine filer nye navne indenfor
en måned, men det kunne jo være at du blev så glad for det at du
ville beholde det.

Med venlig hilsen

Jens N.Jensen