Langebro i København - igen ...
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 11-09-10 18:44

Ved nogen af jer sådan cirka hvornår man nedlagde jernbanebroen med de
to svingfag som lå ved siden af Langebro, og som blev bygget samtidig
med denne?

--
Jørgen Grandt
http://hamigen.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-09-10 20:17

Jørgen Grandt skrev:

> Ved nogen af jer sådan cirka hvornår man nedlagde
> jernbanebroen med de to svingfag som lå ved siden
> af Langebro, og som blev bygget samtidig med denne?

Det ser ud til at Havnebanen er nedlagt efter en lov
nr. 410 af 22. maj 1996, men jeg kan ikke finde
noget om, hvornår man har fjernet jernbanebroen.

--
Herluf :·)

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 11-09-10 21:10

"Jørgen Grandt" skrev:
> Ved nogen af jer sådan cirka hvornår man nedlagde jernbanebroen med de to
> svingfag som lå ved siden af Langebro, og som blev bygget samtidig med
> [...]
I Efteretninger for søfarende 15.1.1998 står, at Langebro jernbanebro er
fjernet, - se:
http://adv.frv.dk/efterretning/1998/H05.HTM#206

mvh
Svend-Erik Lindberg

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 12-09-10 09:34

Svend-Erik Lindberg skrev:

> I Efteretninger for søfarende 15.1.1998 står, at Langebro jernbanebro
> er fjernet, - se:
> http://adv.frv.dk/efterretning/1998/H05.HTM#206

Tak til begge de herrer.

--