Andagt: Han som har hjulpet hidintil
Fra : Ole Madsen

Dato : 12-09-10 21:00

Der staar skrevet
Svend Rehling

September 12

HAN SOM HAR HJULPET HIDINDTIL
Fra min Ungdom var Herren min Tillid. Salme 71, 5.

Det er ikke alle, som er saa lykkelige at kunne sige saadan - men nogle kan.
Af Guds gode Naade er de blevet saaledes ført, at de - naar de ser tilbage
over deres Liv - med Sandhed kan vidne, at Herren lige fra deres Ungdom har
været deres Tillid og Fortrøstning, "min Klippe og min Borg". Der kunde
komme svære Tider ogsaa for dem; men hvor tungt det end blev, satte de deres
Lid til Gud. Og de tør sige, at de aldrig nogensinde blev beskæmmet.

Hvis du er en af disse lykkelige, har du meget at sige Tak for. Og ogsaa et
Vidnesbyrd at bringe, som du med din personlige Erfaring kan staa inde
for. »Gud, du har vejledet mig fra min Ungdom af; dine Undere har jeg
forkyndt til nu,« hedder det siden i den samme Salme (V. 17).

Til nu - det betyder vel ikke, at der er sket Ting, som har rokket Tilliden,
saa Vidnesbyrdet er ved at forstumme9 Nogle Kristne maa vistnok i denne
haarde og gaadefyldte Tid sige: Jo, desværre! Alt det, som er sket i Verden
de senere Aar, og ogsaa det, som overgik vort eget Land og Folk, har rystet
deres Tro til Gud. De kan ikke se hans Ansigt, som de kunde det engang, og
de famler efter Ordene, naar de skal vidne om hans Kærlighed og Almagt.

Dem, der saaledes er rystet af Nutiden og bange for Fremtiden, vil Ordet i
Dag minde om Fortiden. Fra din Ungdom var Herren din Tillid; utallige Gange
har han bevidnet sin Virkelighed og Magt; han har ført dig gennem alle dit
Livs Vanskeligheder og aldrig skuffet din Forventning. Skulde du saa tvivle
nu, fordi han gaar ad Veje, som du ikke i Øjeblikket kan forstaa? Har du
ikke dine dybe, personlige Grunde til at tro, som ingen og intet kan
afkræfte?

Ole Madsen

O Madsen Media: Webdesign, Illustration
http://www.o-madsen.dk