Overnatning på vej til frankrig
Fra : JS

Dato : 11-09-10 14:09

Vi skal til sydfrankrig i efterårsferien og søger derfor en
overnatningsmulighed i det sydlige tyskland (freiburg?) eller nordligste
frankrig (mulhouse)

Vi overvejer www.hotelformule1.com men vi er 2 voksne og 2 børn (hhv 2 og 3)
og værelserne er kun til 3 personer inkl. børn.
Er der nogen af jer der har erfaring med alligevel at snige 4 personer ind
på værelserne? - vi har jo ikke brug for mere plads...

Forslag til alternativer i form af gasthäuser, hoteller, pensionater,
campinghytter eller lignende modtages gerne

Pft for hjælpen

Fra : Jet

Dato : 11-09-10 10:08

On 11 Sep., 16:08, "JS" <js_...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Forslag til alternativer i form af gasthäuser, hoteller, pensionater,
> campinghytter eller lignende modtages gerne

Svjh er det et selvbetjeningshotel, man betaler med visakort i en
automat og får koden og værelsesnr. udleveret, der var ingen kontrol
og vi så først personale om morgenen.
Vi har også boet i lidt mere luxus Campanile hotelkæden og der spiste
vi morgenmad incl. og aftensmad, betaling skete først om morgenen da
vi afleverede nøglen.
Jeg har aldrig opleveret at personerne tælles.

/jet

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-09-10 20:24

"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Svjh er det et selvbetjeningshotel, man betaler med visakort i en
> automat og får koden og værelsesnr. udleveret, der var ingen kontrol
> og vi så først personale om morgenen.

Det kan man vælge at gøre - selvbetjening - og det gør man så, når man
ankommer udenfor åbningstiden (typisk efter kl. 19). Imidlertid hænder det
ofte, at de forlænger betjeningstiden, ligesom de tæller personer.

Vi har anvendt F1 en del i starten af vort ferieliv, men med årene synes
hotellerne at forfalde. De ser ofte snuskede ud, hvorfor vi har valgt at
anvende lidt flere kroner på et hotel (betyder jo intet ift det samlede
feriebudget). Den højere kvalitet - og det langt bedre morgenbord - gør godt
på rejsen.

Vi anvender iøvrigt ofte hoteller fra dette link, der viser hele Europa:
www.linksundrechts.com
Finder et antal hoteller vha den nævnte web-side, checker hotellernes web og
ser på google.maps vedr. placering og omgivelser samt booker det udvalgte
hotel direkte via web-side, mail eller fax.

På dén måde fandt vi et kanon-hotel i Jesteburg:
www.hoteljesteburgerhof.de
(naturligvis ikke aktuelt for de fleste - blot et eksempel)

Fra : KR

Dato : 12-09-10 15:52

Vi har i de sidste snart tyve år brugt dette gamle byhotel i Müllheim.
Hyggeligt, rent, og lækker mad
http://www.hotel-stadthaus.com/

KR.

Fra : Armand

Dato : 15-09-10 16:30

Den 12-09-2010 16:52, KR skrev:
> Vi har i de sidste snart tyve år brugt dette gamle byhotel i Müllheim.
> Hyggeligt, rent, og lækker mad
> http://www.hotel-stadthaus.com/

I.f.m. vores hit'n run -tur til Bilmuseet i Mulhouse forrige juleferie
fandt vi billigste overnatning i Badenweilen ca 5 km længere væk fra
motorvejen.
Som navnet angiver er området præget af termiske kilder og byens talrige
"fontæner" løber med 27° varmt vand året rundt (vi var der i 6° frost
hvilket gjorde det specielt syret) en sådan oplevelse kunne måske være
værd at tage med undervejs :-/
Iøvrigt fandt jeg stedet v.h.a. 'Hoteller' valget på Viamichelins
kortside over området!

God tur!

--
Armand.

Fra : Kaj

Dato : 13-09-10 09:23

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>gælder både værelsesdør og yderdør. Hvis man kommer før der er betjening,
>kan man tjekke ind med det kort, man har reserveret med. Hvordan det er
Værelserne er meget små, og der er bad og toilet på gangen. Der er dog
vaskekumme på værelset. Den tredje seng ligger på tværs over dobbeltsengen.
Det bliver snævert med to børn, men jeg tror ikke, der bliver protesteret
mod det.
God tur.

Venlig hilsen
Kaj

Fra : Preben

Dato : 13-09-10 11:54

Den 13.09.2010 kl. 10:22 skrev Kaj <kasorklatten@mail.dk>:

> [...]
> dobbeltsengen.
> Det bliver snævert med to børn, men jeg tror ikke, der bliver protesteret

Vi bruger tit Etap
http://www.etaphotel.com/gb/home/index.shtml
fordi bad og toilet er på værelserne.
Indretningen et det, jeg vil kalde simpel og kun egnet til overnatning.
Jeg har aldrig oplevet, at de chekker hvor mange der er på værelset, men
hvis man bestiller morgenmad til 4 personer vil de måske undre sig.

--
mvh/Preben