"Marker alle som læst... / Thunderbir
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-09-10 16:46

Nu har jeg lige sat Thunderbird op til news på en "ny" maskine og kan
ikke finde hvorhenne man markerer "Alle som læst" når man forlader
gruppen; anyone? :)
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-09-10 17:51

Den 10-09-2010 17:45, Hans Paulin (6310) skrev:
> Nu har jeg lige sat Thunderbird op til news på en "ny" maskine og kan
> ikke finde hvorhenne man markerer "Alle som læst" når man forlader
> gruppen; anyone? :)

Nå, havde glemt hvad jeg gjorde sidst;) :

"Go to Tools -> Options -> Advanced -> General, and click on “Config
Editor.” In the resulting window, right-click on any of the listed
preferences, and select New -> Boolean. The preference name to enter
depends:
mailnews.mark_message_read.nntp for Newsgroups" :)
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-09-10 11:13

Den 10-09-2010 18:50, Hans Paulin (6310) skrev:

> [...]
> depends:
> mailnews.mark_message_read.nntp for Newsgroups" :)

Dette er en prøve
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-09-10 11:23

Hans Paulin (6310) skrev den 12-09-2010 12:13:
> Dette er en prøve

Fint!

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-09-10 11:25

Den 12-09-2010 12:22, Jens Jensen skrev:

> Fint!

SÃ¥ mangler jeg bare - for mit eget vedkommende - den varierende
tekststørrelse :)
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens Krage

Dato : 12-09-10 14:55

Den 12-09-2010 12:25 skrev Hans Paulin (6310):

> SÃ¥ mangler jeg bare - for mit eget vedkommende - den varierende
> tekststørrelse :)

Prøv følgende:

Rediger -> Præferencer -> Visning -> Avanceret -> Skrifttype for "Andre
sprog"
Vælg samme indstillinger som skrifttype for "Vestligt".

Kræver sikkert genstart af T'fugl.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-09-10 15:27

Den 12-09-2010 15:55, Mogens Krage skrev:

> Prøv følgende:
>
> Rediger -> Præferencer -> Visning -> Avanceret -> Skrifttype for "Andre
> sprog"
> Vælg samme indstillinger som skrifttype for "Vestligt".

Bingo! :)

> Kræver sikkert genstart af T'fugl.

Ikke engang dét! :)

Af hjertet tak! :)

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 18-09-10 17:54

On Fri, 10 Sep 2010 18:50:39 +0200, "Hans Paulin (6310)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]

enter
> depends:
> mailnews.mark_message_read.nntp for Newsgroups" :)

Det kan ogsaa vaere at der er mere info ude paa
"Hyper tekst overfoersels protokollen"

Jeg har hele tiden haft lyst til at skrive det!

Sane
Peter

--
/Pnic

Fra : Carl Drud

Dato : 10-09-10 18:12

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> writes:

> [...]
> Editor.” In the resulting window, right-click on any of the listed
> preferences, and select New -> Boolean. The preference name to enter

Nu ved jeg ikke om du har Ubuntu installeret på engelsk eller DK. Men
hvis du vil have TB på dansk, så installer pakken:

thunderbird-locale-da

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 11-09-10 16:54

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> writes:

> Den har jeg tak :)
>
> Ovenstående var noget jeg fandt hér:
>
> http://ilias.ca/blog/2005/12/marking-foldersnewsgroups-read-on-exit/ :)

Et andet trick. I din user.js[¹] indsæt flg.

user_pref("mail.label_ascii_only_mail_as_us_ascii", true);
user_pref("intl.fallbackCharsetList.ISO-8859-15","US-ASCII,ISO-8859-1,UTF-8");
user_pref("intl.fallbackCharsetList.ISO-8859-1","US-ASCII,ISO-8859-15,UTF-8");

Så undgår du at tegnsættet i dine indlæg slår over i "windows-1252" som
brugere af TDCs newsserver kan have problemer med at svare på.

Dit indlæg her er i windows-1252:

http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.software.mail+news/msg/cc3d63d486706105?hl=da&dmode=source

[¹] http://kb.mozillazine.org/User.js_file

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 11-09-10 18:48

Jens Jensen <a@a.invalid> writes:

> Det er da meget lettere at vælge tegnsættet UTF-8. Jeg forstår ikke,
> hvorfor du bliver ved med at foreslå mere komplicerede løsninger.

Jeg synes nu den er ganske ukompliceret.

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 12-09-10 13:04

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> writes:

> Okay! Kører med 3.0.7; troede egentlig at Ubuntu selv sørgede for at
> jeg kørte med den seneste aftapning; prøver lige...

Hvis der er større ændringer så nej. Du kan prøve at tilføje
flg. respository:

https://launchpad.net/~ubuntu-mozilla-daily/+archive/ppa

Det er som navnet siger daglige udgivelser (beta ver.). F.eks TB er
version 3.1.5.

Ellers vent til i næste måned der kommer nyeste Ubuntu ver. og det er
TB. ver. 3.1.2. Og Firefox er ver. 3.6.10

Men den du har vil blive opdateret med sikkerhedsopdateringer der måtte komme.

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 12-09-10 13:13

> Hmnn...nu er du jo osse ekspert i forhold til mig :)

Jeg er ingenlunde ekspert.

> Jeg prøvede lige den der UTF-8 da jeg tror jeg kan regne ud hvor jeg
> skal ændre; har det ændret mine indlæg til noget der er ok nu? :)

Jeg har ingen problemer ej heller med Windows-1252. Det er som sagt TDC
brugere der kan løbe ind i problemer.

Ved at bruge utf-8 kan nogen der bruger f.eks en ændre newsreader have
problemer med øæå tegn, de bliver til ÃÃ.

Ved at indsætte de tidligere fremsendte 3 linjer i den user.js fil, så
finder TB selv ud af at bruge det rigtige tegnsæt i flg. rækkefælge.

us-ascii ingen spec. tegn såsom øæå
iso-8859-1 æøå tegn
iso-8859-15 € tegn
utf-8 Hello world, Καλημέρα κόσμε, コンニチハ

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 12-09-10 13:55

> ...og dét har de så, kan jeg læse ud af dine indlæg...

Problemet opstod/opstår som oftest når en OE/Windows Mail svarer på et
indlæg uden angivelse af tegnsæt (primært fra en OE bruger. OE indsætter
ikke som default tegnsæt). Så slår OE/WM over i windows-1252.

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 12-09-10 14:07

Jens Jensen <a@a.invalid> writes:

> Nå, det er dér, hunden ligger begravet. Jeg synes, de skulle skifte
> til noget nyere i stedet for.

Jeg har ingen problemer med utf-8.

> Din løsning kan ikke bruges til alle dem, som bruger Outlook Express,
> Windows Mail og Windows Live Mail, så vil du ikke anbefale dem at
> bruge UTF-8?

Jeg vil anbefale dem at skifte newsreader.

--
Carl