FN-chef fordømmer koranbrænding
Fra : Kall, Mogens

Dato : 08-09-10 23:02

News:

http://nyhederne.tv2.dk/article/33433054/

FN-chef fordømmer koranbrænding

Onsdag d. 8. sep. 2010; kl. 22:43 af ritzau

FN's generalsekretær, Ban Ki-moon, er dybt foruroliget over en
lille amerikansk kirkes planer om at brænde eksemplarer af islams
hellige bog på årsdagen for terrorangrebene 11. september 2001,
oplyser en FN-talsmand.

FN-lederen er af den opfattelse, at den slags handlinger ikke kan
tilgives. Striden står om Terry Jones, der er leder af en
evangelisk menighed på bare 50 mennesker på Dove World Outreach
Centre i Gainesville, Florida. Han har skabt furore i både USA og
udlandet ved at udråbe lørdag til "International brænd en koran dag".

=== citat slut ===

Jeg afbrænder ikke Koranen.
Jeg opfordrer heller ej andre til at gøre det.
Og jeg provokerer heller ej andre til at gøre det,
heller ej for herigennem at illustrere for dem, at de ikke tør gøre det
(fordi det jo så måske ender med, at nogen alligevel gør det bare
for at bevise, at de ikke er nogle bangebukse) ...

Men jeg foretager faktisk censur derhjemme.

Jeg gider eksempelvis ikke modtage reklamer, og er
faktisk træt af folk, der ikke respekterer et skilt på
postkassen min, hvor der står 'reklamer, nej tak'.

Og hvad jeg smider i skraldespanden havner i en container, som
bliver tømt på en forbrændingsanstalt og brændt.

Og det hænder da engang i mellem, at en bog bliver smidt ud!

Og hvis jeg havde nogle porno-blade (apropos afgudsdyrkelse, SHIRK),
så ville jeg afbrænde dem, UDEN betænkeligheder!

Så ...

Du kan ikke pådutte andre at respektere hvad-som-helst, navnlig ikke
hvis det, du gerne vil ha', at de skal respektere, er forbundet med noget
ækelt, som nu fx. porno eller mord på uskyldige, apropos ...

Fra : Kall, Mogens

Dato : 09-09-10 08:08

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4c8807ed$0$50452$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> hvis det, du gerne vil ha', at de skal respektere, er forbundet med noget
> ækelt, som nu fx. porno eller mord på uskyldige, apropos ...

More news:

http://nyhederne.tv2.dk/article/33439406/

Nægter at droppe Koran-afbrænding

Torsdag d. 9. sep. 2010; kl. 05:28 af dabu / ritzau for TV 2 Nyhederne
(opd. d. 9/9 2010; 06:14)

Omkring 200 udgaver af Koranen bliver lørdag brændt af. Det
fastslår den lille amerikanske menighed, der har bebudet handlingen,
trods massiv kritik fra religiøse ledere, militære chefer og politikere
fra hele verden.

Afbrændingen sker på årsdagen for terrorangrebene på USA 11.
september 2001.

Det har fået mange prominente politikere og religiøse ledere til
kraftigt at kritisere handlingen, som de mener vil provokere
muslimer unødigt.

- Vi har på nuværende tidspunkt ingen planer om at droppe vores
planer, siger præsten bag kirken Dove World Outreach Center, som har
hjemme i Florida, Terry Jones.

Han siger også, at kirken har modtaget flere beskeder, hvori der
bliver bakket op om handlingen.

Terry Jones har sagt, at han har tænkt over planerne, efter den
øverstbefalende for Natos styrker i Afghanistan, general David
Petraeus, har sagt, at afbrændingen kan sætte Natos soldaters liv
i fare.

- Vi forstår bekymringerne, og vi overvejer det stadig, siger Jones,
som dog samtidig tilføjer, at han er blevet kontaktet af en
soldat fra de amerikanske specialstyrker, der siger, at "soldaterne,
der er udsendt, bakker 100 procent op om os."

Ifølge Terry Jones er formålet med lørdagens afbrænding at sende
en besked til radikale islamister.

- Vores afbrænding af Koranen skal gøre folk opmærksomme på,
at der er noget galt. Og det er måske på tide, at vi rejser os og
konfronterer terroristerne, siger han.

=== citat slut ===

Hmm ...

Der hersker ingen tvivl om, at Koranen er dæmonisk. Legitimeringen af mord
på uskyldige (herunder jøder) i selve Koranen (som foregiver at være fra Gud
Hamselv) *afslører* jo dette (John 8,44) !

Og hvis Jesus havde opfordret til drab, så var han også blevet fyret!

Men der bliver jo ikke mere lys i lokalet af at fokusere på mørket, vel ?

Dæmonisk aktivitet er ligesom et pattebarn, som forsøger opmærksomhed
gennem såkaldt negativ kontakt-søgning. Det kan fx. finde på at lave en scene
i et supermarked, hvor det smider sig ned på gulvet og vræler, bare for at opnå
noget, fx. en is.
Djævelen søger opmærksomhed på tilsvarende vis. Terrorangrebet den 11.
september 2001 er her et fint eksempel på denne form for negativ kontakt-søgning:
- "Mig, mig, mig über alles. Mig alene ..."

Så jo mere plads, tid og råderum du giver dem, desto mindre plads, tid og
råderum er der så til al det positive.

Og hvis du føler en lille smule anciennitet ved at uddrive dæmoner, skønt du
måske hellere burde glæde dig over, at dit navn er indskrevet i Himlen (apropos
Luk. 10,20 Matt. 7,22), da kanske lider du af et *magtbegær* (ligesom de
andre), hvor du har behov for at profilere dig (i andres opmærksomhed)! Måske
har djævelen ligefrem bedraget dig herigennem (apropos Jesu fristelse i ørkenen,
Matt. 4,9).

I så fald foreslår jeg dig at gå i psykoterapeutisk behandling, fordi tingene ikke
altid er, hvad de foregiver at være. De skjulte motiver (dybt i menneskehjertet)
er som hovedregl oftest dér, skoen klemmer!

Du *burde* jo i grunden hellere ha' ondt af dem, apropos ...

Fra : Kall, Mogens

Fra : Kall, Mogens

Dato : 10-09-10 12:48

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4c888be5$0$50454$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Og så får de jo endnu mere svært ved at distance fra denne fanatiske religiøse
> hjernevask, som terroristerne jo benytter sig af!

En ikke Hr. hvem-som-helst skriver følgende indlæg i Kristeligt Dagblad
i dag fredag 10. september 2010, side 19:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/380089:Debat--Ukristeligt--Koranafbraending-vil-skade-kristne-og-kirker-i-store-dele-af-ver
den

=== citat start ===

Ukristeligt. Koranafbrænding vil skade kristne og kirker i store dele af
verden

af Henrik Ertner Rasmussen,
generalsekretær i Dansk Europamission

JEG KAN IKKE STÆRKT nok opfordre pastor Terry Jones i The
Dove World Outreach Center i Florida til at aflyse den planlagte
afbrænding af eksemplarer af islams hellige bog, Koranen. Ikke alene
ville det være en ukristelig handling at gennemføre det, men
det vil også skade kristne og deres kirker i store dele af verden.

Det er en ukristelig handling i offentlighed at brænde, ødelægge eller
vanhellige andre religioners hellige symboler, idet Kristus
selv lærer os, at vi ikke skal gengælde ondt med ondt. Den planlagte
koranafbrænding er tænkt som en kommentar til angrebet på USA
den...

=== citat slut ====

Resten af hans indlæg er desværre ikke tilgængelig her på internettet (lige
nu-og-her) uden et netabonnement ...

Forfatteren har dog næppe offentliggjort sine tanker i Kristlelig Dingse med
ønsket om, at denne i den uretfærdige mannons navn ville foretage noget så
usmageligt som censur!

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11602

Fra : Kall, Mogens

Fra : Kall, Mogens

Dato : 06-10-10 09:43

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4c888e37$0$50442$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> eksisterer!
>
> Tro på Lysets Magt° (Kol 1,13 John 8,12 1.Kor. 4,20).

Interrupt *RETURN* from ...

Sent: Tuesday, October 05, 2010, CET 10:39, GMT 08:39
Subject: Re: Guds nærhed i stilheden
11666 news:4caae429$0$23752$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/ab774e2a2be56558

[ ... ]

Disse mennesker tror, at de er så store og betydningsfulde, men i virkeligheden
er der jo tale om en art magtrus, fordi det siger jo sig selv, at ...

Gud ville jo være en svækling, hvis Han var afhængig af mennesker, som om
exorcisme først virker, når Hr/Fru selvudråbt magtperson har givet tilladelse !

Det hedder - for øvrigt - *afgudsdyrkelse* på dansk, når/hvis man ophøjer et
dødeligt menneske så meget, at det - reelt set - SKYGGER for Jesus og frarøver
Ham hans almagt (skønt dette selvfølgelig blot er en illusion) !

Last OUTPUT: 11655 news:4ca719a9$0$50454$14726298@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11668

Fra : Bo Warming

Dato : 09-09-10 03:28

> [...]
>Centre i Gainesville, Florida. Han har skabt furore i både USA og
>udlandet ved at udråbe lørdag til "International brænd en koran dag".

Hvis jeg udråber min fødselsdato til international udvis muslimer af
Danmark dag, får jeg samme mediedækning?

FN kan fordømme pastor Jones, men har *ingen sanktioner.*

Det er som når mine fjollede lejere aftvinger mig underskrift på
kontrakttilføjelse om at jeg ikke må placere politiske symboler på
taget - de har ikke fået min underskrift på lejehalvering hvis jeg
alligevel pryder med jødestjerne

Fra : Bo Warming

Dato : 09-09-10 04:04

>FN's generalsekretær, Ban Ki-moon, er dybt foruroliget over en
>lille amerikansk kirkes planer om at brænde eksemplarer af islams
>hellige bog

Jeg kender Langballe så godt at jeg ved at hvis jeg truede med at
brænde Tidehvervstidsskrifter ville han bare håbe jeg købte flest
mulig fra forlaget

Men Bankimoon og Fogh ville næppe reklamere ved at fordømme