ClickTag
Fra : Mik

Dato : 08-09-10 20:21

Hej

Jeg skal lave et clicktag på en flashfil jeg har lavet for en jeg
kender, men synes godt nok det driller mig noget.
JEg har fulgt denne guide http://www.flashclicktag.com/
Det går bla. galt ved punkt 4 hvor jeg ikke kan "bring to front"
det kan jeg først når jeg har converte to symbol.
Men når jeg så er færdig vil det ikke virke, har prøvet 100 gange
efterhånden.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : felix sanchez

Dato : 09-09-10 13:40

Hej Mik.

Det er svært at hjælpe dig ud fra din beskrivelse af problemet.
Men jeg faldt lige over en enkelt mangel i den guide du har linket
til.

Hvis du laver din Flash i ActionScript 3.0 skal du bruge sådan noget
kode her istedet for det kode, der er henvist til i guiden:
var clickTag:String = String(root.loaderInfo.parameters.clickTag);

triggerMC.buttonMode = true;
triggerMC.addEventListener(MouseEvent.CLICK, activateClickTag);

function activateClickTag(e:Event):void {
   var request:URLRequest = new URLRequest(clickTag);
navigateToURL(request, "_blank");
}

Her skal din knap, der afventer et klik hedde triggerMC.

Mvh
Felix

Fra : Henrik Glensbo

Dato : 09-09-10 15:06

HVivs du ikke kan få det til at virke, må du lige sige til, jeg har
en velfungerende kode, som jeg har fundet hos bl.a Flashforum.dk.

Jeg har skrevet om det på min side www.glensbo.com/PROFIL