Asus bundkort søges
Fra : Nils Boesgaard

Dato : 03-09-10 15:49

Jeg søger det bedste Asus bundkort til Intel Core 2 Quad Q9550 LGA 775
sokkel der kan køre med DDR-3 ram
Nils

Fra : jk

Dato : 05-09-10 15:48

On Fri, 3 Sep 2010 16:48:54 +0200, "Nils Boesgaard"
<ejby-elektronik@mail.dk> wrote:

>Jeg søger det bedste Asus bundkort til Intel Core 2 Quad Q9550 LGA 775
>sokkel der kan køre med DDR-3 ram

www.edbpriser.dk giver svaret:

alle filtre, socket 775, asus

der er 32 af slagsen.

Jeg ved ikke, hvor meget du vil give. Rampage til 2700 er toppen, så
er der nvidia chipset til 2200, og så dette til 1354,-

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=449057

Dette er ikke en brugtvare-nyhedsgruppe, hvis det er det, du søger.

mvh

John

Fra : Nils Boesgaard

Dato : 06-09-10 15:18

Jeg takker for svaret

Jeg skal ikke bruge bundkortet til spil.
Det skal bruges til videoredigering.
Vil du mene at bundkortet fra Asus er godt nok
Nils

Fra : jk

Dato : 06-09-10 16:56

On Mon, 6 Sep 2010 16:18:14 +0200, "Nils Boesgaard"
<ejby-elektronik@mail.dk> wrote:

>Jeg takker for svaret
>
>Jeg skal ikke bruge bundkortet til spil.
>Det skal bruges til videoredigering.
>Vil du mene at bundkortet fra Asus er godt nok

Ja, det er godt.
Læs dette:
http://www.xbitlabs.com/articles/mainboards/display/asus-p5q3-deluxe_3.html

Problemet er, at du vil have DDR3 til den relativt gamle platform
socket 775. Det giver dyre bundkort med SLI i gamer tilsnit.

Hvis du skulle have socket 775 og DDR2 ram, kunne du få et bundkort
uden SLI (dobbelt pci express port). Jeg går ikke ud fra, at du kan
anvende den dobbelte SLI til noget.

Ellers kunne P35 chipset godt klare det:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=440566

mvh

John