London-seværdigheder m.m. for en en
Fra : Peter J

Dato : 02-09-10 22:31

Hej

Jeg skal til en konference i London d. 22. og 23. september. Jeg har dog
valgt at udvide turen, så jeg er der en uge fra d. 18. til d. 25 september.

Dette giver mig en 5-6 frie dage til at få mig nogle spændende
oplevelser i London.

Jeg har booket hotel tæt ved Covent Garden (Strand Palace Hotel), så jeg
regner med at jeg skal ind og se nogle musicals. Nogen der har
erfaringer med de her steder, hvor man på dagen kan købe billige
biletter til musicals, som endnu ikke er solgt helt ud? Andre forslag
til billige kombi-biletter?

Som skrevet i subj. tager jeg alene derover, så jeg er derfor
interesseret i bud på seværdigheder, som er oplagte at besøge, selv om
jeg kun er 1 person.

Jeg ved godt, at jeg i princippet kan se hvad som helst alene, men
London Dungeon, Madame Touse etc. er mere oplagte, hvis men deler dem
med en anden.

Jeg er sådan set åben for lidt af hvert, så alt lige fra
sportsbegivenheder (fx en fodboldkamp) over museer til
naturseværdigheder har interesse.

Nogen forslag?

Derudover skal jeg have anskaffet mig transportmuligheder rundt i byen.
Går ud fra, at et Oyster Card gældende for alle 8 dage er den mest
oplagte mulighed?

Jeg flyver i øvrigt til Stansted, så hvis der er nogen der har
erfaringer med transport derfra til området 'Covent Garden' er jeg også
interesseret.

Håber på en masse spændende forslag, som kan gøre det til en spændende
tur, selv om jeg er alene derovre :)

Pft.

Peter J

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 03-09-10 08:02

Peter J skrev:
> [...]
> interesseret.
>
> Håber på en masse spændende forslag, som kan gøre det til en spændende

Bare det var mig, men jeg må vente til jul med at kommer derover.

Vi har taget Stansted Express mange gange og synes så godt om den tur,
at det får os til at foretrække Stansted Airport. Det er en behagelig og
hurtig tur, og der er også meget at se undervejs.
Skift til Undergrund på Liverpool Street Station, og så er der flere
muligheder.

Oyster Card har vi begge.
http://www.visitlondon.com/travel/oyster/ Det er ganske nemt og
fordelagtigt. Du tanker op og ser status ved automater. Du kan endda
købe det hjemmefra inden rejsen. Der er nogle danskere, som er så sky i
forhold til at møde andre mennesker, at de foretrækker taxi, men hvis
man kan gå på sine ben, så er Undergrund uovertruffen effektiv, og det
er jo en del af det særlige ved London at opleve den helt særlige
atmosfære under jorden.
Oyster er dog også fint til busser.

Hvad du så skal se, afhænger ganske af dine interesser, og vi er jo alle
forskellige. Hvis du er en typisk turist, kan du finde de typiske
forslag alle steder.

Når det nu er Covent Garden, så ville jeg absolut (gen)se
Transportmuseet
http://www.ltmuseum.co.uk/

Tidligere i år var jeg i http://cwr.iwm.org.uk/
Churchills krigslokaliteter.
Ud over at gengive noget af stemningen fra dengang fortæller det også
indirekte en masse om det officielle Storbritaniens opfattelse af verden
og historien.

Hvad angår teatre, så tror jeg vi brugte dette sted
http://www.ticketmaster.co.uk/, da vi første gang så Løvernes Konge i
London. (Vi har set den 2 gange)
Den giver vist et godt overblik over, hvad der foregår.

God fornøjelse

Bjarne

Fra : Elmer Fjort

Dato : 03-09-10 10:23

"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ud over at gengive noget af stemningen fra dengang fortæller det også
> indirekte en masse om det officielle Storbritaniens opfattelse af verden

Jeg vil anbefale at bruge nogle (mange) timer på Imperial War Museum.
Det er simpelthen fantastik intersant, og ikke lige en "dame" ting.
Et sted hvor man i ro og mag kan gå rundt og læse om kendte og ukendte
krige
som England har være med i.
http://www.iwm.org.uk/

Elmer

Fra : Peter J

Dato : 03-09-10 21:22

Elmer Fjort skrev:

> [...]
> Det er simpelthen fantastik intersant, og ikke lige en "dame" ting.
> Et sted hvor man i ro og mag kan gå rundt og læse om kendte og ukendte

Måske er det min manglende værnepligt, måske noget andet. Men
krigshistorie har bare aldrig fanget mig fuldt ud.

Jeg vil dog, som med http://cwr.iwm.org.uk/ overveje det, hvis det også
er en oplevelse for én uden den helt store historieinteresse.

Peter J

Fra : Peter J

Dato : 03-09-10 21:19

Bjarne S Nielsen skrev:

> [...]
> at det får os til at foretrække Stansted Airport. Det er en behagelig og
> hurtig tur, og der er også meget at se undervejs.

Regnede også med det var det nemmeste, og giver gerne lidt ekstra for at
slippe for bus.

> [...]
> http://www.visitlondon.com/travel/oyster/ Det er ganske nemt og
> fordelagtigt. Du tanker op og ser status ved automater. Du kan endda

Hvis jeg bestiller hjemmefra, får jeg så sendt et kort eller kan jeg fx
få det udleveret og/eller fx købe det på Liverpool Street Station?

Hvis det bliver sendt, kan jeg så regne med at der når at dukke op inden
d. 18. sept.?

> [...]
> man kan gå på sine ben, så er Undergrund uovertruffen effektiv, og det
> er jo en del af det særlige ved London at opleve den helt særlige

Sidst jeg var derovre havde vi købt turpas til de røde turistbusser. Det
var da fint nok at få prøvet, men hold k... hvor spilder man meget tid
på den konto.

Underground er derfor helt fint med mig.

> Hvad du så skal se, afhænger ganske af dine interesser, og vi er jo alle
> forskellige. Hvis du er en typisk turist, kan du finde de typiske
> forslag alle steder.

Jeps, men nogle ganger bliver diverse seværdigheder lige lovligt
lovprist, så personlige erfaringer er altid rare :)

> Når det nu er Covent Garden, så ville jeg absolut (gen)se
> Transportmuseet
> http://www.ltmuseum.co.uk/

Jeg må indrømme, at jeg aldrig har haft den store interesse for
biler/transportmidler, men er da åben for nye oplevelser.

Vil du mene et besøg på museet forudsetter benzin i blodet, eller er det
også en oplevelse for én uden?

> Tidligere i år var jeg i http://cwr.iwm.org.uk/
> Churchills krigslokaliteter.

He, så rammer vi igen et af mine lidt svage interesseområder. Historie
(i hvert fald som ren litteratur), har aldrig rigtig fanget mig. Igen er
jeg dog helt åben, hvis det er en oplevelse som en
ikke-historie-fanatiker også vil finde interessant.

> Ud over at gengive noget af stemningen fra dengang fortæller det også
> indirekte en masse om det officielle Storbritaniens opfattelse af verden
> og historien.

Det med "gengive noget af stemningen" kunne bestemt godt være noget der
kunne vække min interesse, så den er skrevet på min forslagsliste.

> Hvad angår teatre, så tror jeg vi brugte dette sted
> http://www.ticketmaster.co.uk/,

Gjorde jeg også selv sidst jeg besøgte London. Blev bare opmærksom på,
at man ofte kan spare en del ved at købe andre steder og/eller kombinere
teater med fx middag eller andre seværdigheder.

> da vi første gang så Løvernes Konge i
> London. (Vi har set den 2 gange)

Jeg når også op på 2 gange når jeg kommer hjem derovre fra

Det er ubetinget den flotteste (rent visuelt) opsætning af nogen art jeg
nogensinde har set. Fantastisk oplevelse, som jeg ganske enkelt VIL have
igen.

> God fornøjelse

Takker :)

Peter J

Fra : Peter J

Dato : 03-09-10 21:52

Peter J skrev:

> [...]
> få det udleveret og/eller fx købe det på Liverpool Street Station?
>
> Hvis det bliver sendt, kan jeg så regne med at der når at dukke op inden

Dovenskaben længe leve, men jeg formastede mig alligevel til selv at
undersøge det :)

http://www.visitlondonoffers.com/oyster-card/index.htm

Kan se at kortet bliver sendt til én i løbet af 5 dage (koster 12 £ for
et kort med 10 £ fyldt på).

Det ender nok med at blive løsningen.

Peter J

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 04-09-10 05:52

Den 03-09-2010 22:18, Peter J skrev:

> [...]
> få det udleveret og/eller fx købe det på Liverpool Street Station?
>
> Hvis det bliver sendt, kan jeg så regne med at der når at dukke op inden
Det gik meget hurtigt for både mig og min datter, så sandsynligheden er
meget stor.

> [...]
> på den konto.
>
> Underground er derfor helt fint med mig.
De almindelige busser er også glimrende som turistbusser. Man ser en
masse fra 1. sal.

> Jeps, men nogle ganger bliver diverse seværdigheder lige lovligt
> lovprist, så personlige erfaringer er altid rare :)
Men vi er også forskellige...

> [...]
> biler/transportmidler, men er da åben for nye oplevelser.
>
> Vil du mene et besøg på museet forudsetter benzin i blodet, eller er det
Afgjort ikke! Det er Londons kollektive trafik. Gamle busser,
hestetrukne køretøjer, undergrundstog osv.
Og til sidst drages man mod deres shop, hvorfra vi bl.a. har det flotte
kort over London Underground hængende på væggen.

> [...]
> jeg dog helt åben, hvis det er en oplevelse som en
> ikke-historie-fanatiker også vil finde interessant.
Jeg var først på Imperial War Museum, som var lidt interessant, men ikke
overvældende, da jeg heller ikke er specielt krigsteknisk interesseret.
(Ja, det er to forskellige steder)

> Det med "gengive noget af stemningen" kunne bestemt godt være noget der
> kunne vække min interesse, så den er skrevet på min forslagsliste.
F.eks. giver det et indtryk af næsten persondyrkelse af Chrurchill og
hvordan Storbritanien har opfattet diverse andre krige siden da.

> [...]
>
> Det er ubetinget den flotteste (rent visuelt) opsætning af nogen art jeg
> nogensinde har set. Fantastisk oplevelse, som jeg ganske enkelt VIL have

Du må gerne melde tilbage om oplevelserne.
Vi skal jo derover allersidst på året.

BJarne

Fra : Carsten Keller

Dato : 03-09-10 09:10

Peter J wrote:
> [...]
> erfaringer med de her steder, hvor man på dagen kan købe billige
> biletter til musicals, som endnu ikke er solgt helt ud? Andre forslag

Vi har flere gange købt billetter ved tkts-boden på Leicester Square. Har
fået rigtig gode pladser til meget rimelige penge. Er ikke noget problem
hvis man ikke har en bestemt musical man _skal_ se.

> Derudover skal jeg have anskaffet mig transportmuligheder rundt i
> byen. Går ud fra, at et Oyster Card gældende for alle 8 dage er den
> mest oplagte mulighed?

Jeg har ikke styr på hvad der findes af uge-kort og lignende men Oyster er
genialt. Husk også at bruge det til busserne, Underground er ikke altid den
oplagte vej fra A til B.

> Jeg flyver i øvrigt til Stansted, så hvis der er nogen der har
> erfaringer med transport derfra til området 'Covent Garden' er jeg
> også interesseret.

Som andre foreslår er Stanstedt Express fin. Køb billetten på nettet, der
er som regel rabat hvis du køber den gennem Ryan (hvis du har købt flybillet
der), der er sikkert andre rabatmuligheder også.

Keller

Fra : Peter J

Dato : 03-09-10 21:27

Carsten Keller skrev:

> Vi har flere gange købt billetter ved tkts-boden på Leicester Square.
> Har fået rigtig gode pladser til meget rimelige penge. Er ikke noget
> problem hvis man ikke har en bestemt musical man _skal_ se.

Der er lige en enkelt eller 2 som jeg regner med at jeg /skal/ se, men
kunne faktisk godt finde på at pakke mit aftenprogram de fleste dage med
musicals. Her tror jeg det kunne være sjovt at bruge tkts-boden, da det
så ligesom bliver lidt op til skæbnen hvad jeg får oplevet. At jeg kun
er én person burde også alt andet lige give chance for en bedre plads i
forhold til fx 2 personer.

> Jeg har ikke styr på hvad der findes af uge-kort og lignende men Oyster
> er genialt. Husk også at bruge det til busserne, Underground er ikke
> altid den oplagte vej fra A til B.

Det er noteret.

> Som andre foreslår er Stanstedt Express fin. Køb billetten på nettet,
> der er som regel rabat hvis du køber den gennem Ryan (hvis du har købt
> flybillet der), der er sikkert andre rabatmuligheder også.

Jeg undersøger de forskellige muligheder.

Peter J

Fra : Jebir

Dato : 03-09-10 15:39

> [...]
>
> Jeg er sådan set åben for lidt af hvert, så alt lige fra
> sportsbegivenheder (fx en fodboldkamp) over museer til

Du skriver ikke om du har været i London før, men hvis ikke vil jeg
foreslå at bruge en lille dags tid på "must-see" tingene - Big Ben,
Parlamentet, Tower osv. Tower kan du komme ind og se, de andre er jo
mere ting der skal ses "udefra"
Men generelt det at gå lidt rundt i London er en sjov ting - både
omkring de "store" ting - Picadilly Circus, Leicester Square (som er
helt specielt om aftenen) osv - men også når du går en gade eller 2 væk,
her kommer de sjove og knap så "turistede" ting, selvom London ER meget
rettet mod turister (ikke at der noget galt i det).

Jeg vil bakke de andre op i forslaget om Imperial War Museum, men også
British Museum (http://www.britishmuseum.org/) er et besøg værd.
Hvis du er til kirker, så skal du omkring St. Pauls Cathedral
(http://www.stpauls.co.uk/) og Westminster Abbey
(http://www.westminster-abbey.org/).
Desuden vil jeg linke en lidt sjov ting, som kan være et besøg værd hvis
du er i nærheden; cafeen under "St. Martin in the Fields" - en cafe
indrettet i krypten under en kirke på Trafalgar Square;
http://www2.stmartin-in-the-fields.org/page/cafe2010/cafe.html

Mht. sport kan jeg ikke sige dig hvilke muligheder der er, men kan
anbefale en rundvisning på Wembley - jeg er ikke selv sønderlig
sportsinteresseret, men var derinde sammen med en der var - men det var
en stor oplevelse;
http://www.wembleystadium.com/wembleystadiumtour/default.aspx

> Derudover skal jeg have anskaffet mig transportmuligheder rundt i byen.
> Går ud fra, at et Oyster Card gældende for alle 8 dage er den mest
> oplagte mulighed?

Vi har gerne forhørt os om mulighederne på de enkelte stationer når vi
er kommet derover - sidst fandt vi ud af, at en billet for en lille
gruppe (vi var 3) var bedste alternativ til at komme rundt - men forhør
dig for - jeg har ingen erfaring med Oyster

> Jeg flyver i øvrigt til Stansted, så hvis der er nogen der har
> erfaringer med transport derfra til området 'Covent Garden' er jeg også
> interesseret.

Som andre har skrevet, Stansted Express - http://www.stanstedexpress.com/
Vi har undersøgt alternativer et par gange, men er altid endt med
Express - den kører til Liverpool Street, og herfra på undergrunden.

> Håber på en masse spændende forslag, som kan gøre det til en spændende
> tur, selv om jeg er alene derovre :)

- Rigtig god tur!

Fra : Peter J

Dato : 03-09-10 21:43

Jebir skrev:

> [...]
> foreslå at bruge en lille dags tid på "must-see" tingene - Big Ben,
> Parlamentet, Tower osv. Tower kan du komme ind og se, de andre er jo

Har været der en enkelt gang for 3 år siden. Big Ben, Parlamentet og
Tower blev dengang alle inspiceret udefra.

Kunne dog godt have tænkt mig at komme ind på Tower, men dengang passede
det ikke lige i programmet. Jeg tror den kommer med på programmet denne
gang.

> [...]
> her kommer de sjove og knap så "turistede" ting, selvom London ER meget
> rettet mod turister (ikke at der noget galt i det).

Jeg regner med at lave et rimeligt alsidigt og forholdsvist kompakt
program, så jeg regner bestemt med at komme godt rundt omkring i London,
som jo /er/ en oplevelse i sig selv.

> Jeg vil bakke de andre op i forslaget om Imperial War Museum, men også
> British Museum (http://www.britishmuseum.org/) er et besøg værd.

Jeg bliver nok nødt til at få lidt historie strikket ind i min tur, så
jeg må lige i gang med en nærmere undersøgelse af jeres 3 forslag.

> Hvis du er til kirker, så skal du omkring St. Pauls Cathedral
> (http://www.stpauls.co.uk/) og Westminster Abbey
> (http://www.westminster-abbey.org/).

Jeg var i Milano for et par år siden, og dér knep min fader en lille
tåre, da jeg kom hjem med en masse billeder af Duomoen. Han har en kæmpe
fascination for kirker og specielt de helt store af slagsen, så jeg må
hellere få et par skud i kassen som jeg kan tage med hjem til ham.

> [...]
> du er i nærheden; cafeen under "St. Martin in the Fields" - en cafe
> indrettet i krypten under en kirke på Trafalgar Square;

Den vil jeg overveje. Har det dog lidt sådan, at specielle
cafe/resturant-oplevelser er sjovest når de kan deles med en anden (men
det gælder selvfølgelig de fleste ting).

> Mht. sport kan jeg ikke sige dig hvilke muligheder der er,

Har været i gang med at undersøge muligheden for en Chelsea-kamp.
Desværre er der kun 3 store fodboldkampe i den periode jeg er derovre
(begge lørdage forsvinder jo til rejse), så det er lidt snævert med
valgmulighederne.

> [...]
> anbefale en rundvisning på Wembley - jeg er ikke selv sønderlig
> sportsinteresseret, men var derinde sammen med en der var - men det var

Den tror jeg faktisk jeg hopper på. Har altid haft en vis fascination
for store stadions, og det nye Wembley er jo ét af de mest berømte i verden.

Jeg skal i øvrigt deltage i en "International Gambling Law Summit"
derovre (min primære årsag til London-besøget), så en vis interesse for
sport kan jeg ikke tale mig ud af :)

> [...]
> gruppe (vi var 3) var bedste alternativ til at komme rundt - men forhør
> dig for - jeg har ingen erfaring med Oyster

Jeg er gerne lidt bekvemmelig hvad det angår, og kan jeg købe et
Oyster-card som jeg bare kan bruge løs af, så foretrækker jeg nok det,
fremfor at skulle spekulere for meget over diverse transportbilletkøb.

> Som andre har skrevet, Stansted Express - http://www.stanstedexpress.com/
> Vi har undersøgt alternativer et par gange, men er altid endt med
> Express - den kører til Liverpool Street, og herfra på undergrunden.

Det lyder klart som den løsning jeg vælger.

> - Rigtig god tur!

Jeg takker :)

Peter J

Fra : Peter J

Dato : 03-09-10 21:45

Peter J skrev:
> Hej

Har forsøgt mig i mobil-gruppen, men har endnu ikke fået nogen svar, så
jeg prøver lige at se om nogen her har erfaringer med følgende:

"Jeg skal en uge til London og vil gerne have min HTC Legend med, så jeg
som minimum kan bruge GPS-funktionen derovre men også meget gerne
internet-funktionen.

Jeg har pt. et CBB-abonnement /uden/ udenlandstelefoni.

Første spørgsmål:

Kan jeg uden videre bruge GPS-funktionen i min mobil i London, uden at
det koster mig noget?

Andet spørgsmål:

Det ville jo være superrart, hvis jeg kunne bruge internettet på mobilen
derovre (jeg har intet behov om at kunne fortage eller modtage opkald/sms).

Hvad ville være den smarteste løsning, hvis jeg gerne vil kunne bruge
internettet på telefonen i de 8 dage jeg er i London. Midlertiddigt nyt
engelsk sim-kort eller?

Håber på nogle gode forslag :)

pft.

Peter J"

Peter J

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 04-09-10 05:57

Den 03-09-2010 22:45, Peter J skrev:

> [...]
>
> Hvad ville være den smarteste løsning, hvis jeg gerne vil kunne bruge
> internettet på telefonen i de 8 dage jeg er i London. Midlertiddigt nyt

Sidste gang gik jeg ind og købte et Vodafone taletidskort incl. taletid
for 10 £, tror jeg.
Det er nemt at købe en kode til optankning.
Det var ganske rimelige priser, da jeg brugte Gurgel Maps på min Sony
Ericsson.
Der kom også et tilbud om at man kunne tilmelde sig meget billige
samtaler til udlandet (i forhold til UK).

BJarne

Fra : Hanne

Dato : 05-09-10 14:20

On Sep 3, 9:45 pm, Peter J <peterjuse...@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
> Hvad ville være den smarteste løsning, hvis jeg gerne vil kunne bruge
> internettet på telefonen i de 8 dage jeg er i London. Midlertiddigt nyt

Nu ved jeg ikke, hvordan HTC gps/kort system virker. Jeg har selv CBB
mobil og en Nokia med OVI kort + gps. I sommer downloadede jeg kort
hjemmefra (via computer, men kunne også have gjort det over
dataforbindelse herhjemme), og kørte så rundt med det i USA i 3 uger -
uden at bruge data derovre overhovedet. Se, det er smukt.

I London er der mange cafeer og pubber, der har gratis wifi til
kunderne. Men det kan man nok ikke klare sig med, hvis man skal bruge
det til navigation.

Hvis du køber et lokalt sim kort, så undersøg hjemmefra, hvordan det
virker med data. Jeg prøvede lige en hurtigt søgning (hos Orange, men
det var tilfældigt), og det ser ikke ud til, at man normalt (uden
bindinger) får datatid for "pay as you go" sim kort. Men måske tager
jeg fejl.

Mvh
Hanne

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 06-09-10 19:48

On 02-09-2010 23:31, Peter J wrote:

Klip

> Jeg er sådan set åben for lidt af hvert, så alt lige fra
> sportsbegivenheder (fx en fodboldkamp) over museer til
> naturseværdigheder har interesse.
>
> Nogen forslag?

Jeg vil foreslå at du ser teaterforestillingen med musik af Queen.

Jeg har set den for 4 - 5 år siden, og den var super. Hvis man har
alderen til det!

En bekendt var i London i foråret, og så den. Så den må jo stadig køre.

Mvh. Jørgen

Fra : Peter J

Dato : 06-09-10 23:57

Jørgen Rasmussen skrev:

> Jeg vil foreslå at du ser teaterforestillingen med musik af Queen.

Den korrekte titel er "We Will Rock You", men alle sange er selvfølgelig
med Queen.

> Jeg har set den for 4 - 5 år siden, og den var super. Hvis man har
> alderen til det!

Sidst jeg var i London var lige netop dén musical faktisk baggrunden for
hele turen.

Min lillesøster havde fået en større rolle i opsætningen af "We Will
Rock You" på sit gymnasium, og så forbarmede storebroren sig og gav
hende en weekendtur til London inkl. billet til forestillingen i
julegave, så hun ligesom kunne aflure lidt tricks fra førstehåndskilden ;)

Det er en superfed musical med rigtig godt gang i den og med fantastisk
musik, hvis man ellers er til Queen

> En bekendt var i London i foråret, og så den. Så den må jo stadig køre.

Den kører stadig, og jeg kunne sagtens finde på at tage ind og se den
igen (det bliver så for 3. gang, hvis man tæller søsterens
gymnasie-forestilling med).

Indtil videre har jeg bestilt billet til 'The Lion King', 'Phantom of
the Opera' og 'Stomp', men da jeg er vild med musicals, kunne jeg
sagtens finde på at fylde alle mine aftener med musicals - det bliver jo
lidt billigere, når man ikke skal betale for en ledsager :)

Peter J

Fra : Peter J

Dato : 17-09-10 19:43

Peter J skrev:

Jeg endte med at få fat i et GPS-program til min telefon der hedder
"Co-Pilot Live".

Fordelen ved det er, at kortene er loaded ned på min telefon, så jeg er
kun afhængig af, at kunne få forbindelse til satellit (dvs. jeg SKAL
ikke nødvendigvis have fat i en trådløs netforbindelse derovre).

Jeg har så herhjemmefra plottet alle de steder ind jeg overvejer at
besøge derovre. Min telefon fungerer nu nøjagtig som en almindelig GPS,
og jeg kan så forhåbentlig uden de store problemer finde de forskellige
besøgsmål.

Jeg har medtaget samtlige forslag der er kommet i denne tråd, så nu må
jeg se hvor mange af dem jeg når (satser faktisk på de fleste).

Jeg er gået lidt teater-amok, da jeg har bestilt biletter til 8
forskellige forestillinger: 'Stomp', 'Thriller', 'We Will Rock You',
'The Lion King', 'Phantom of the Opera', 'Wicked', 'Chicago' og 'Ghost
Stories'.

Derudover har jeg bestilt billetter til 2 forestillinger i
IMAX-biografen: 'Toy Story 3 3D' og 'Under the Sea 3D'.

Det blev til et Oyster-card, og det kom med posten få dage efter jeg
havde bestilt det. Derudover er billeterne til Stansted Expressen
bestilt med lidt rabat gennem Ryan-air.

Jeg kommer med en lille opfølgning på de forskellige ting når jeg kommer
hjem.

Jeg takker endnu engang for alle forslagene.

Peter J