Chrome: style.display = 'inline' bug?
Fra : Søren Grønnegaard An~

Dato : 02-09-10 08:34

Hej,

Jeg har et meget underligt problem, og jeg kan ikke lige
gennemskue hvad pokker der sker... Desværre er det mig ikke
muligt at linke til siden det sker på, da den er under intern
udvikling, men problemet er som følger:

Jeg har en side med 3 links, A, B og C.
Hver af disse links linker til dynamisk genererede filer, og det
kan derfor tage nogle sekunder fra klik til filen faktisk kommer.
Vi har derfor lagt funktionaliteten til at generere disse filer
ud på sider for sig selv. A, B og C requester så disse sider; Når
siden har genereret det nødvendige svarer den med navnet på filen
der er genereret som klienten så henter.
Så langt så godt - alt dette virker!

For visuelt at vise vores brugere at der sker noget viser /
skjuler vi et lille "please wait" ikon. (Der er et for hvert af
A, B og C).
For B og C enables / disables dette ikon perfekt via
..getElementById().style.display = 'inline';

og

..getElementById().style.display = 'none';

men lige præcis for A gør det *ikke*. Jeg ved den får fat i
billedet (alert(.getElementById()) giver mig et HTMLImage
element), og jeg ved style bliver sat (igen: alert) men gif'en
vises ikke.
Dette sker kun i Chrome - i FF / IE vises gif'en perfekt.
Ydermere, hvis jeg i stedet for

..getElementById().style.display = 'inline';

bruger

..getElementById().style.display = 'block';

så viser Chrome det OGSÅ! Jeg ønsker dog ikke at bruge block da
det skubber ikonet på en linie for sig selv, hvilket ikke er
kønt...
Ydermere, hvis jeg i stedet for at ændre status med javascript
bare sætter A's gif til at være display: inline som style (ligenu
starter den naturligvis som display: none...) så vises den fint,
også i Chrome, hvilket får mig til at tro at JS på en eller anden
måde er involveret i mit problem?

Alt i alt har jeg ingen ide om hvad der sker - jeg håber en af de
kloge mennesker her på gruppen kan oplyse mig

Tak på forhånd!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-09-10 16:30

Søren Grønnegaard Andersen <soren.andersen@gmail.com> writes:

[... noget virker ikke ...]
> Dette sker kun i Chrome - i FF / IE vises gif'en perfekt.

Det er svært at sige hvad grunden er uden at se siden (med mindre man
kender og genkender fejlen, og det gør jeg så ikke).

Har du tjekket om det virker i Safari? Både Chrome og Safari bruger
Webkit til HTML/CSS-visning, så de skulle virke ca. ens. Hvis der er
en forskel, så kan det være fordi det er en fejl der er rettet i en
nyere version af Webkit, men jeg tror desværre at Chrome p.t. bruger
en nyere version end Safari.

/L
--
Lasse Reichstein Holst Nielsen

Fra : Søren Grønnegaard An~

Dato : 07-09-10 07:29

Lasse Reichstein Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]

> Det er svært at sige hvad grunden er uden at se siden (med mindre man
> kender og genkender fejlen, og det gør jeg så ikke).
Jeg har lagt den (minus faktiske billeder, o.s.v :) op på
http://jsbin.com/uzosu3/edit hvis du er nysgerrig! ;)

> [...]
> en forskel, så kan det være fordi det er en fejl der er rettet i en
> nyere version af Webkit, men jeg tror desværre at Chrome p.t. bruger
Det havde jeg ikke tænkt på at prøve - tak for tippet!

Mvh.

Søren