Israel, Herrens land
Fra : Ole Madsen

Dato : 30-08-10 11:48

Det er ikke noget at sige til at der er så meget ufred i mellemøsten, for
først og fremmest er der en åndelig krig, i det skjulte, som går ud på at
erobre og dele landet

2 Chronicles 7:20 20 så vil jeg rykke eder op fra mit Land, som jeg gav
eder; og dette Hus, som jeg har helliget for mit Navn, vil jeg forkaste fra
mit Åsyn og gøre det til Spot og Spe blandt alle Folk,

Isaiah 14:25 25 Jeg knuser Assur i mit Land, nedtramper ham på mine
Bjerge, hans Åg skal vige fra dem, hans Byrde skal vige fra dets* Skuldre.

Jeremiah 16:18 18 Og først giver jeg dem tvefold Gengæld for deres Brøde
og Synd, fordi de vanhelligede mit Land med deres væmmelige Guders Ådsler og
fyldte min Arvelod med deres Vederstyggeligheder.

Ezekiel 35:14 14 Så siger den Herre HERREN: Som det var din Glæde, at mit
Land blev Ørk, således vil jeg gøre med dig;

Ezekiel 36:5 5 derfor, så siger den Herre HERREN: Sandelig, i brændende
Nidkærhed vil jeg tale mod Resten af Folkene og mod hele Edom, som med al
Hjertets Glæde og Sjælens Ringeagt udså sig mit Land til Ejendom for at
drive indbyggerne bort og gøre det til Rov.

Ezekiel 38:16 16 som en Sky skal du drage op mod mit Folk Israel og
oversvømme Landet. I de sidste Dage skal det ske; jeg fører dig imod mit
Land; og Folkene skal kende mig, når jeg for deres Øjne helliger mig på dig,
Gog.

Joel 1:6 6 Thi et Folk drog op mod mit Land, vældigt og uden Tal; dets
Tænder er Løvetænder, det har Kindtænder som en Løvinde.

Joel 3:7 7 samler jeg alle Hedningefolk og fører dem ned i Josafats Dal.
Der vil jeg holde Rettergang* med dem om mit Folk og min Arvelod Israel, som
de spredte blandt Folkene; og de delte mit Land,

Ole Madsen

O Madsen Media: Webdesign, Illustration
http://www.o-madsen.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 30-08-10 11:51

"Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i meddelelsen
> Det er ikke noget at sige til at der er så meget ufred i mellemøsten, for
> først og fremmest er der en åndelig krig, i det skjulte, som går ud på at
> erobre og dele landet

det jeg glemte at skrive er, at i skal lægge mærke til ordene "mit land" i
de vers

Ole

Fra : P.N.

Dato : 31-08-10 20:47

"Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke noget at sige til at der er så meget ufred i mellemøsten, for
> først og fremmest er der en åndelig krig, i det skjulte, som går ud på at
> erobre og dele landet

Det har intet med religion at gøre, i bibelen lærer vi at Jesus kalder
jøderne øgleyngel og satans børn. På trods af dette er MØ konflikten en
politisk konflikt og ikke en åndelig af slagsen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 31-08-10 22:32

"P.N." <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> jøderne øgleyngel og satans børn. På trods af dette er MØ konflikten en
> politisk konflikt og ikke en åndelig af slagsen.

det du siger er baseret på en løgnagtig og hadefuld lære kaldet
erstatningsteologi, det giver jeg ikke noget for

og nej, intet med politik i den sammenhæng jeg gengiver det, men profetisk

KH

Ole

Fra : tkruse

Dato : 31-08-10 16:17

On 30 Aug., 12:48, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> Der vil jeg holde Rettergang* med dem om mit Folk og min Arvelod Israel, som
> de spredte blandt Folkene; og de delte mit Land,

Israel ,Herens land
jeg forstår det ikke rigtigt
jeg kan bedre forstå
Solen. alle landes Sol
Havet,alle landes hav
Universet , alle landes univers
jeg er bange for at en uretfærdig forfatter
har skabt et udvalgt folk
men der holdes så meget fast ved uretten
at hele verden skal frelses
men kun Israel er et problem
men så vil frelseren komme midt i Israel
og så bliver det til

Fra : Ole Madsen

Dato : 01-09-10 06:02

"tkruse" <tkrusej@gmail.com> skrev i meddelelsen

[...]

---------

Om man elsker Israel eller ikke, kan sammenlignes med om man elsker Guds
eller ikke, det kan godt være at det kan virke provokerende for nogle det
her, men netop hvorfor er dette emne provokerende? ja hvorfor? fordi de ikke
vil give Gud ret, det er bare min mening

KH

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 01-09-10 06:33

> [...]
> her, men netop hvorfor er dette emne provokerende? ja hvorfor? fordi de
> ikke vil give Gud ret, det er bare min mening

jeg skulle have skrevet "elsker Guds formål eller ikke"