nybegynder der mangler viden
Fra : steffen

Dato : 31-08-10 14:40

Hej.

Jeg er ny i webdesign verdenen og er nået til et punkt hvor jeg
virkelig ikke kan finde ud af hvordan jeg skal komme videre.

Jeg har godt styr på HTML og CSS.

Jeg skal lave en hjemmeside med en masse "billed-links" som er
hovedelementet på siten.

Siden skal være lidt ligesom denne (det var den eneste jeg lige
kunne komme på der havde samme form)
http://www.bodyman.dk/shop/frontpage.html

Det jeg ikke kan finde ud af er selve informationen i midten af
siden, selve tilbuddene.

Hvad skal jeg lære for at kunne sætte det op på en side, og
samtidig have en god forståelse for at kunne ændre tilbuddene?
Der vil løbene komme flere og flere "boxe"

Samtidig kunne jeg godt tænke mig at lave en "kriterie-knap"
altså en der sørger for at man kan vælge "mest sete" "flest hits"
osv.

Håber i kan forstå hvad jeg mener :D

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 31-08-10 16:11

steffen udtrykte præcist:
> [...]
>
> Samtidig kunne jeg godt tænke mig at lave en "kriterie-knap"
> altså en der sørger for at man kan vælge "mest sete" "flest hits"

Der er 161 HTML valideringsfejl på den side du gerne vil efterligne.
Desuden er den sat sammen af rammer - der også indeholder
valideringsfejl.
Du skriver du har godt styr på HTML og CSS - og det du gerne vil, gøres
med HTML og CSS. Man kan så komme i tvivl om, hvad det er du spørger
om.

En side, som den du referer til, vil typisk have indholdet i en
database, og "den midsterste del" blive genereret af et serverside
script (typisk PHP eller ASP).
Så - det du mangler at lære, må vel være database og/eller PHP/ASP -
eller havd din udbyder nu tilbyder. Foreslår du begynder med
scriptingen.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : cpro

Dato : 05-09-10 09:07

jeg programer i c++ så jeg vil lave et program i c++ der laver html
siden
eller noget script.. + database