Defust område i <map>
Fra : Poda

Dato : 31-08-10 13:53

Hejsa.

Jeg har snuset lidt rundt for at finde ud af, hvordan man
high-lighter områder i et kort. Jeg har bl.a. fundet
http://korturl.dk/oas, hvilket desværre ikke helt hjalp mig hjem
til mit mål:

På et tysklandskort - som er inddelt i regioner, ønsker jeg at
den enkelte region skal ændre farve ved mouseover.

Løsningerne i ovenstående link løser opgaven med rektangulære
eller kvadratiske områder, men det skal altså være det område,
som er angivet i <map>.

Men; hvordan?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 31-08-10 14:09

Poda formulerede tirsdag:
> [...]
>
> Løsningerne i ovenstående link løser opgaven med rektangulære
> eller kvadratiske områder, men det skal altså være det område,

Et link til det du selv har lavet er langt at foretrække.
Du skal formentlig bruge et polygon area i <map>.

http://www.w3.org/TR/html401/struct/objects.html#edef-MAP

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Poda

Dato : 31-08-10 14:42

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Et link til det du selv har lavet er langt at foretrække.
http://www.poda.dk/download/map.htm - har pt. kun lavet polygon om
Hamburg.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 31-08-10 16:01

Poda udtrykte præcist:

> http://www.poda.dk/download/map.htm - har pt. kun lavet polygon om
> Hamburg.

http://bbsorensen.com/test/map/index.html

Jeg har skrevet din kode lidt om.
Først for at få den til at validere, så man kan regne med det man ser.
Dernæst har jeg i area skrevet shape="poly" i stedet for
shape="polygon", og tilføjet alt - som skal være der - og title, for en
indikering.
Billedet er ændret til .png, så det kun fylder det halve - og har også
fået title.

Jeg har så forsøgt at lege lidt - men det ser ikke ud til at area,
lader sig imponere - det vil hverken tegne border, eller ændre opacity.
Jeg er heller ikke helt klar over, hvad det er du vil opnå...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 31-08-10 17:23

On 31 Aug 2010 13:42:13 GMT, Poda <jej@podadetteerioverskud.com>
wrote:

>http://www.poda.dk/download/map.htm - har pt. kun lavet polygon om
>Hamburg.

Hvad tror du hamburgerne siger til det?

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 31-08-10 16:06

On 31-08-2010 14:53, Poda wrote:
> [...]
>
> Løsningerne i ovenstående link løser opgaven med rektangulære
> eller kvadratiske områder, men det skal altså være det område,

Vil da mene at du "bare" laver et ekstra billede af alle regioner, som
du så hoover.
Kik lidt på dette eksempel - og lad dig inspirere

http://stommepoes.nl/Menus/maphover.html

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 31-08-10 16:10

On 31-08-2010 17:05, Karl Erik Christensen wrote:

> Vil da mene at du "bare" laver et ekstra billede af alle regioner, som
> du så hoover.
> Kik lidt på dette eksempel - og lad dig inspirere
>
> http://stommepoes.nl/Menus/maphover.html

Nå ja, klikkede lidt videre, og fandt et eksempel der vist nok er det du
søger

http://stommepoes.nl/Homeselling/europakaart.html

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 31-08-10 16:22

On 31-08-2010 17:10, Karl Erik Christensen wrote:

> Nå ja, klikkede lidt videre, og fandt et eksempel der vist nok er det du
> søger
>
> http://stommepoes.nl/Homeselling/europakaart.html

Og så til allersidst - Her er dit kort m/ hoovereffekt (js.)
Kik et stykke nede på siden:

http://www.netzgesta.de/mapper/#

Fra : Poda

Dato : 01-09-10 07:28

Karl Erik Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> On 31-08-2010 17:10, Karl Erik Christensen wrote:
>
> Og så til allersidst - Her er dit kort m/ hoovereffekt (js.)
> Kik et stykke nede på siden:
>
> http://www.netzgesta.de/mapper/#

Jeg må i gang med luppen.

Tak for jeres bidrag!

Fra : Kurt Hansen

Dato : 31-08-10 17:29

On Tue, 31 Aug 2010 17:10:06 +0200, Karl Erik Christensen
<karlerik@none.invalid.com> wrote:

>Nå ja, klikkede lidt videre, og fandt et eksempel der vist nok er det du
>søger
>
>http://stommepoes.nl/Homeselling/europakaart.html

Det ser jo flot ud, men inden Poda råhøster af koden, skal han kigge
den igennem, for den virker ikke efter hensigten. Ifølge listen skulle
der være 3 vakantiehuise til salg i Denemarken og 23 i Zweeden, men
hverken det klikbare kort eller linklisten fører til noget som helst.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 31-08-10 20:02

On 31-08-2010 18:29, Kurt Hansen wrote:

> [...]
> der være 3 vakantiehuise til salg i Denemarken og 23 i Zweeden, men
> hverken det klikbare kort eller linklisten fører til noget som helst.

Her er så et spørgsmål til dig Kurt
Kan du tyde denne kode?:

Siden er jo bare en demo-side - men jeg medgiver, det fremgår ikke klart.
Men Poda's tysklandskort er i mit sidste svar til ham:

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-09-10 05:42

On Tue, 31 Aug 2010 21:01:36 +0200, Karl Erik Christensen
<karlerik@none.invalid.com> wrote:

>Her er så et spørgsmål til dig Kurt
>Kan du tyde denne kode?:

Yep, den første havelåge er grænsen nede ved Calle; den anden er den
nødtøftige afspærring af det hul man netop har fundet i Danvirke.
Europæerne skal sgu ikke komme herop og købe vore sommmerhuse

>Siden er jo bare en demo-side - men jeg medgiver, det fremgår ikke klart.
>Men Poda's tysklandskort er i mit sidste svar til ham:
>http://www.netzgesta.de/mapper/#

Kortet ser faktisk fornuftigt ud. Hvordan han vil linke videre, er jo
op til ham.