Links virker ikke - Win 7 Live Mail
Fra : CK®

Dato : 25-08-10 11:03

Hej!

Konens Windows 7 er begyndt at opføre sig dumt.

Når hun klikker på et link i mailprogrammet, det kunne være i Nettos
nyhedsbrev eller andre mails med internetlinks i, kommer der en rude
frem, som fortæller at programmet ikke kan findes.

Det samme sker med de links, som BigFish Games lægger på skrivebordet
eller de links som ligger i BFG's Game Manager.

Idet problemet viser sig både i mailprogrammet og andre steder, aner jeg
ikke hvad jeg skal gribe og gøre i. (Det ville jeg heller ikke, hvis det
kun var mailprogrammet, men det lød da meget godt, ikke?)

Starter hun IE8 eller Chrome, er der ingen problemer med links.

Hjælp ? !

Claus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-08-10 19:28

Den 25-08-2010 12:02, CK® skrev:

> Når hun klikker på et link i mailprogrammet, det kunne være
> i Nettos nyhedsbrev eller andre mails med internetlinks i,
> kommer der en rude frem, som fortæller at programmet ikke
> kan findes.

Du skal have angivet, hvilket program som Windows skal bruge
som standard til at åbne links. Jeg ved ikke, om det er
ændret i Windows 7, men det kan gøres således i XP:

Klik på startknappen i Windows => Kontrolpanel => Tilføj
eller fjern programmer => Angiv programadgang- og standarder
=> Her kan du fastsætte Internet Explorer som standardprogram.

Det kan sikkert også gøres inde fra Internet Explorer eller
Chrome, alt efter hvilken af dem der skal bruges.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstremt dyr kaffemaskine:

Fra : CK®

Dato : 25-08-10 21:25

On 25-08-2010 20:27, Kim Ludvigsen wrote:
> Den 25-08-2010 12:02, CK® skrev:

> Du skal have angivet, hvilket program som Windows skal bruge som
> standard til at åbne links.

Det har jeg så i mellemtiden fundet ud af, og problemet er heldigvis løst.

Jeg havde allerede sved på panden ved udsigt til en formatering og
re-installation, men jeg slap med skrækken.

Det er såmænd ikke format og install som generer mig, det er mere alle
de spil og programmer, som konen forventer at finde på pc'en bagefter,
ganske som hun er vant til.

Tak for dit svar.

Claus

Fra : Ole C

Dato : 25-08-10 21:57

CK® skrev blandt andet:

> [...]
>
> Det er såmænd ikke format og install som generer mig, det er mere alle
> de spil og programmer, som konen forventer at finde på pc'en bagefter,

Er det så ikke på tide at overveje at lave et image af en velfungerende
installation - for eksempel med Macrium:
http://www.macrium.com/default.asp
eller et af de efterhånden mange andre gratis programmer af samme type.

Så behøver du ikke få sved på panden, men kan sidde og trille tommelfingre i
den halve times tid det tager at få computeren i gang igen

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-08-10 23:14

Ole C skrev:

> Så behøver du ikke få sved på panden, men kan sidde og trille tommelfingre i
> den halve times tid det tager at få computeren i gang igen

Hvis pc'en er organiseret fornuftigt fra starten, kan det klares
på under 5 minutter. Nu er den tissbesparelse ikke synderligt
vigtig, men det er der et andet forhold der er.

Fornuftigt vil sige at man opretter mindst et ekstra drev ud over
C og sørger for at alle programmer så vidt muligt installeres på
det drev. Det betyder nemlig at de indstillinger som programmerne
ikke lægger på C-drevet, vil overleve en retablering med
imageprogrammet. Det har jeg fordel af ved Opera og Agent samt
alle mine portable-programmer.

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 25-08-10 23:18

Bertel Lund Hansen skrev blandt andet:

> Hvis pc'en er organiseret fornuftigt fra starten, kan det klares
> på under 5 minutter. Nu er den tissbesparelse ikke synderligt
> vigtig, men det er der et andet forhold der er.

Årh - hvilket program bruger du, som kan klare det på fem minutter?

Det havde jeg gemt til lektion 2

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-08-10 01:02

Ole C skrev:

> Årh - hvilket program bruger du, som kan klare det på fem minutter?

Det er nok ikke programafhængigt. Mit C-drev optager kun 2 Gbyte
når jeg ser bort fra swap- og dvalefil. Jeg bruger
Partition-Saving:

   http://damien.guibouret.free.fr/en/index_frame.html

som er gratis. Man skal boote til DOS for at det virker.

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 26-08-10 08:35

> [...]

> Partition-Saving:
>
> http://damien.guibouret.free.fr/en/index_frame.html
>
> som er gratis. Man skal boote til DOS for at det virker.

Ok - så forstår jeg.

--
vh
Ole C