FT født hvor?
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-08-10 23:54

På AO, FT 1890 Skive købstad, Østergade opslag 36

Anton Severinsen og hustru
Mette Johanne Severinsen

Jeg kan ikke tyde, hvor de er født henne og kan ikke på et kort finde noget
der ligner nær Skive.

Deres første barn f. ca. 1884 hedder ?? Og født hvor - det ser ud som om der
står Hjerm, men ingen børn er tilsyneladende omkring 1884 blevet døbt
Severinsen i Hjerm Kirke.
Andet barn er Nielsine Kirstine f. 3/11 1889 i Skive

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Flemming Aaskint

Dato : 22-08-10 01:19

Den 22-08-2010 00:54, Erik Ginnerskov skrev:
> [...]
> Severinsen i Hjerm Kirke.
> Andet barn er Nielsine Kirstine f. 3/11 1889 i Skive

Hej

Den ældste søn hedder Karl Johan Severinsen
Han er født 1883 i Hjerm Sogn, Hjerm Herred, Ringkøbing Amt.
1882-1891
Opslag 6

--
Mvh.
Flemming Aasklint

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-08-10 01:34

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev Sun, 22 Aug 2010
00:54:14 +0200
>Jeg kan ikke tyde, hvor de er født henne og kan ikke på et kort finde noget
>der ligner nær Skive.

Han er født i "Tors Vendsyssel" (=Taars i Hjørring amt).

Hun er født i "Snedbjerg" (=Snejbjerg i Ringkøbing amt)

Drengen er født i Hjerm, Ringkøbing amt.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-08-10 00:57

Arne Feldborg wrote:

> Han er født i "Tors Vendsyssel" (=Taars i Hjørring amt).
>
> Hun er født i "Snedbjerg" (=Snejbjerg i Ringkøbing amt)
>
> Drengen er født i Hjerm, Ringkøbing amt.

Tak til både Flemming og Arne. Det har været en svær nød at knække, men nu
røg jeg da foreløbig en generation længere bagud og har noget at gå videre
med.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-08-10 12:12

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev Mon, 23 Aug 2010
01:56:46 +0200

>røg jeg da foreløbig en generation længere bagud og har noget at gå videre
>med.

Du har Mette Johanne og hendes familie her:
http://hammerum-herred.dk/kip_soeg_dk/kip_vis_fam.php?fam=86245&hit=426117&tabel=Ringkoebing
http://hammerum-herred.dk/kip_soeg_dk/kip_vis_fam.php?fam=21481&hit=105434&tabel=Ringkoebing
http://hammerum-herred.dk/kip_soeg_lok/fkt_vis_fam.php?fam=47983&hit=237314&

Mette Johanne født 06 maj 1856 i Snejbjerg:
http://hammerum-herred.dk/mkort/vis_bog.php?nr=103&dir=519-06&size=100&ark=17

Hendes far Niels Adsberg Pedersen født 30 aug 1816 Timring
Hjemmedøbt 31 aug, fremstillet 13 nov.:
http://hammerum-herred.dk/mkort/vis_bog.php?nr=31&dir=513c-01&size=100
http://hammerum-herred.dk/mkort/vis_bog.php?nr=2&dir=513a-04&size=100&ark=17

--
mvh, A:\Feldborg
http://hammerum-herred.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-08-10 23:02

Arne Feldborg wrote:

> [...]
> http://hammerum-herred.dk/kip_soeg_lok/fkt_vis_fam.php?fam=47983&hit=237314&
>
> Mette Johanne født 06 maj 1856 i Snejbjerg:

Nej, den 22. maj 1856 - fremgår også af dit link.

> Hendes far Niels Adsberg Pedersen født 30 aug 1816 Timring
> [...]

Tak Arne. Det er alt for meget.