Hjælp til Tydning
Fra : Bente & Kurt

Dato : 20-08-10 20:20

Hejsa!

Er kørt død i følgende opslag: AO Hjørring Amt, Dronninglund Herred. Albæk
Sogn 1826-1839, opslag 71 nr. 12

Bodil Rasmusdatter - kan slet ikke tude under fadderne

Er der nogle der kan hjælpe?

mvh

Kurt

Fra : Arne Nielsen

Dato : 20-08-10 21:44

Den 20-08-2010 21:19, Bente & Kurt skrev:
> [...]
> Albæk Sogn 1826-1839, opslag 71 nr. 12
>
> Bodil Rasmusdatter - kan slet ikke tude under fadderne

Hej.

Her er noget af det:

Selveierkone Maren Andersdatter i Fanden, Tjenestepige Karen Nielsdatter
ibid., Selveier Laurs Sørensen i Holtet og Gaardfæster Niels Nielsen i
Porsmose, Jens Kristjan Andersen, tjener i S?????.

Venlig hilsen
Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://www.parken52.dk/

Fra : Arne Feldborg

Dato : 20-08-10 22:33

Arne Nielsen <arnen@post03.tele.dk> skrev Fri, 20 Aug 2010 22:43:33
+0200

>Selveierkone Maren Andersdatter i Fanden, Tjenestepige Karen Nielsdatter
>ibid., Selveier Laurs Sørensen i Holtet og Gaardfæster Niels Nielsen i
>Porsmose, Jens Kristjan Andersen, tjener i S?????.

Jeg tror nu altså, at Maren Andersdatter bor i Sanden. Og det er måske
også der Jens Kristjan Andersen tjener.?

Fra : Arne Nielsen

Dato : 21-08-10 12:25

Den 20-08-2010 23:32, Arne Feldborg skrev:
> Arne Nielsen<arnen@post03.tele.dk> skrev Fri, 20 Aug 2010 22:43:33
> +0200

> Jeg tror nu altså, at Maren Andersdatter bor i Sanden. Og det er måske
> også der Jens Kristjan Andersen tjener.?

Jeg er nok desværre blevet forledt af folketælling 1834 for Albæk sogn
på Dansk Demografisk Database, hvor stednavnet "Fanden" optræder.

Arne

Fra : Kay-Verner

Dato : 21-08-10 13:27

Takker for Kurts vegne for de hurtige og gode svar

mvh

Kay-Verner