kalender til sync med Google Calendar (Thu~
Fra : per andersen

Dato : 16-08-10 19:34

Hej
Man er jo en smule krævende:

Jeg har Calendarscope, der som windowskalender er glimrende, men en ting
mangler den eller måske to:
- sync med Google Calendar
- sync med androidmobil

I princippet ville jeg gerne have at aftaler indtastet i alle tre
kalendere (Calendarscope, Gmail, androidkalender) automatisk kunne synce
med hinanden - dette er mit simple og ydmyge krav!

Men jeg kunne måske nøjes med at kunne synce mellem Calendarscope og
Google Calendar.

Jeg har prøvet den kalender der hører til Thunderbird, men den har en
svaghed jeg ikke kan leve med, at visning af aftaler ikke er så
aggressiv, at jeg ikke kan undgå at se dem.

I øvrigt kan jeg helle ikke tilføje nye nyhedsgrupper i TB - når jeg
skriver dk. kommer ingen danske frem?

mvh per

Fra : Carl Drud

Dato : 16-08-10 20:06

per andersen <nopost@nomail.dk> writes:

> Jeg har prøvet den kalender der hører til Thunderbird, men den har en
> svaghed jeg ikke kan leve med, at visning af aftaler ikke er så
> aggressiv, at jeg ikke kan undgå at se dem.

Hvad mener du med "aggressiv"?

Jeg bruger TB med Lightning extension/Google Calender/Android. Jeg synes
det fungerer perfekt.

> I øvrigt kan jeg helle ikke tilføje nye nyhedsgrupper i TB - når jeg
> skriver dk. kommer ingen danske frem?

Bruger ikke TB til nyhedsgrupper.

--
Carl

Fra : per andersen

Dato : 17-08-10 08:06

Den 16-08-2010 21:05, Carl Drud skrev:

> Hvad mener du med "aggressiv"?

At meddelelsen om aftaler kommer op på skærmen (øverst) uanset hvilket
program jeg måtte anvende.
Hvis den bare er på linie med andre programmer kan jeg nemt overse den!

> Jeg bruger TB med Lightning extension/Google Calender/Android. Jeg synes
> det fungerer perfekt.

Hvad bruger du af kalender på android?

mvh per

Fra : Jens Jensen

Dato : 16-08-10 20:36

per andersen skrev den 16-08-2010 20:34:
> I øvrigt kan jeg helle ikke tilføje nye nyhedsgrupper i TB - når jeg
> skriver dk. kommer ingen danske frem?

Sådan fungerer det også hos mig. I stedet kan man vælge i den grafiske
oversigt nedenunder. Start med at klikke på pilen foran dk så den folder
sig ud.

Fra : per andersen

Dato : 17-08-10 08:15

Den 16-08-2010 21:36, Jens Jensen skrev:

> Sådan fungerer det også hos mig. I stedet kan man vælge i den grafiske
> oversigt nedenunder. Start med at klikke på pilen foran dk så den folder
> sig ud.

Tak, det virkede!

mvh per

Fra : Carl Drud

Dato : 17-08-10 17:01

per andersen <nopost@nomail.dk> writes:

> At meddelelsen om aftaler kommer op på skærmen (øverst) uanset hvilket
> program jeg måtte anvende.
> Hvis den bare er på linie med andre programmer kan jeg nemt overse den!

Kan lyd ikke bruges?

> Hvad bruger du af kalender på android?

Den der fulgte med. Det er en HTC med Sense brugerflade så jeg har
kalenderwidget på skærmen.

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 17-08-10 21:29

per andersen <nopost@nomail.dk> writes:

> Jeg hører ikke så forfærdelig godt, så derfor er det ikke altid jeg
> har lyd på. Og det skulle jo også gerne virke, selvom jeg ikke lige er
> til stede når alarmen går.

Har du prøvet at hakke optionen "Vis Alarmfelt" af?

> Mener også, men der kan du måske korrigere mig, at google kalender
> opdatering fungerer knap så godt med Lightning?

Jeg har ikke oplevet problemer.

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 18-08-10 18:27

per andersen <nopost@nomail.dk> writes:

> Ja, jeg har lige prøvet igen:
> en alarm giver et kortvarigt lydsignal og står så og blinker i 6
> sek.. Det er godt nok hvis man lige sidder ved skærmen, men det er ret
> tvivlsomt om det bemærkes, hvis man lige slår en streg. Lige nu har
> jeg f.eks. 4 vinduer åbne, og først når alle er lukkede dukker
> meddelelsen op.

Lightning kan nok ikke gøre det meget anderledes i nuværende
version. Men den kalender du bruger i dag, kan du da ikke hente Google
kalender ind?

--
Carl