Øresund, grundstødt skib trukket fri af Hi~
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-08-10 16:47

Nu mandag eftermiddag ser det ud til at det strandede
hollandske fragtskib Flinterforest er trukket fri af grunden
ved Hittarp nord for Helsingborg.

Skibet stødte hårdt på grund tidligt fredag morgen
20100813-0530. Kaptajnen var stangberuset.

Link:
http://www.helsingordagblad.dk/article/20100813/NETNYT/708139989

http://www.marinetraffic.com/ais/

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Allan G

Dato : 16-08-10 17:20

> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen Herluf Holdt
> Nysgerrige Amatører - gør Verden sjovere

Hmm mon du kan bruge dette link til noget ?

http://www.shipplotter.dk/

Mvh Allan

Fra : Allan G

Dato : 16-08-10 17:27

Hmm det var nu dette link jeg ville havde sendt

http://home1.stofanet.dk/noltus/Untitled-1.html

Mvh Allan

Fra : Allan G

Dato : 16-08-10 17:32

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> skrev i en meddelelse
> Hmm det var nu dette link jeg ville havde sendt
>
> http://home1.stofanet.dk/noltus/Untitled-1.html
>
> Mvh Allan

Hehe jeg burde havde tjecket link nr 2 før jeg sendte

Mvh Allan

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-08-10 23:17

Allan G skrev:

> Hehe jeg burde havde tjecket link nr 2 før jeg sendte

Hej Allan

Jeg ved ikke om jeg har forstået dig rigtigt, men
kan man få vist skibssymbolerne i Google Earth?

Jeg prøvede at downloade den rar-fil der stod i
linket, men jeg ved ikke hvordan jeg pakker den
ud. Er Winrar noget man skal købe?

--
Herluf :·)

Fra : Allan G

Dato : 17-08-10 13:20

> [...]
> kan man få vist skibssymbolerne i Google Earth?
>
> Jeg prøvede at downloade den rar-fil der stod i
> linket, men jeg ved ikke hvordan jeg pakker den

Hej Herluf
Winrar kan du finde med en Google søgning, Pas på den vil overtager din
Windowsmaskine, og er gratis i 40 dage.
Herefter skriiver den at du kun har en gratisversion-
Jeg har lige prøvet og der er en masse navne på skibe der sejler rundt i de
danske farvande.

Mvh Allan

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 17-08-10 10:18

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Nu mandag eftermiddag ser det ud til at det strandede
> hollandske fragtskib Flinterforest er trukket fri af grunden
> ved Hittarp nord for Helsingborg.

Hvis nogen stadig læser med, er status her tirsdag
formiddag at kaptajnen fortsat sidder fængslet.
Noget af lasten af papirruller fra Flinterforest er
lastet om til fartøjet Uttum. Begge skibe ligger nu
opankret ud for Råå (syd for Helsingborg).

Lasten af papirruller var på vej fra Pietersaari i
Finland til Greenock i Skotland.

Link til Helsingborg Dagblad:
http://hd.se/helsingborg/2010/08/16/flinterforester-kvar-utanfor-larod/

--
Herluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-08-10 14:49

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Hvis nogen stadig læser med, er status [...]

Flinterforest har lige nu onsdag kl. 15 passeret
Ålsgårde, med kurs mod Greenock i Skotland.

--
Herluf :·)