Transmission på SynoNAS DS209 problem
Fra : Hamselv

Dato : 10-08-10 12:34

Hej
Jeg håber det er det rette sted at spørge.

Jeg har en Syno DS209 NAS. Og på den har jeg installeret transmission 2.01
samt configfile editor. Når jeg vil indsætte flg.
{
"download-dir": "/volume1/Dit-share/download",
"rpc-authentication-required": false,
"rpc-whitelist-enabled": false,
"watch-dir": "/volume1/Dit-share/incoming",
"watch-dir-enabled": true
}
i config file editor - transmission - og vil gemme det får jeg flg.
error:Can't open file /usr/local/var/lib/transmission-daemon/settings.json
to write

Hvad er der galt?
Jeg har fulgt guide fra nordic-t, til punkt og prikke...

Lad mig også lige fortælle at jeg IKKE har forstand på linux eller hvad det
nu hedder. Så hvis der er en venlig sjæl som kan/vil hjælpe mig er rart

vh. René

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-08-10 19:29

Hamselv wrote:

> i config file editor - transmission - og vil gemme det får jeg flg.
> error:Can't open file
> /usr/local/var/lib/transmission-daemon/settings.json to write

Check file permissions og de rettigheder som transmission daemon brugeren
har.

--
Jesper Lund