Gmail besværligheder
Fra : CanonKnud

Dato : 07-08-10 14:55

Hej Gruppe
Efter overgang til win7 på hovedcomputer, har jeg overgivet mig
til Googles løsning, efter at have flirtet med Thunderbird og
Winmail.
Jeg har sat den op til at modtage 5 pop3-mailadresser, samtidig
med at jeg forsøger at hvilket er til at leve med, da bare 1
tdc-mailkonto/emailadresse er nok til at hente til de 4
forskellige adresser vi efterhånden har oprettet ved TDC. (Ny
e-mail hver gang man skifter abonnement, fra k56 over isdn, via
adsl til home trio, hvor de gamle kører videre.)
Hvis jeg via et link på en hjemmeside vil skrive en mail, får jeg
bare at vide at der ikke er et emailprogram tilknyttet.
Jeg kan kopiere adressen og indsætte den i Gmail, det er fint
nok. Men hvis flere personer har underadresse under samme
hovednavn (i mit seneste eksempel står der i egenskaber for et
link: mailto:kxxxxxx@gmail.com?subject=kasserer ) og denne
adresse kan jeg ikke bruge til noget, g-mailafsenderen siger den
ikke er gyldig.
Men allerhelst vil jeg have et maillink leder direkte til Gmails
"Skriv email-formular"
Hvordan løser jeg det?

--

Venlig hilsen
Knud Bonke Pedersen

Fra : CanonKnud

Dato : 07-08-10 15:02

.....samtidig med at jeg forsøger at bruge Gmail mest muligt,
...en sætning der ikke blev færdig, undskyld
Knud

Fra : Carl Drud

Dato : 07-08-10 19:04

"CanonKnud" <bonke@removewedebo.dk> writes:

> Men allerhelst vil jeg have et maillink leder direkte til Gmails
> "Skriv email-formular"
> Hvordan løser jeg det?

Som jeg forstår det vil du have et mailto: link til at åbne Gmail i din
browser. Hvis dette er tilfældet må du nok fortælle hvilken du
bruger. Hvis du eksempelvis bruger Firefox er der lidt instruktion i
linket nedenfor:

http://support.mozilla.com/en-US/kb/Changing+the+e-mail+program+used+by+Firefox#Using_webmail_services

--
Carl

Fra : CanonKnud

Dato : 08-08-10 06:17

> [...]
| browser. Hvis dette er tilfældet må du nok fortælle hvilken du
| bruger. Hvis du eksempelvis bruger Firefox er der lidt

Hej Carl
Jeg ville gerne bruge Firefox, men har problemer med den ene af
mine netbanker samt Digital signatur, så den står på Internet
explorer 8.0, og jeg har støvet supporten igennem. Men det er
lige som om Microsoft let og elegant forbigår Gooogle og Gmail.
(De er nærmest "ikke eksisterende")
Live Mail kan så vidt jeg forstår kun hente en enkelt pop3
adresse?
mvh Knud

Fra : Per H

Dato : 08-08-10 09:03

On Sun, 8 Aug 2010 07:17:03 +0200, "CanonKnud" <bonke@removewedebo.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hej Carl
>Jeg ville gerne bruge Firefox, men har problemer med den ene af

men bank og digitalsignatur virker fint på FF. men man skal måske søge
efter filen til signaturen, da den ofte ligger andet sted end der
søges.

per

Fra : emjeppesen

Dato : 09-08-10 15:05

CanonKnud skrev:

>Men det er
>lige som om Microsoft let og elegant forbigår Gooogle og Gmail.

Hvis du har installeret Gmail Notifier, kan du under options vælge
Gmail som mailto: i både IE og FF.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : CanonKnud

Dato : 10-08-10 17:46

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

Gmail.

| Hvis du har installeret Gmail Notifier, kan du under options
> [...]

Mange tak, den vil jeg kigge på.
mvh Knud

Fra : Carl Drud

Dato : 08-08-10 09:28

> [...]

> explorer 8.0, og jeg har støvet supporten igennem. Men det er
> lige som om Microsoft let og elegant forbigår Gooogle og Gmail.

Jeg er ikke IE ekspert.

> Live Mail kan så vidt jeg forstår kun hente en enkelt pop3
> adresse?

Du kan vel formodentlig sætte flere konti op. Men som jeg forstod dit
oprindelige indlæg har du sat Gmail op til at hente fra dine andre
mailkonti.

Hvis du har gjort det ville jeg foreslå at tilgå Gmail via IMAP gennem
dit mail program.

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=75725&cbid=23y0t7ifxij5&src=cb&lev=topic

--
Carl