Edit af fil via FTP access
Fra : henrik steffensen

Dato : 04-08-10 03:23

Jeg kommer videre og videre med opsætning af forskellige faciliteter
på min NAS-server, og jeg har fået det til at virke ganske godt med
både download og upload, særligt hvis FTP tilgås via Windows file
explorer.

Jeg vil gerne have mulighed for at editere en fil via FTP (eller på
anden måde?), dvs. f.eks. gå ind på en tekstfil og så åbne den via
Notepad eller Word og herefter save filen direkte på min NAS-server.

Hvordan gøres det?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-08-10 14:07

On Wed, 4 Aug 2010 02:22:48 -0700 (PDT), henrik steffensen
<henrik.steffensen1@gmail.com> wrote:

> Jeg vil gerne have mulighed for at editere en fil via FTP (eller på
> anden måde?), dvs. f.eks. gå ind på en tekstfil og så åbne den via
> Notepad eller Word og herefter save filen direkte på min NAS-server.

I stedet for at bruge FTP, bør du bruge CIFS/SMB/Samba eller NFS.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-08-10 14:48

Den 04-08-2010 15:06, Asbjorn Hojmark skrev:
> I stedet for at bruge FTP, bør du bruge CIFS/SMB/Samba eller NFS.

Sidst nævnte, altså NFS, ville jeg holde mig fra, i Windows sammenhæng,
der er CIFS (Samba i Linux/*BSD sammenhæng) klart bedste mulighed.

- Chano Andersen

Fra : henrik steffensen

Dato : 04-08-10 23:55

On 4 Aug., 15:48, Chano Andersen <sunsite092...@chanoandersen.dk>
wrote:

> Sidst nævnte, altså NFS, ville jeg holde mig fra, i Windows sammenhæng,
> der er CIFS (Samba i Linux/*BSD sammenhæng) klart bedste mulighed.
>
> - Chano Andersen

Kan du forklare det lidt nærmere? Jeg er ikke specielt teknisk
anlagt...... Det skulle gerne være noget jeg kunne bruge på en
"standardmaskine", da jeg ikke har mulighed for at installere ting på
min arbejdspc.......

Fra : Chano Andersen

Dato : 05-08-10 15:16

Den 05-08-2010 07:55, henrik steffensen skrev:
> [...]
> anlagt...... Det skulle gerne være noget jeg kunne bruge på en
> "standardmaskine", da jeg ikke har mulighed for at installere ting på

Hvis der er tale om adgang udefra, så kommer du ikke uden om at skulle
installere software på PC'en, hvis du er på samme netværk som enheden du
vil forbinde til, er det bare at aktivere Windows fildelings funktionen.
(Kaldes CIFS eller Samba i de fleste linux baserede NAS løsninger)

- Chano Andersen

Fra : N/A

Dato : 05-08-10 15:16