/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15049
refi 14168
dk 5455
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
TDC's SMTP-server blokeret
Fra : Jørgen Farum Jensen


Dato : 03-08-10 11:59

Jeg har et par mailadresser snabel-a-webdesign101.dk,
som ligger på et lille privat webhotel, der ikke har
egen SMTP-server.

Liplusli kan jeg ikke sende e-mails fra disse adresser.

Jeg har Yousee som bredbåndsleverandør og benytter derfor
til disse konti TDC's ASMTP server til udgående post.

Yousee's support fortæller mig at min konto ikke er
åbnet på port 25, men at de straks (i går) vil åbne den.

Det forstår jeg ikke. Mine kontoplysninger er korrekte,
inkl. port 25. Fejlmeldingen er i dag den samme, og
fortæller eksplicit at webdesign101.dk er spærret.

Hvad gør man så?

--

Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
..

 
 
Kim Ludvigsen (03-08-2010)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 03-08-10 12:08

Den 03-08-2010 12:59, Jørgen Farum Jensen skrev:

> Det forstår jeg ikke. Mine kontoplysninger er korrekte,
> inkl. port 25. Fejlmeldingen er i dag den samme, og
> fortæller eksplicit at webdesign101.dk er spærret.

Så vidt jeg husker, får du ikke lov at benytte dine domæner
som afsenderadresse. Du kan evt. prøve, om ikke det hjælper
at ændre afsenderadressen til den adresse, du har hos TDC.

Ellers vil den nøjagtige fejlmeddelelse måske kunne hjælpe
os med fejlfindingen.

Den mere holdbare løsning (hvis ovennævnte er tilfældet) er
nok at finde et webhotel med en mailserver.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet
Thunderbird 3:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.php

Jørgen Farum Jensen (03-08-2010)
Kommentar
Fra : Jørgen Farum Jensen


Dato : 03-08-10 12:58

Kim Ludvigsen skrev:
> Den 03-08-2010 12:59, Jørgen Farum Jensen skrev:
>
>> Det forstår jeg ikke. Mine kontoplysninger er korrekte,
>> inkl. port 25. Fejlmeldingen er i dag den samme, og
>> fortæller eksplicit at webdesign101.dk er spærret.
>
> Så vidt jeg husker, får du ikke lov at benytte dine domæner som
> afsenderadresse. Du kan evt. prøve, om ikke det hjælper at ændre
> afsenderadressen til den adresse, du har hos TDC.

Jo, men det vil jo virke en smule mærkeligt på
nogle hvis de vil svare på en mail fra
jensen-snabel-a-webdesign101.dk at der så i
Til-feltet står jfj@youseepost.dk

> Ellers vil den nøjagtige fejlmeddelelse måske kunne hjælpe os med
> fejlfindingen.

OK: Jeg kan ikke kopiere tekst fra en advarselsboks,
men her er et par screendumps:
http://733.dk/misc/smtp.jpg
http://733.dk/misc/smtp2.jpg

> Den mere holdbare løsning (hvis ovennævnte er tilfældet) er nok at finde
> et webhotel med en mailserver.
>
Tjah, det kunne jo også være en løsning...

Jeg startede webdesign101.dk en gang sidst i 90'erne
hoset eller andet forlængst afdødt lille webhotel, men
redelegerede til mit nuværende webhotel som led nogle
gensidige tjenester mellem og den daværende kollega,
som drev webhotellet.

Det er gratis for mig, men når jeg tænker over det er
det jo ikke meget jeg sparer.
--

Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
..

Kim Ludvigsen (03-08-2010)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 03-08-10 13:55

Den 03-08-2010 13:58, Jørgen Farum Jensen skrev:
> Kim Ludvigsen skrev:

>> Så vidt jeg husker, får du ikke lov at benytte dine
>> domæner som afsenderadresse. Du kan evt. prøve, om ikke
>> det hjælper at ændre afsenderadressen til den adresse, du
>> har hos TDC.
>
> Jo, men det vil jo virke en smule mærkeligt på
> nogle hvis de vil svare på en mail fra
> jensen-snabel-a-webdesign101.dk at der så i
> Til-feltet står jfj@youseepost.dk

Det var også kun ment som et forsøg for at finde fejlen. Men
den første fejlmeddelelse tyder på, at jeg gættede rigtigt.

Som cykelsmeden skriver, så er den anden fejlmeddelelse et
andet problem.

> Det er gratis for mig, men når jeg tænker over det er
> det jo ikke meget jeg sparer.

Nej, man kan få meget billige hoteller i vore dage. Og måske
du får flere fordele ved et nyt hotel end blot muligheden
for at sende mails.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet
Thunderbird 3:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.php

cykelsmeden (03-08-2010)
Kommentar
Fra : cykelsmeden


Dato : 03-08-10 13:26

Den 03-08-2010 12:59, Jørgen Farum Jensen skrev:
> Det forstår jeg ikke. Mine kontoplysninger er korrekte,
> inkl. port 25. Fejlmeldingen er i dag den samme, og
> fortæller eksplicit at webdesign101.dk er spærret.
>
> Hvad gør man så?

jeg mener det er korrekt at du ikke kan sende som webdesign101.dk ??
MXentryet for domænet er ikke din IPadresse.
Tidligere var det ikke et problem, men det er blevet en parameter for at
begrænse spam.

Den anden fejlmeddelse du har vist, indikerer at du ikke bruger rigtig
IDRR/passwd til asmtp serveren! - men det er et andet problem.

Jeg sender masse mails ud via TDC med mit eget domæne, men postserverens
mx peger også på mit eget Ipnummer

finn

Søren Poulsen (03-08-2010)
Kommentar
Fra : Søren Poulsen


Dato : 03-08-10 14:08


"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
news:4c57f684$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har et par mailadresser snabel-a-webdesign101.dk,
> som ligger på et lille privat webhotel, der ikke har
> egen SMTP-server.
>
> Liplusli kan jeg ikke sende e-mails fra disse adresser.
>
> Jeg har Yousee som bredbåndsleverandør og benytter derfor
> til disse konti TDC's ASMTP server til udgående post.
>
> Yousee's support fortæller mig at min konto ikke er
> åbnet på port 25, men at de straks (i går) vil åbne den.
>
> Det forstår jeg ikke. Mine kontoplysninger er korrekte,
> inkl. port 25. Fejlmeldingen er i dag den samme, og
> fortæller eksplicit at webdesign101.dk er spærret.
>
> Hvad gør man så?


er tdc asmtp porten ikke 587?
>
> --
>
> Med venlig hilsen
> Jørgen Farum Jensen
> Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
> Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
> .




Ole C (03-08-2010)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 03-08-10 14:43

Søren Poulsen skrev blandt andet:


> er tdc asmtp porten ikke 587?

Jo.
http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/faq.php?id=24658

--
vh
Ole C


Kerim Ellentoft (03-08-2010)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 03-08-10 16:43

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev :

>Jo.
>http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/faq.php?id=24658

Jeg bruger port 25 uden problemer, men kan heller ikke afsende
med en hotmail.com-adresse.

Har ikke prøvet at ændre porten.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Lars E. P. (05-08-2010)
Kommentar
Fra : Lars E. P.


Dato : 05-08-10 03:34

Tue, 03 Aug 2010 17:42:51 +0200, skrev Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> :

>"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev :
>
>>Jo.
>>http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/faq.php?id=24658
>
>Jeg bruger port 25 uden problemer, men kan heller ikke afsende
>med en hotmail.com-adresse.

Det kan du hvis du bruger asmtp.mail.dk og port 587.

Hilsen Lars


Kerim Ellentoft (05-08-2010)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 05-08-10 03:38

Lars E. P. <usenet@SLETkal2000.dk> skrev :

>Det kan du hvis du bruger asmtp.mail.dk og port 587.

Man kan ikke med asmtp og port 25, prøver det, hvis jeg får brug
for det.

Og sjovt, jeg kan ikke bruge smtp, så siger den at jeg ikke er
koblet op med TDC (not allowed with your node).
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Lars E. P. (05-08-2010)
Kommentar
Fra : Lars E. P.


Dato : 05-08-10 03:45

Thu, 05 Aug 2010 04:33:39 +0200, skrev Lars E. P.
<usenet@SLETkal2000.dk> :

>Tue, 03 Aug 2010 17:42:51 +0200, skrev Kerim Ellentoft
><kerim@mail.tele.invalid> :
>
>>"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev :
>>
>>>Jo.
>>>http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/faq.php?id=24658
>>
>>Jeg bruger port 25 uden problemer, men kan heller ikke afsende
>>med en hotmail.com-adresse.
>
>Det kan du hvis du bruger asmtp.mail.dk og port 587.
>
>Hilsen Lars

Skal måske lige tilføje at serveren kræver godkendelse og at du der
skal bruge de oplysninger du bruger når du henter post hos TDC.

Hilsen Lars


Bertel Lund Hansen (05-08-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 05-08-10 07:57

Lars E. P. skrev:

> >Jeg bruger port 25 uden problemer, men kan heller ikke afsende
> >med en hotmail.com-adresse.

> Det kan du hvis du bruger asmtp.mail.dk og port 587.

Det er nok nyttigt at oplyse at

Port 25 er standardporten for mail

De fleste (alle?) internetudbydere som kører en mailserver,
spærrer for at andre end deres egne kunder kan bruge port 25.

De fleste (alle?) mailservere er sat op til at man kan benytte
port 587 som reserveport til mail.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

cykelsmeden (05-08-2010)
Kommentar
Fra : cykelsmeden


Dato : 05-08-10 09:38

Den 05-08-2010 08:56, Bertel Lund Hansen skrev:
>>> Jeg bruger port 25 uden problemer, men kan heller ikke afsende
>>> > >med en hotmail.com-adresse.
>> > Det kan du hvis du bruger asmtp.mail.dk og port 587.
> Det er nok nyttigt at oplyse at
>
> Port 25 er standardporten for mail
>
> De fleste (alle?) internetudbydere som kører en mailserver,
> spærrer for at andre end deres egne kunder kan bruge port 25.
>
> De fleste (alle?) mailservere er sat op til at man kan benytte
> port 587 som reserveport til mail.
Jeg kan have misforstået meningen me asmtp adressen og port 587, men
føler mig ret sikker på at forholdet er således:
at hvis du henvender dig på port 25, virker den som almindelig "åben" (i
kontekst "for TDC kunder" og partnere) smtp server.
Her er, grundet spampolitik, ikke tilladt at sende for "fremmede" domæner.
men hvis du henvender dig til port 587, kræves adgangsID og password. Da
enhver mail således kan bindes til en given konto, og en evt. spammer
således let identifiseres, er det her tilladt at sende som "fremmede"
domæner.

finn

Bertel Lund Hansen (05-08-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 05-08-10 10:08

cykelsmeden skrev:

> at hvis du henvender dig på port 25, virker den som almindelig "åben" (i
> kontekst "for TDC kunder" og partnere) smtp server.

> Her er, grundet spampolitik, ikke tilladt at sende for "fremmede" domæner.
> men hvis du henvender dig til port 587, kræves adgangsID og password. Da
> enhver mail således kan bindes til en given konto, og en evt. spammer
> således let identifiseres, er det her tilladt at sende som "fremmede"
> domæner.

God forklaring (som jeg manglede).

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jørgen Farum Jensen (05-08-2010)
Kommentar
Fra : Jørgen Farum Jensen


Dato : 05-08-10 11:31

Bertel Lund Hansen skrev:
> cykelsmeden skrev:
>
>> at hvis du henvender dig på port 25, virker den som almindelig "åben" (i
>> kontekst "for TDC kunder" og partnere) smtp server.
>
>> Her er, grundet spampolitik, ikke tilladt at sende for "fremmede" domæner.
>> men hvis du henvender dig til port 587, kræves adgangsID og password. Da
>> enhver mail således kan bindes til en given konto, og en evt. spammer
>> således let identifiseres, er det her tilladt at sende som "fremmede"
>> domæner.
>
> God forklaring (som jeg manglede).
>
Samme her. Skal (næsten) straks prøves!

--

Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
..

Brian (06-09-2010)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 06-09-10 05:37

Ved det er længe siden tråden var igang.

Asmtp.tele.dk kigger på flere ting der skal være opfyldt for at sende.

Valid tdc email adresse
port 587
brugernavn
password

Altså kommer man ikke igennem med eget domaine hvis ikke der ligger
hos tdc.

Mangler selv en løsning til et par folk, evt nogen der har erfaring
med software til egen smtp server direkte mod nettet. (linux, win7
win2008) Så må man jo lave sin egen og give folk adgang gennem den.


Kerim Ellentoft (06-09-2010)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 06-09-10 17:09

Brian <brianj1971@gmail.com> skrev :

>Asmtp.tele.dk kigger på flere ting der skal være opfyldt for at sende.
>
>Valid tdc email adresse
>port 587
>brugernavn
>password

Som jeg tidl. har skrevet, såbruger jeg port 25 uden problemer,
de andre tre opfylder jeg.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407944
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste