Kirkebøger!
Fra : Margit Olsen

Dato : 29-07-10 10:06

Hej!
Kan man tillade sig, at stille spørgsmål til kirkebøgernes troværdighed?.
Jeg har være ude for et par unøjagtigheder i kirkebøger fra 1940.
Mvh M.O.

Fra : Jens M. Jensen

Dato : 29-07-10 05:47

On 29 Jul., 11:06, "Margit Olsen" <margitol...@mail-telia.dk> wrote:
> Hej!
> Kan man tillade sig, at stille spørgsmål til kirkebøgernes troværdighed?.
> Jeg har være ude for et par unøjagtigheder i kirkebøger fra 1940.
> Mvh M.O.

Hej Margit,

det kan man bestemt - men bestemt ikke ofte, rent statistisk set. Jeg
har selv et par eksempler, dels fra nyere tid og dels nogle der ligger
nogle hundrede år tilbage; rekorden er et barn som i kirkebogen er
registreret med to mødre men ingen far....

Mvh. Jens M. Jensen

Fra : Aage Andersen

Dato : 29-07-10 14:13

"Margit Olsen"
> Kan man tillade sig, at stille spørgsmål til kirkebøgernes troværdighed?.
> Jeg har være ude for et par unøjagtigheder i kirkebøger fra 1940.

Det kan man sagtens komme ud for.

Folketællinger kan ogsaa have fejl. Min fars fødseldag var angivet et aar
forkert.

Aage