Ål på 210cm
Fra : oz3bto

Dato : 27-07-10 14:07

Jeg troede jeg havde set store ål .. Men den her slår vist alle rekorder

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10035319

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-10 16:48

> Jeg troede jeg havde set store ål .. Men den her slår vist alle rekorder
>
> http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10035319

Nu er det jo også en havål, så det normalt nok.

--

mvh kimilar

Fra : SEJ

Dato : 28-07-10 10:47

"kimilar" <kimilar at gmail dot com> skrev i meddelelsen

> Nu er det jo også en havål, så det normalt nok.
>
> --
>

> mvh kimilar

Verdensrekorden er på omkring 60 kg

http://www.excalibur3.co.uk/conger.htm

Har prøvet og fange dem i Irland for en del år siden, men dog omkring 15 kg
og 1,2 m. Alle blev sat ud da skipperen ikke ville have dem ind i båden af
flere årsager :
Deres tænder, de slår alt i stykker og er umulige at få fat på.

mvh

Sejprv

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-07-10 20:49

On 2010-07-28 11:47:12 +0200, "SEJ" <sejprv@hotmail.com> said:

> [...]
> båden af flere årsager :
> Deres tænder, de slår alt i stykker og er umulige at få fat på.

Dengang da jeg var ung, da var jeg med på en tur, hvor vi i 4 dage
fiskede conger (havål) i den Engelske kanal, og der fangede vi
eksemplarer som lå mellem 20 og 30 kilo, og de blev ikke genudsat,
skipperen skulle ha' fangsten som han sendte på fiskeriauktionen.

Havål lever på meget dybt vand, typisk 60 til 100 meter, så jeg tvivler
på, at de kan overleve en tur op til overfladen, fighten varer trods
alt ikke mere en 10-15 minutter, og på så kort tid kan de næppe nå at
omstille sig til de ændrede trykforhold.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-07-10 20:32

On 2010-07-27 17:47:45 +0200, "kimilar" <kimilar at gmail dot com> said:

> Nu er det jo også en havål, så det normalt nok.

Ja, det er faktisk en lille havål, de kan nemlig blive meget store.