Efterlysning: Per/Peder Pedersen, Vadum? M~
Fra : Jens M. Jensen

Dato : 20-07-10 17:26

Jeg er på jagt efter min oldefar! - det turde være simpelt, men er det
umiddelbart ikke. Han hed efter sigende Per Pedersen, og var
angiveligt fra Vadum...
Min farmor, Ester Margrethe Pedersen, blev født d. 17. maj 1907, i
Lilkær, Torslev sogn, Vendsyssel. Hun var datter af Annasine Karoline
Pedersen, født 11. februar 1885 i Jerslev, Vendsyssel, og faderen var
pr. overlevering en Per Pedersen, murer i Vadum. Men-men-men... Jeg
har absolut intet fundet som kan afsløre hvem faderen var; i Ester
Margrethes fødselsattest står intet om faderen, kun "datter af ugifte
Annasine Karoline Pedersen" og i kirkebogen står - til min forundring
- ved Ester Margrethes dåb heller intet om faderen, kun moderens
navn. Søgning i diverse internetkilder har intet givet, og en
henvendelse til lokalhistorisk arkiv i vadum har, trods deres
anstrengelser, heller intet givet.
Hvordan kommer man videre? Er det muligt at der vitterligt intet er
registreret om faderen? Er der nogen der har ideer til gen- og omveje?
Enhver hjælp vil gøre mig glad!
mvh. Jens

Fra : baskholm

Dato : 30-07-10 03:50

On 21 Jul., 01:25, "Jens M. Jensen" <jens.m.jen...@get2net.dk> wrote:
> [...]
> Hvordan kommer man videre? Er det muligt at der vitterligt intet er
> registreret om faderen? Er der nogen der har ideer til gen- og omveje?

Har du forsøgt alimentationen? det ligger i amtet om det findes.

)) Børge

Fra : Jens M. Jensen

Dato : 30-07-10 09:24

On 30 Jul., 11:49, baskholm <baskh...@gmail.com> wrote:

> Har du forsøgt alimentationen? det ligger i amtet om det findes.
>
> ))   Børge

Hej Børge,
nix, det har jeg slet ingen erfaring med at grave i - er det LA jeg
skal have fat i?
mvh. Jens

Fra : baskholm

Dato : 31-07-10 03:56

> Hej Børge,
> nix, det har jeg slet ingen erfaring med at grave i - er det LA jeg
> skal have fat i?
> mvh. Jens

Ja!

B.