spørgsmål om gotisk bogstav; er det et G e~
Fra : Finn Holbek

Dato : 20-07-10 05:14

Hejsan

Jeg har modtaget nogle billeder af et sølvbæger med nogle initialer,
som indsenderen mener er G. d. H. 1704, med slægten de Hemmers våben,
jfr. nedenstående:

Billede 1: http://privat.finnholbek.dk/de-hemmer.jpg

Billede 2: http://privat.finnholbek.dk/de-hemmer2.jpg

Jeg er dog overbevist om at dette G er et C, men for alle
sikkerhedsnåles skyld vil jeg lige høre sagkundskaben; er det ikke
rigtigt at et C kunne se sådan ud omkring 1700?

Det ville under alle omstændigheder passe bedre, eftersom slægten de
Hemmer havde flere Christoffer/Christopher, men ingen med fornavn
begyndende med G.

På forhånd tak.
Finn

http://finnholbek.dk/genealogy/

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-10 19:06

Supplerende:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Visigothic_Z-C_cedille.svg

Inger

"Inger Buchard" <i.buchard[uden spam og punktum] mail.dk> skrev i en
meddelelse news:4c45c730$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Arne Feldborg

Dato : 20-07-10 18:02

Finn Holbek <finn.holbek@gmail.com> skrev Tue, 20 Jul 2010 04:13:43
-0700 (PDT)

>Jeg er dog overbevist om at dette G er et C, men for alle

Jeg mener også det må være et 'C'.

Afslutningen foroven er typisk for et 'C'.
Et 'G' ville være mere lukket.

Fra : Finn Holbek

Dato : 20-07-10 13:38

Mange tak jfr. svar i forum.

Mvh. Finn

Fra : Finn Holbek

Dato : 20-07-10 13:39

> Jeg mener også det må være et 'C'.
>
> Afslutningen foroven er typisk for et 'C'.
> Et 'G' ville være mere lukket.

Mange tak, det var også det jeg fik en fornemmelse af, - vil straks
videresende svaret til spørger.

Mvh. Finn